{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Lydstyrke på samsung tv til Beolab 8000 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er løbet ind i et problem ved opsætning af mine Beolab 8000 til mit nyere Samsung tv. Højttalerne er tilsluttet tv'et via HDMI-eARC fra tv'et til en HDMI-eARC til RCA/Phono adapter, og derfra til de aktive højtalere Beolab 8000.

Problemet opstår, når jeg skal ændre lydstyrken - hvilket ikke kan lade sig gøre. Når jeg skruer op eller ned på tv'ets fjernbetjening, kommer ikonet med lydstyrke frem på tv'et, men ændre ikke lydstyrken af højtalerne, som står på fuld blæs og ikke er mulige at skrue ned.

Jeg har også prøvet at tilsluttet højtalerne via optiske/toslink fra tv'et til en optisk til RCA/Phono adapter, men dette gjorde det hellere ikke muligt at ændre lydstyrken.

Jeg har ydermere prøvet at ændre mange indstillinger på tv'et, men intet lader til at løse problemet.

Da jeg havde højtalerne tilsluttet en bluetooth boks, med RCA tilslutning mellem modtager og højtalere - fungerede det helt fint, hvor lydstyrke blot kunne ændres ved at skrue op og ned på telefonen.

Se eventuelt vedhæftet billede.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde en løsning.

På forhånd tak

Mvh Gustav


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydstyrke på samsung tv til Beolab 8000
  • #1   14. maj 2023 Ikke noget jeg er så meget inde i, men tænker lydstyrken er fast fra TVet via HDMI/optisk så det skal over en forforstærker med volume regulering, har din B&O ikke det ?


Kommentér på:
Lydstyrke på samsung tv til Beolab 8000

Annonce