{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

4stk 15" 8ohm på behringer Inuke 3000?? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger så har jeg ovenstående effekter der skal kobles sammen. Men hvordan skal jeg koble det så det trives bedst muligt.

Enhederne er zomax p1565 i cubo 15 kasser. Enheder er på 250w 8ohm.

Ved udemærket godt det er billige og svage watt enheder, men det er dem jeg vil bruge som start da de er BILLIGE.

Skal forstærkeren trække dem i stereo hvor en side (2stk) kobles ned i 4ohm eller skal den trække mono i 2ohm (4stk)??

Eller noget tredie??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4stk 15" 8ohm på behringer Inuke 3000??
  • #1   4. feb 2013 Ville helt klart køre dem 4ohm i stereo, det burde forstærkeren nok kunne trække.. Kender dog ikke inuke forstærkerne hvor strømstærke de er.. Men jeg er bare personligt ikke til mono bas ved sådanne anlæg..
    Zomax enhederne er ganske fint til at begynde med, har selv spillet med p-1550m enhederne i en del år (hovedsagligt til voksen fester) og det har de nu klaret rigtig fint iforhold til byggepriser og hvad andre bedre højtalere kostede dengang smiley


  • #2   4. feb 2013 +1 på 4 ohms stereo. Det får du mest ud af og så skal forstærkeren heller ikke slide helt så meget.

    Dog havde jeg ikke tøvet med at køre mono, hvis det effekt mæssigt var et bedre alternativ. Stort set alt musik er alligevel indspillet med mono bas, så det gør ingen forskel. Prøv også bare at tag til koncert og spørg manden bag knapperne, om hans bund ikke kører mono smiley


  • #3   5. feb 2013 Fik endelig lige testet de to inukes idag. og må konstatere den ene er DEFEKT på den ene kanal.

    Rigtig øv at købe noget brugt der ikke dur.


  • #4   20. jul 2013 Må hellere lige indskyde at den omtalte defekte inuke 3000, efter en simpel rensning virker 100% igen. Tidligere ejers lejlighed var ligefrem heller ikke rengjort. ??



Kommentér på:
4stk 15" 8ohm på behringer Inuke 3000??

Annonce