{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.542 visninger | Oprettet:

Argon alto 5 mk 2 {{forumTopicSubject}}

Har nogen aktive studio monitors som egentlig spiller ok, men i fredags var jeg i Odense for at lytte lidt på hvad hifiklubben havde oberon 1 og Alto5 mk2 og hvad audiocompagniet havde, der var pt ikke noget jeg kunne lytte på, de havde et sæt af de nye elac debut med 5" bass og front port samt rega kyte

Av connection helt ude ved Odense zoo (ca 300meter) gad jeg ikke bruge tid på

Jeg ville se/høre om der var nogen lidt vildere end mine Mackie MR524 eller bare noget jeg kunne blive inspireret til at købe.

Forstærkeren er en Rotel A11 tribute som bruges som forforstærker
Den spiller super, bevare sin lydkarakteristik selv ved høj lydstyrke og er behalig at lytte til i toppen når jeg bruger passive højttalere

Over 100 watt peak i 8 ohm og ca 190 watt peak i 4 ohm pr kanal

I hifiklubben er de lidt moderate med lydstyrken, ville gerne have lyttet lidt til Argon Alto 5 MK2 ved lidt højere lydstyrke, der blev brugt en Nad M10 med vægt hængte alto 5 mk2

Lyden er behalig i toppen og bunden med rimelig perspektiv,bredde i lyden, super enkle "stilrent" design samlignet med Dali spektor (1'erne har jeg haft) og oberon, ingen synlige skruer eller huller til front stoffet,coveret som dali har, 4 ohm så jeg har max power fra min fra min forstærker til en ren og klar lyd inde for højtalerens begrænsninger, prisen er super lave 1198kr for et par.

Mine højtaler koster under 2000kr med forstærker så prisen burde være omkring det samme uden forstærker for kun enheder og kabinet.

Jeg synes det er imponerende man kan lave højtaler til den pris (når det ikke er de der spil højt højttaler højtalerbutikken,disconette og så videre, til under 1000kr for et sæt med f.eks 10" og 120db max spl).

Jeg kunne ikke selv bestemme volumen og er derfor nysgerrig efter hvordan de spiller når man IKKE spiller pænt og med rockmusik,
edm

Spørgsmål

Hvorfor laver Argon så få passive højttalere samlignet med aktive ?

Hvad synes i om Argon højttalere, har i hørt alto 5 mk 2 ?

Noget jeg laghde mærke til er at på hifiklubbens hjemmeside er der fri fragt over 2000kr men på argon's hjemmeside er der fri fragt over 399kr, hænger da overhovedet ikke samme, vil hifiklubben ikke gi fri fragt køber man dem bare på argon's hjemmeside

fri fragt, vs 39kr i fragt vs 80kr for at hente dem selv

https://argonaudio.dk/collections/passive-hojtalere/products/alto-5-mk2-passive-speakers

fri fragt, vs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argon alto 5 mk 2
  • #1   27. jun 2021 Jeg kiggede lidt mere på dere side og der er gratis og returret så jeg tænkte jeg vil prøve dem

    Falder de ikke i min smag opgradere jeg til Mackie MR624 for den ekstra dybe bas + 3 db mere effekt i forhold til MR524

    Det her skriver lyd og billede om de aktive højttalere

    Ved billige højttaleer kan lyde godt men fri fragt og returret til 1198kr, det bedre end hos hifiklubben og så lyder de godt, dog ingen anelse om hvor godt med mit anlæg


    profilbillede
  • #2   30. jun 2021 Højttalerne modtaget og tilsluttet min Rotel A11 tribute, de står på isoacoustics 130 standere og er ikke vinklen indaf for ikke at få for meget diskant, canare 4s11 højttaler kabel og en topping E30 med wbc gotham cable til forstærkeren og inakustik usb kabel fra min pc

    Det ikke bas monstre, den virker på ingen måder oppustet eller unaturlig, faktisk lyder bassen nauturlig uden nogen fremhævelse af mellembassen for at snyde,lad folk tro de har en en dyb bas som også kan være tilfældet med en høj top hvor nogen tror at den så fejlagtigt har flere detaljer.

    Jeg vil betegne lyden som åben og klar med en for prisen rigtig god bredde og dybe i lyden med en naturlig lydende bas der ikke prøver at tiltrække sig opmærksomhed, med mindre man synes der mangler bas.

    Efter nogen timer hvor ørene har vendet sig til lyden, spiller de harmonisk og bedre en forventet (har hørt dem i klubben) med en forbavsende klarhed i lyden, de kan spille højt, bare man har nok effekt, som de gør med min forstærker uden at lyde nasty, lyder faktisk meget rent og klart, selv bassen er godkendt, imponerende man kan lave så gode højttalere til så lav pris. Chris reas guitar lyder fantastisk ved høj lydstyrke (ingen lyttetræthed) fra denne koncert https://www.youtube.com/watch?v=WqPB74rkK-I

    Faktisk vil jeg sige at jeg heller vil have et sæt argon alto mk 2 er billigere end et sæt af de roste Mission LX-2 da der også er fri fragt begge veje som hos hififreaks, jeg tror der er mere power i dem og de er ikke så lyse som lx-2, samt de er forbedret i forhold til første version af Alto 5

    Samlignet med dali spektor 1 er bunden og mellemtonen mere naturlig hvor spektor1 er meget fyldig og har en behalig top hvor alto 5 mk2 er mere åben og klar lyd, mellemtonen fra alto 5 er bare lækker neutral,åbne,klar og tydelig som også gir guitar en god lyd

    specs, vægten er for et sæt jeg er enige med lyd og billede og tweak, også selv om de tester den aktive version



    profilbillede
Kommentér på:
Argon alto 5 mk 2

Annonce