{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

Stephan A
Stephan A
Tilmeldt:
2. jan 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23

Nyt stereo - Er dette en god løsning? (vurdering + alternativ) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har i et stykke tid puslet med et nyt stereo anlæg. Jeg er kommet frem til følgende løsning bestående af lettere brugte dele.

Monitor Audio RX 1 (brugt, men som ny)
Yamaha A-S500 (3 år gammel)
Cambridge DacMagic (2,5 år gammel)
Airport Express (ny)

Samlet pris uden kabler, vil være cirka 5.600 kr.

Min kilde bliver computer/iphone/bærbar med streaming og lydarkiv, og vil også gerne have lyd fra TV ud.

Hvad siger I til sådan et setup? Og er forstærkeren god nok? Det er vigtigt for mig, at få et luftigt og velopløst lydbillede. Har før hørt RX 1 med en Yamaha A-S700, og det lød godt i mine øre. Andre forslag er også velkomne

Alternativt har jeg kigget på denne aktive højtaler, men ved ikke hvordan den lyder i forhold til Monitor Audio RX 1 - Hvor man får det bedste lydbillede. (Der er både A-200 modellen og A-300.)
http://www.nubert.de/nupro-a-200/p1362/?category=202


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt stereo - Er dette en god løsning? (vurdering + alternativ)
  • Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
    #1   24. mar 2014 Der er godt nok ikke meget gang i den herinde smiley 142 visninger og ingen kommentarer. Hvis jeg har formuleret mig utydeligt, så vil jeg naturligvis gerne vide hvilke informationer, der mangler.

  • #4   25. mar 2014 Stephan, Jeg har hørt sådan et sæt RX1 ( tjek evt fotoalbum med lyttedag og læs evt om oplevelsen af dem) og efter min erfaring så er de yderst sarte med hvilken forstærker der er spændt for. vi havde både conrad kd-269, restek challenger og Rega Brio-R. Det var først da vi smed Rega Brio-R på samt nogle BKS Audio kabler at vi kunne få et ordenlig lydbillede ud af dem hvor de rent faktisk lød godt.

    Hvordan de vil gøre sig med den Yamaha skal jeg ikke kunne svare på men nu har du da min erfaring med.


Kommentér på:
Nyt stereo - Er dette en god løsning? (vurdering + alternativ)

Annonce