{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

6 ch stereo ??? {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg har en marantz sr5000 surroundforstærker.
Mit problem er at jeg ikke forstår "6 ch stereo"-funktionen.
Der er en knap der hedder 6ch stereo på fronten, og 6 ind/ud-gange bagpå.
Pt. sker der absolut ingenting når jeg trykker på knappen !?!(andet end den spiller på front,i stereo-mode. Og ellers som normalt på Dolby-mode, så fremt det er film)
Jeg har prøvet at finde noget på nettet, og de forklaringer jeg har fundet,er at forstærkeren deler forstærkerens totale kapacitet ligeligt ud imellem kanalerne i stereo når der spilles musik.
(Hvilket egentligt også er det jeg gerne ville udnytte)
Er det en and ?
Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke ?

Foreslag er meget velkomne smiley

Mvh Torsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6 ch stereo ???
  • #1   20. jan 2017 Bag.

    profilbillede
  • #2   20. jan 2017 Front.

    profilbillede
  • #3   21. jan 2017 6 ch input på receiveren er hvis f.eks din dvd afspiller er med 6 ch output, Så man kan køre dolby digital og dts med rca kabler. hvis dvd afspilleren havde indbygget digital dekoder men receiveren ikke havde det. Det var meget normalt, før digital dekoder blev standard i surround receiverne og i starten da de digitale formater kom frem. Men det bruges jo ikke mere, nu hvor det enten kun er digital eller hdmi.
    De 6 ch out på receiveren er til aktiv sub og hvis du vil have effektforstærkere koblet på.
    Så har intet med 6 kanals stereo at gøre smiley
    Hvis den siger 6ch stereo, det de bare fordi du har valgt den analoge dvd indgang og spiller almindelig stereo. dolby pro logic lavede surround agtig lyd ud af stereoformat når man slog det til. Men syntes ikke at det var særlig godt, men krævede stadig man havde 5 højtalere sat til.
    Så skal du køre dolby digital eller dts, så skal du enten have en dvdafspiller med 6 kanals udgang og indbygget dekoder. Eller bare en med digital ud, enten coaxial eller optisk kabel.

    Håber det hjælper lidt. Det er også lidt svært at spille 6 kanals stereo med kun 5 højtalere og 1 subwoofer smiley


  • #4   21. jan 2017 Tusind tak for forklaringen !

    Det giver meget mere mening smiley



Kommentér på:
6 ch stereo ???

Annonce