{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
212 visninger | Oprettet:

Hans Peter L
Hans Peter L
Tilmeldt:
19. mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Antenne til Sansui TU-X111L {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg har brug for lidt hjælp til en antenne. Jeg har en Sansui TU-X111L tuner, som har en skrue-terminal for Ground og en push-terminal til 75 Ohm antenne.
Anlægget står i en rytterstue (opført i træ) inde i en ridehal, som har stålplader på den ene side og resten er af beton. Indtil videre har jeg forsøgt med noget højtalerkabel (måske lidt naivt) og efterfølgende har jeg forsøgt med noget coax-kabel, hvor jeg prøvede at lave en dipol-antenne, men jeg er ikke sikker på, jeg har lavet det rigtigt. Jeg har ikke kunnet fange noget ved nogle af forsøgene.
Uanset, så har jeg planer om at føre coax-kabel ud af hallen og fange signal på en øst/sydøst-vendt væg.
Det, jeg gerne vil have hjælp til er:
- Ved brug af coax-kabel, er det så ikke rigtig forstået, at kobberlederen skal i 75 Ohm stikket og skærmen til Ground?
- Hvad har I af forslag til at lave en antenne på budget? Det er vel ikke nok bare at af-isolere et stykke af coax-kablet?

På forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antenne til Sansui TU-X111L
  • #1   20. mar 2017 Et almindelig antennekabel eller antenneledning sat i 75 ohm skulle være fint.
    Bruger en gammeldags T-antenneledning til et anlæg og et almindelig coax antennekabel til et andet.
    Godt nok bare i min stue, men jeg får fint signal igennem.


  • #2   20. mar 2017 Tak for input.
    Hvordan har du lavet selve modtager-delen? Har du bare af-isoleret kablet et stykke eller hvordan?


  • #3   20. mar 2017 Alt efter hvad radio den skal på, så har en jeg løs radio ledning sat i den anden ende. Af den slags som fulgte med i pakken, når man købte en tuner/receiver førhen. Så har ikke valg at afisolere det.
    Men det burde være nok, bare at afisolere den ene ende.
    Så har egentlig bare ledningen til at ligge/hænge løst omkring, alt efter hvor signalet virker bedst.
    Men der skal stadig være et godt radiosignal i området, for at det virker.
    Det er gået betydeligt ned ad bakke de sidste par år, og snakken er jo at det skulle slukkes helt her engang til næste år.


Kommentér på:
Antenne til Sansui TU-X111L

Annonce