{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Kan mine højtalere spille en fest op? {{forumTopicSubject}}

God aften alle!

Ganske simpelt spørgsmål, tror i mine højtalere kan spille det op. Det skal stå i en stue på 45-50 m2. Det drejer sig om lektor 2 og en lektor sub, vi er unge mennesker på 15-16 år. Og musikken passer dertil.

Og lige et gæt, hvor mange Db tror i det kan spille :-))?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan mine højtalere spille en fest op?
  • #1   15. maj 2012 Som det ser ud, hører du rimelig voldsomt musik efter nogens mening, og 45-50 m2. ville efter manges mening være fint spillet op, men jeg tror ikke i vil være tilfreds.. smiley Jeg tror i vil komme til at mangle noget bund smiley

• #3   16. maj 2012 selv et par jamo classic 4 ville kunne spille den stue fint op.

• #4   16. maj 2012 Det tror jeg heller ikke ville blive det største problem, bare der er den rigtige forstærker i røven af det så burde det kunne trække godt med smiley

Men unge idag, vil jo bare have gonk gonk og ikke lyd man kan nyde, så om kasserne holder til det i flere dage er jeg lidt skæptisk over...

angende hvor mange dB de kan banke ud med så er det ikke noget man kan sige, da det kommer an på mange faktorer!

Så der skal du til selv at måle, eller få en til det... :=)

ellers må du jo høre nogle du kender om du eventuelt kan leje/låne noget der med garanti kan klare det.. smiley

• #5   16. maj 2012 Det kommer os an på hvor langt væk fra alægget kommer til at stå fra jer.. smiley

Men en ting er sikker, i vil ikke opleve eksploner i noget altså i skal ikke forvente det får huset til at vælte smiley

Så hvis jeg var dig, ville jeg eventuelt låne mig til et sæt cv kasser og en passende forstærker..

• #6   19. maj 2012 Vil gerne lige have aflivet den generelisering omkring unge mennesker der :b lad nu være med at skære alle over én kam, selvom det nok også er skrevet med et smil smiley

Jeg har rigtig gode erfaringer med at jo bedre lyd desto dertil lavere nødvendigt lydniveau - og det er alligevel forfærdeligt ikke at kunne snakke sammen, prøv engang smiley

• #7   19. maj 2012 106 db på hvilket anlæg Jeppe.?

• #8   19. maj 2012 Nej ved jeg nu ikke... det kommer an på meget..

om det er et forvrænget signal o.s.v.

• #9   19. maj 2012 Din afspillingskilde... sine kabler.. mv.. der er mange andre ting end en klippende forstærker der kan forsage det..

• #12   19. maj 2012 Nemlig Lasse!

Det har hverken noget med Aliens eller andet spændende at gøre.. det er bare en simpel lydkilde fra en bærbar Pc f.eks.... da det oftest er bærbare der ødelægger det...

Så den med de kun gør det hvis de er defekte.. er mere noget vås..

• #13   19. maj 2012 Kabler gør helt sikkert en stor forskel på hvor højt man kan spille før lyden forvrænger. De standdard kabler der følger med en nykøbt cdspiller og alm 230volts ledninger er ikke beregnet til lyd og forvrænger hurtigt. Med ordentlige lydkabler for man meget bedre lyd og kan spille en del højere før lyden forvrænger.
    Gjorde i hvert fald kæmpe forskel da jeg skiftede fra det andet og til mine nuværende tara labs kabler:)

• #17   23. maj 2012 Tak for kommentarene. Jeg håber godt nok det er "fint nok" til en fest.
    Har ikke lyst til at købe noget cv, slet ikke kun til en fest, og det spiller for resten af bræk

Men tak allesammen smiley

Kommentér på:
Kan mine højtalere spille en fest op?

Annonce