{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Peter A
Peter A
Tilmeldt:
30. sep 2020
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2

Støj fra den ene kanal på Sony ES {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at blive godt træt af en konstant støj fra ene kanal i mit iøvrigt rigtig lækre og velspillende Sony ES anlæg. Det er forforstærkeren der driller. Uanset hvilket input jeg vælger, Tape, Tuner CD etc, digitalt undtaget, er der den samme bagvedliggende støj i højre kanal. Den er uafhængig af volume. Skruer jeg helt ned, er støjen der helt konstant i tone og styrke. Lidt ligesom lyden af baggrundstråling. Jeg har skiftet kabel og renset med kontaktrens. Trækker jeg RCA-kablet til forstærkeren næsten ud af forforstærkeren så der ikke er kontakt på skærm på RCA-kablet, kan jeg nogen gange få støjen til at forsvinde. Men tilbage kommer den - hver gang, efter et stykke tid. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være, før jeg giver mig til at åbne til maskinrummet på forforstærkeren?

Bedste hilsner

Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj fra den ene kanal på Sony ES
  • #1   30. sep 2020 Hej, du skriver du har forsøgt andre kabler så tænker ikke det er kablerne der er årsag til støj, Har du udelukket effekforstærkeren ved at bytte rundt på højre / venstre kanal ?
    (altså flytter støjen med over i den anden kanal)
    Lidt det samme med de enheder du har sat til, ændre fejlen hvis du bytter højre/venstre eller er det samme kanal uanset Hvis ja.
    Så kan vi jo konstanter det er din kontrolforstærker der har fejlen.
    Jeg tror mest på der er nogle kondensator der trænger til udskiftning,


  • Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   30. sep 2020 Hej og tak for svar smiley
    Jeg prøver lige en gang mere når jeg kommer hjem. Men jeg mener at have lokaliseret det til højre kanal på forforstærkeren. Men godt at være ekstra ekstra sikker


  • #3   30. sep 2020 Jeg kunne forstille mig at det er nogle afkoblings kondensatoren som skal udskiftes, service manual kan sikkert findes her https://www.hifiengine.com/database/hifi_database.php

  • Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   30. sep 2020 Så fik jeg prøvet af... Jeg kan flytte støjen fra venstre til højre og vice versa ved at skifte om på kablerne fra effektforstærkeren. Så det er helt tydeligt i højre kanal problemet er. Jeg vil prøve at kigge på linket og se om det gør mig klogere. Og endnu en gang tak for hjælpen smiley

  • #5   30. sep 2020 Så lidt... bare så du er klar over det så kan de godt gå at fikse den, de lidt ældre Sony ES modeller spiller ganske udmærket, håber du får fundet fejlen.

Kommentér på:
Støj fra den ene kanal på Sony ES

Annonce