{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leslie forstækker.
  • #2   29. aug 2017 Takker thomas.
    Det lyder meget rigtig det du skriver.
    Syntes heller ikke der er neget skub i den hehe.
    Syntes nu den lyder meget godt mangler dog noget mere power.
    Er det muligt at trække noget mere piwer ud af den tænkte den er jo hjemme bygget så hvis man skifter noglet inde i den kan man på den måde trække noget mere ud af den.


  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #3   6. dec 2019 Denne forstæker er aldeles ikke “hjemmebygget”, den er fra en engelsk Rotosound leslie type orgel / guitar af mærket “Sharma”. Der er to kanaler, én til bund og én til top. Panelet indeholder elektronisk delefilter, hvor der er volumenkontroller til hhv bund og top samt generel volumenkontrol. Endvidere er der påbygget et print med relæer til motorkontrol på Leslien. Udgangene er bestykket med såkaldte Darlington transistorer, der giver en simpel opbygning af for-trinnet.
    Forstærkerne er designet af PA firmaet HH, og de har en ydelse på ca 100w hver. Har man styr på det, kan man afmontere delefilteret og anvende forstærkerne hver for sig som to monoblokke.
    Der er fremstillet nogle hundrede af disse - - - iøvrigt ser det ud til, at det ene drivertrin mangler ? De sidder med afstandsstag på kølepladen til udgangstransistorerne.


  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #5   8. dec 2019 Sidder der ikke både en jack indgang og en 9-polet indgang på frontpanelet ?

  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #7   9. dec 2019 Jeg var på mit værksted for at kigge - - min hukommelse har spillet mig et puds, men det lader til, at selve forstækeren-/ne er de samme son i denne, der er den originale Sharma forstærker, blot er der flyttet om på elementerne.
    Prøv lige at aflæse, hvad der står på udgangstransistorerne .
    Under “kontaktpladen” sidder trafoen.


    profilbillede
Kommentér på:
Leslie forstækker.

Annonce