{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Seriøst computer anlæg! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har *endelig* fået samlet mit anlæg bestående af:
Forofrstærker: Denon PRA-1000
Effekt: Denon POA-1500
Højttalere: Jamo Concert 8

STOR SMILEY smiley

Jeg har sat det til men undrer mig over Inputs bag på effekten. Der er en A og B kanal, som kan være aktive på samme tid.
Mit spørgsmål er om jeg burde sætte én højttaler til hver?
Så der altså spiller en fra A og B udgangene.
Ville jeg eventuelt kun slide den ene kanal i forstærkeren, hvis jeg fortsatte med at bruge A udelukkende?

Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seriøst computer anlæg!
  • #1   12. apr 2012 Betragt A og B udgangene som hvis du havde to rum, med to separate sæt højttalere.

    I køkkenet ønsker du at høre radio når du laver mad.
    I stuen ønsker du at høre musik når du slapper af.

    Køkkenet får A-udgangen og stuen B-udgangen.
    Så skifter du over på, hvilket rum du befinder dig i - og hører kun musikken der.

    Det er selvsamme strømforsyning der skal trække højttalerne, så du får intet ud af at sætte én højttaler til hver af de to udgange.
    Man kan vel sige at det er en fordeler-boks (1 input, 2 output), hvis man ser lidt firkantet på det.


  • #2   12. apr 2012 Okay, tak for svaret. Ud fra det du skriver går jeg ud fra at jeg har opsat det korrekt.

    Mange tak!

    Kunne jeg endvidere sætte fx to subwoofere til B udgangene, som så gerne skulle "spille med" mine fronthøjttalere?


  • #3   12. apr 2012 Det kan du skam godt - MEN, du kører stadig på den selvsamme strømforsyning.
    Ergo bliver din forstærker presset ekstra, når du sætter flere enheder til.

    Hvis Ronnie eller Micma, Ole eller en helt anden, skulle løbe forbi tråden kan de sikkert give dig en lektion om ohms lov og hvordan det forholder sig med tal smiley


Kommentér på:
Seriøst computer anlæg!

Annonce