{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.325 visninger | Oprettet:

Dali 850 Stereo ingen bas?? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Når jeg lytter på stereo synes jeg der mangler punch i basområdet.
Lidt ligesom når det modfaser Men det har jeg testet på begge højttalere. Har leget med placeringen også.

NAD 747
LG Blu ray afspiller
Dali 850
Der er et Argon HDMI kabel fra LG til NAD og fra NAD til DALI 850 er der Kimber 8TC (imellem bas og diskant (Biwire) er der standart metal bøjler)

1. Lige frem helt tæt på side- og bagvæg
2. Lige frem 50cm fra bag- og sidevæg
3. vinklet 45 Grader tæt på side- og bagvæg
4. vinklet 50cm fra side- og bagvæg
5. Sub on (spiller ikke i stereo mode)
6. Sub off.
7. NAD 216
8. NAD 218

Men der er bare ingen forskel på bas området.

Og vil da mene de sagtens kan lave noget??

Hvad kan jeg gører for at finde fejlen eller er det bare mig der forventer for meget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali 850 Stereo ingen bas??
  • #1   15. aug 2012 har du prøvet højttalerne af med et batteri, for at se om der er monteret korrekt + og - internt i højttalerne

  • #2   15. aug 2012 Jeg ville nok også gætte på du bare har vendt plus og minus forkert med højtalerkablet.
    Eller hvis du er kommet til at skrue ned på bas på forstærkeren.


  • #3   16. aug 2012 Ronnie, nej det har jeg ikke prøvet det tester jeg i aften. Det er et 9v batteri man bruger ikk??

    Der er farver på kablet så har ikke vendt dem forkert. Har heller ikke skruet ned for noget. Alt står på 0


  • #4   16. aug 2012 jeg havde et par 850 som var i elendig stand på et tidpunkt, de rystede rummet ved meget lav lyd selv om kun en bas i hver højtaler virkede.

  • #5   16. aug 2012 dennis, du kan godt bare teste det med et 1,5 volts batteri, det er ikke så hårdt ved diskanterne

  • #6   16. aug 2012 ronnie: nu var det ikke mig der har nogle højtalere der ikke lyder som de burde, Men Morten A:)

  • #7   17. aug 2012 lyder som en fejl i delefilteret vil jeg mene smiley du har ik prøvet at bytte om på basserne for at se om det er dem den er galt med ret leth og smart måde at udelukke problemet på så vil du os vide om det ik er basserne eller ej

  • #8   21. aug 2012 Hvis alt står på nul, hvad så med at skruge op for bassen?:)

  • #9   21. aug 2012 Casper M - ellers tak, det skal spille rigtigt når det står neutralt.

    Jeg har ikke fået set mere på det, skal lige finde tiden til det, der er en del ting der skal laves for tiden.


  • #10   21. aug 2012 Jeg har lige prøvet at slå sub fra inde i menuen på forstærkeren igen, Der kom mere bund i 850´erne, men ikke sådan voldsomt.

    Har tjekket om enhederne er fasevendt korrekt med en 1.5V batteri som Ronnie forslog, og alt ser ud som det skal. alle enheder slår frem mod sweetspot.

    Jeg lytter ved lavt niveu, da overboens barn skal sove nu.

    Vil prøve at skrue højere op imorgen eftermiddag.



    Et andet spørgsmål er at når jeg nu vil se film, skal jeg så ind og tænde sub igen på forstærkeren?? ellers finder den selv ud af det når den skal kører surround?

    Hvis der en dag er en der vil komme forbi til en øl og hjælpe med og indstille korrekt og lytte om alt er som det skal være og måske sige hvad jeg skal ændre for at få bedre 5.1 udbytte (7.1 er på vej)

    Har desuden ikke helt styr på hvordan jeg skal indstille min Hypex ds 4.0 til SWA15" for der er en del muligheder i forhold til det der var på min swa 12


  • #11   21. aug 2012 Det burde ikke gøre forskel på højtalerne at man slår subwooferen fra eller har den tændt. I hvert fald ikke så vidt jeg ved. Men nu var den sidste surround receiver jeg havde osse tilbage fra 2001 eller 2002.

  • #12   21. aug 2012 har du hele tiden haft suben tændt når du har kørt musik er det klart at de 850 ik har givet så meget bass når sub tager sig af de helt dyber toner ??? tror du ik bare du forventer mere af de 850 end hvad de virkelig kan??? nu har jeg selv 850 og synes det smækker forholdvis meget røv ik på cerwin vega måden men de kan flytte noget luft


Kommentér på:
Dali 850 Stereo ingen bas??

Annonce