{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Jeres holdning til lån og indkøb ? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge, og piger ? smiley

Jeg sad lige og så det der Luksusfælden på tv3. syntes det er helt vildt at nogle mennesker bare ikke kan finde ud af det med penge, og bare tror de kan bruge løs. Jeg har sågar en kammerat som heller ikke kan administrere sin økonomi.. han har både su lån og lån i banke, ikke noget han rigtig har brug for, men bare for han lige kan købe alt mulig han jo entelig ikke har brug for. så skal han lige ha en ny motorcykel, eller nyt musik udstyr (han er musiker i fritiden). det sker sågar at han til tider ingen penge har til mad resten af en måned, fordi han da lige er kommet til at feste eller bruge pengene på alt mulig "pjat"

Jeg er selv af den holdning at man ikke bruger flere penge end man har, og os gerne spare op af dem. Mine hobbyer blir der kun brugt penge på når jeg har pengene. og ved at jeg stadig har til dagen og vejen smiley

dette er ikke ment som en "hvor slem/go er din økonomi debat" men mere en debat om hvad i syntes om folks overforbrug og hvorfor det dog skal være så nemt for folk at låne penge som de entelig ikke har råd til :-S hvordan er jeres holdning til quick lån, kunne i finde på at benytte jer af dem ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres holdning til lån og indkøb ?
  • #1   14. apr 2009 det eneste lån jeg har er i huset og i bilen, og ikke andet.
    alle mine møbler, bærbar, og ikke mist mit hifi har jeg købt af mine egne penge, med tidens løb.

    jeg kunne aldrig drømme om at tage et kvik lån, har i set hvor meget det koster????



  • #2   14. apr 2009 John Z: ja det sygt..

    boliglån er selvfølgelig os noget jeg jo nok skal benytte mig af engang smiley


  • #3   14. apr 2009 jeg er tilfældigvis så heldig at min bank rådgiver er min bedste ven, så det har sine plusser, at han f.eks finder den bedste lån til en, og at man er 100% sikker på det er den bedste.
    den eneste minus er at man ikk kan lyve om at man ikke har råd til at tage i byen med ham ;o)



  • #4   14. apr 2009 jeg har lånt til mine speakers, det er rente og gebyrfrit, så hvorfor ikke???

    men der kræver jo self at man har penge til at betale det månedlige gebyr

    men generelt skal man være MEGET opmærksom på hvad man låner af penge


  • #5   14. apr 2009 Tja vi er vel bare begyndt at udvikle os til et mini format af USA, hvor man har et behov for at vise andre at man ikke mangler noget, igennem materielle goder, for at skabe en form for selvtillid og respekt. Selvom det ikke er en særlig fornuftig måde at bruge penge på.

    Selvom jeg ikke er så gammel så har jeg op til flere gange kunne se mig selv sådan: Man skal liige have noget der er lidt bedre end naboens. smiley

    / Jesper J


  • #6   14. apr 2009 jesper, hvad er det da for noget badder at fyre af

    jeg lider IKKE EN SKID under hvad andre synes er fedt, jeg køber sgu det JEG vil have, ikke noget der er bedre end naboens

    kan godt ske mange har det saådan, me ikke jeg


  • Kenneth M
    Kenneth M Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 127
    #7   14. apr 2009 CABLE GUY? Jesper J har da slet ikke nævnt dig?

    Men kan kun være enig i debatten. Lån og pis er noget pladder. Har man ikke råd, har man ikke råd. Bil og hus er naturligvis undtaget.


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #8   14. apr 2009 Har lån i hus og bil, men resten er betalt kontant, og det er sq ikke fordi jeg tjener alverden...

    Hårdt arbejde, godt med overarbejdstimer og en masse artbejde i fritiden, giver mig muligheden for at købe de ting jeg gerne vil.... NÅR jeg har tjent pengene til dem...

    Har lige brugt de sidste 5 måneder af mit liv på at tjene op til nyt tv og "rack" til anlægget... Det er en pisse sløv proces at spare hver eneste måned og ikke rigtig se resultatet af det før lang tid efter, men i sidste ende synes jeg det er det værd..

    Til den 1. skulle jeg gerne ha en 25K at lege med, og nej jeg tjener IKKE mange penge.. Er ufaglært, bor alene med hus og bil, så det hedder 70 timers uger for at ha råd til sjov...

    Til en vis grad kan jeg faktisk godt se mig selv i det Jesper J skriver.. Dog er det en "hobby", en dyr en af slagsen, så naturligvis tilsidesætter man visse ting som andre finder normalt at bruge penge på.. Druk og den slags smiley


  • #9   14. apr 2009 Har da til tider købt på afbedrag, men det har nok mere været af bekvemmelighedsgrunde end egentlig behov for at skyde en masse penge af lige her og nu...
    Som Majik siger, så er der nogle gange mulighed for at snyde sig udenom gebyre og renter, hvis man betaler indenfor relativ kort frist. Og i de tilfælde vil det næsten være dumt ikke at benytte sig af den "gratis" kredit, eller sågar ekstra rente dage i ens egen bank.

    Man skal selvfølgelig lige læse det med småt for at sikre sig at, der rent faktisk ikke er alle mulige sniger gebyre osv. For 9 ud af 10 gange, hvor de reklamere for gebyr frit, så glemmer de lige opkrævnings gebyr osv. Kan godt være der ikke er noget oprettelses gebyr, men et eller andet skal de jo tjene penge på! Og fred være med det, men gode tilbud er altså også til at få smiley
    Om man så betaler for det med en mindre rabbat eller højere udsalgs pris, det er så en anden ting...


  • #10   14. apr 2009 kan så fortælle at den afbetalingsordning jeg har på mine højttalere er at deSKAL betale af INDEN et år, ellers ryger der 30% på i rente, så derfor kan jeg låne uden renter eller gebyr

    eneste gebyr er et stiftelses gebyr på 300kr de tager for at oprette lånet

    og så ellers et giro gebyr hvis man vil betale på posthuset, men det er jo gratis i banken


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #11   14. apr 2009 MAJIK: Tror nu ikke noget er møntet på dig specielt i denne tråd.. Er vel bare generelle overvejelser om andres holdning til lån kontra tjene til ngoet først..

    Der er vel ingen rigtig og forkert måde at gøre det på, udover hvad der er op til den enkelt naturligvis smiley


  • #12   14. apr 2009 * MAJIK CABLE GUY *: Det var ikke ment direkte til dig smiley

    Jeg kan sagtens se mig selv i den situation som jeg selv beskriver, men går dog heller ikke ud og bruger en formue smiley


  • #13   14. apr 2009 både mit anlæg og bil er betalt kontant

  • #14   14. apr 2009 topic starter - helt enig med dig. jeg mener at man kun burde købe får de penge som man har i hånden.. eneste gang jeg regner med at skulle lave lån, er når der skal shoppes hus smiley

  • #15   15. apr 2009 har tit køb noget hvor det har været 12 måneders rente og afdrags fri (selvfølgelig er der et lille oprettelse gebyr, typisk mellem 200-400kr) og har gjort det for ikke at skull gå og spare op i x antal måneder før man kunne købe det man gerne ville ha, på den måde kan man købe det man gerne vil ha her og nu, og så har man 12 måneder til at skaffe pengene, det er da en rigtig god måde at gør det på.
    men kunne aldrig drømme om at ta et kvik lån hvor man betaller en extrem høj rente hver måned


  • #18   15. apr 2009 Har da flere gange lavet afdrags-ordninger på hifi i et par special-forretninger (kan da f.eks nævne SK-sound i Vejle da det ikke eksisterer mere) dog aldrig noget med renter/gebyrer eller i det hele taget nogen papirer på det. Har bare betalt eksempeltvis 2000.- i måneden kontant nede i butikken eller fået et kontonr/girokort.


    Det eneste jeg har lån på er mit hus.


Kommentér på:
Jeres holdning til lån og indkøb ?

Annonce