{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

En nybegynder der godt kunne bruge lidt hjælp :-) {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har over de sidste par dage siddet og drømt om at anskaffe mig et par dejligt store højttalere der spiller godt, men problemet er at jeg har nul viden om højttalere og forstærkere og alle de ting der.

Så jeg håbede lidt på at ikke kunne guide mig og måske komme med nogle forslag til hvad jeg kunne anskaffe mig

Jeg vil helst ikke bruge flere tusinde på det, da det er mit første rigtige anlæg.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En nybegynder der godt kunne bruge lidt hjælp :-)
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #1   6. jul 2016 Hvor mange penge forventer du at bruge på et anlæg?

    Vil du have stereo eller surround?

    Hvor stort er rummet der skal spilles op?

    Du skriver store højttalere... hvad er grunnden til det? vil du gerne spille højt? eller leder du efter den "store" lyd?


  • #2   6. jul 2016 Nu ved jeg ikke rigtig hvad sådan noget koster..

    Jeg vil gerne have stereo

    Og med store højttalere, mener jeg at jeg godt kunne tænke mig gulvhøjttalere der er fysisk store og de skulle også gerne kunne spille højt


  • #3   6. jul 2016 Du må vel have en ide om hvad du vil bruge af penge på det ? skal det være nyt ? på brugt markedet kommer du langt for få penge ..

    du tænker store højtalere lidt alla cerwin vega eller ?


  • #4   6. jul 2016 Jeg har kigget lidt på nogle brugte Cerwin Vega Ve12 men jeg synes bare at alle siger at de spiller dårligt

    Og det må gerne være brugt men stadig i god stand. Jeg tænker at mit budget er på omkring 3000 kr. hvis man kan få noget for det


  • #5   6. jul 2016 Eller Cerwin vega dx-5s. Dem synes jeg også er rigtig fede

  • #6   6. jul 2016 Du kan få et par Dali 850 til ca2000kr, så skal du have forstærker ved siden af. De spiller rigtigt godt om det er stille, eller voldsomt. Du kan også købe et par dali 104, de koster ikke nær så meget, og er lette at drive. De har dog ikke nær så meget dybde i sig, som 850. Jeg synes selv de begge er fede, og lyder godt.

  • #7   6. jul 2016 Søger du noget som bare kan spille højt med en voldsom bas ? ? smiley af store højtaler i den pris klasse er der jo som nævnt Dali 850 .. Dog kan den godt være lidt skarp i diskanten efter min mening og for lys en mellemtone .. Der er også Dali 808 eller 909 .. Men til de penge du har at gøre med ville mit valg nok falde på en Dali 18 mk2 den kan spille voldsomt højt med en ekstrem bas ! Og samtidig lyder den også meget fornuftig .. Jeg har både Dali 850 og Dali 18 mk2 til at stå og du skal være velkommen til at komme og lytte på begge sæt smiley dog er mine ikke tilslag .. Og cerwin Vega dc 15 kan også høres på min adresse smiley så har du da chancen for at høre flere sæt på en gang og måske en ide om hvad du skal lede efter ? Send mig evt en privat besked hvis det kunne være noget smiley mvh Daniel

  • #8   7. jul 2016 Jeg kan selv bedst lide udseendet på 850, men hvis man nu sammenligner 850 og 18 mk2 hvor stor forskel er der så?

  • #10   8. jul 2016 Jeg har lige fundet ud af at vi havde en forstærker liggende ved navn Sherwood digiline III. Er den noget værd

  • #12   8. jul 2016 Hvilken en burde jeg så skaffe mig?

Kommentér på:
En nybegynder der godt kunne bruge lidt hjælp :-)

Annonce