{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

mørklydende effektforstærker {{forumTopicSubject}}

hey jeg søger et bud på en effektforstærker som har en mørk lyd. da jeg syntes lyden i mit anlæg er blevet for lys efter jeg fik ny forstærker og cd afspiller .

mit anlæg er følgende

2 stk B&W DM683 gulvhøjttalere.
1 stk onkyo A-9070 stereo forstærker.
1 stk onkyo C7070 cd afspiller.

så skyd løs med nogle ideer til en effekt forstærker.
helst en ny en , dog kan brugt muligvis også komme på tale.'
budgettet ligger på omkring max 8000 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mørklydende effektforstærker
  • #1   14. jun 2013 Efter min mening er det nad der kommer ind samt technics smiley

    Dette er bedømt efter min mening ud fra ældre modeller smiley


  • #2   14. jun 2013 umiddelbart ville jeg overveje at kigge på nogle andre højttalere


  • #3   14. jun 2013 rene en nad 216 eller 214? eller hvilke tænker du på ? smiley

  • #4   14. jun 2013 ronnie

    tja har tænkt tanken lidt. men da jeg købte dem for 4 måneder siden for 9000kr så sælger jeg dem ikke bare lige igen. og med min fatters technics su-vx 700 forstærker som jeg lånte inden jeg købte onkyo'en var lyden rigeligt mørk. og et rimeligt vild tryk på bassen .. så er ret sikker på de kan komme til at lyde som jeg gerne vil ha med en mørklydende effekt på


  • #5   14. jun 2013 altså af dem jeg lige kan numrene af i hovedet ville jeg vælge 218thx, 216thx eller 208. 208 syntes jeg faktisk er lidt spændende ( ja jeg kan godt lide når det er gammelt) men ellers så har de alle en del kræfter at gøre godt med dog er der en stor ulempe, bassen bliver lidt mere mudret er der en del der siger, jeg syntes så derimod at den lyder mere blød.

    Jeg kan godt lide en blødere bas men som stadig er hurtig smiley


  • #6   14. jun 2013 Nad ( igen det er hvad jeg syntes) er knap så mørk som de technics jeg har hørt så umildbart så ville jeg prøve at se om du ikke har mulighed for at teste en på først og se hvad du syntes smiley

  • #7   14. jun 2013 jeg tænker bare lidt når det er 20-30 år gamle forstærkere så har de vel snart udtjent deres værnepligt og fiser af? det kan godt være technics er mørkere end nad har ikke hørt så meget af det. men med den technics af min fatters kunne jeg ihvertfald få massere af bas, jeg blev sku helt overrasket over de små højttalere kunne flytte så meget luft smiley

  • #8   14. jun 2013 Fiser af gør de ikke ligefrem men jo lytter kan være udtørret samt flere andre ting så når man køber noget i den alder så er det velvidende om at der kan komme lidt rep/service men jeg syntes så til gengæld også at de er det værd smiley

    Der er nu også mange andre mærker som kan hjælpe dig med at hive mere bas ud af dem. Selv er jeg stor tilhænger af denon effektblokke selvom jeg ingen har men de 2 mærker som er på min liste over dem jeg skal eje er denon og emotiva smiley



  • #9   14. jun 2013 det var også det du beskriver der jeg mener med at fise af smiley

    har kigget lidt på denon poa 2200.
    og emotiva har jeg også kigget lidt på og det ser da ud til at de er billige i forhold til hvad man får.

    har også kigget lidt på sådan en rotel her

    http://www.av-connection.dk/?PGr=2340&ML=567

    dog syntes jeg bare at 8 kg virker af en meget meget lille vægt.

    egentlig ville jeg helst ha en onkyo M-504 eller lign. og der er da også en til salg på dba. men syntes ikke jeg vil give 3400 kroner for en 27år gammel forstærker.


  • #10   14. jun 2013 Min kammerat havde et par infinity højtalere på et tidspunkt, og der havde han koblet en gammelt tecnics forstærker på hehe smiley Jeg har aldrig nogensinde hørt så godt et anlæg, men så prøvede han at koble en pioneer til (også en ældre sag) og lyden var fuldstændig "forkert" og det lød mildest talt af helveds til. Jeg ville nok vælge en technics forstærker hehe smiley

  • #11   14. jun 2013 der er bare ikke så mange technics tilsalg

  • #12   14. jun 2013 Kalle, okay jamen hvis du skal gå efter noget nyere så ville jeg vælge emotiva smiley Ikke fordi at den rotel er dårlig overhovedet men syntes bare i forhold til prisen så får du meget mere ved emotiva for ikke at sige at det også er billigere smiley

    Det skal dog lige siges at jeg ikke har hørt nogle af de 2 nævnte så det kan jeg desværre ikke udtale mig om smiley

    Andreas, det kommer også an på højtalerne for tager du og smider en technics på et sæt cv al1000 så syntes jeg det lyder skrækkeligt for ikke at sige at det lyder som en lille enhed i en konserve (staves?) dåse smiley


  • #13   14. jun 2013 det ku godt være man skulle prøve sig en emotiva smiley selvom jeg helst vil ha en onkyo m 504 da de så er samme mærke og har de vu metre foran hvilket jeg syntes ser fedt ud smiley men 3400 og så en rep på 2000 så er det jo også den samme pris som en emotiva xpa 2 på 2x300w. og fuck de er på tilbud nu til 719 smiley det er 6176 kr ink told og fragt smiley pis at jeg ikke har penge nok :(!

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #15   14. jun 2013 Du kan prøve at kigge på XTZ A100 D3. Det er en rigtig lækker forstærker.

  • #16   14. jun 2013 En Onkyo M-504 må ikke koste 3400,- til den pris, bør du kunne finde en M-508. Jeg har flere Onkyo'er og ingen af dem er mørke i lyden.





  • #17   14. jun 2013 Proton effektforstærkere er en smule mørkere i lyden end nad. Synes i hvert fald min gør det godt smiley

  • #18   14. jun 2013 oldtimer
    okay det syntes jeg bare at have hørt smiley


  • #19   14. jun 2013 kent

    nej jeg syntes også det er en helt tosset pris! så den regner jeg nu heller ikke med smiley


  • #20   14. jun 2013 dennis

    jep læste godt et sted at du havde skrevet om proton. dog er der kun en tilsalg på dba på 2x80w. men vil da lige holde øje med dem smiley


  • #21   14. jun 2013 Det var et sæt Infinity Kappa 70 René smiley

  • #22   14. jun 2013 Andreas, jeg har ikke hørt infinity endnu men det jeg mener er at nogle højtalere lyder godt med en mørk lydende forstærker hvor andre lyder bedre med en lysere spillende forstærker samt så kommer det også an på ens øre smiley Til cv f.eks så kan jeg godt lide denon hvor i mine øre en technics får det til at lyde skrækkeligt smiley

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #23   15. jun 2013 Det B&W jeg har hørt spiller meget bas. Så jeg tror XTZ'en er et godt valg. Den er ret neutral.

    Min erfaring er at en effekt ikke altid ændre så meget på lyden. Det er mere forforstærkeren der bestemmer lyden.

    Hvor kommer du fra?


  • #24   15. jun 2013 rene

    har fundet en nad 216thx til 1400 det er vel ikke galt ? smiley


  • #25   15. jun 2013 casper

    har aldrig prøvet noget med effekt på, så skal intet kunne sige,'
    jeg er fra østjyllannd smiley hvad da=


  • #26   15. jun 2013 Rotel'en kan godt arbe' kan jeg godt skrive under på! Men ja den er dyr, og ikke ligefrem mørk lydende.

  • #27   15. jun 2013 Kalle, næ syntes ikke 1400 kr er galt hvis den fungerer 100% samt i pæn stand smiley

  • #30   15. jun 2013 thomas
    okay, jamen så er det nok ikke sådan en jeg skal have . den ser ellers lækker ud smiley


  • #31   15. jun 2013 rene næe jeg syntes heller ikke det lyder helt dumt. jeg skal så bare fra østjylland til odense for at hente den hvis det er så der er også lige lidt af en tur smiley

  • #32   15. jun 2013 lasse, det har du self ret i. så æder den vel heller ikke så meget strøm når den er digital?

  • #33   15. jun 2013 Classe D æder under det halve i strøm. Bl.a. derfor jeg har valgt classe D receiver og effektblok, da det bliver brugt meget flittigt.

  • #36   15. jun 2013 Jeg vil mene at effektiviteten måles ved fuld skrue men at det som sådan ikke kan måles ved lavere volume da du jo pr automatik bruger færre watt og derfor ikke kan lave en udregning. Ret mig hvis jeg tager fejl men ja effektiviteten er omkring 90% på en klasse D samt så bruger den strøm efter hvor mange watt den skal levere hvor ren klasse a har et konstant max forbrug underordnet volume smiley

    Kalle, det er da ikke en slem tur smiley


  • #37   16. jun 2013 thomas
    det er nok også meget smart, så render elmåleren ikke så hurtigt smiley


  • #38   16. jun 2013 kalle s: Den du har set var nok min annonce smiley

  • #39   17. jun 2013 dennis

    det kan da godt tænkes hvis du har en tilsalg smiley det er den med ''vu metre'' eller hvad de nu lige hedder foran ikke?


  • Jacob R
    Jacob R Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 15
    #40   9. jul 2013 "mørke forstærker" Aragon 4004 ,Citation 22 ,Crown K1 / K2

Kommentér på:
mørklydende effektforstærker

Annonce