{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.721 visninger | Oprettet:

Penta + beomaster 5500 {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Har i et stykke tid haft et par b&o penta højttalere, som jeg har kørt via enten en BeoPort eller aux, dog kan jeg ikke få beoporten til at fungere med Mac..

Men nu overvejer jeg at købe en beomaster, og har kik på en 5500.
Er der noget jeg skal være opmærksom på mht denne?
Kan jeg få display i højttalerne via denne?

Desuden er jeg lidt itvivl om powerlink og masterlink, hvad er forskellen? og virker begge til beomaster 5500?

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Alex


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Penta + beomaster 5500
  • #1   8. jul 2011 Hej Alexander.

    Nu nævner du ikke noget om, hvilken version dine Penta er, og derfor ved jeg ikke om dine Penta har indbygget forstærker eller ej.

    Forskellen på Master og Poserlink er:

    MasterLink = Er til et link system, så hvis du skal have højttaler et andet rum, er det muligt at lave det sådan at de bliver koblet på MasterLink systemet og derved kan få f.eks. få musikken ud i køkkent ved at radioen er tændt i stuen, men spiller dog ikke i stuen men kun i køkkent.

    Det er så også et ældre Link system, som hedder Datalink, som er et 7 pol din stik, det fungere på samme som MasterLink gør.

    men hvis du har link system der hjemme og overvejer at anskaffe dig en beomaster 5500, så skal du have en converter boks ind i dit link system, hvis du bruger masterlink systemet, da den Beomaster 5500 bruger kun Datalink og derved ikke forstår MasterLink sproget og derfor skal der en converter imellem, så de forstår hinanden.

    PowerLink = er det 8 pol din stik, dette er til hvis man har nogle B&O højttaler som indbygget forstærker i højttalerne, så her bruger man altså powerlink.

    men hvis dine Penta har en indbygget forstærker og derved bruger pwoerlink, så kan du ikke bruge dem til den beomaster 5500, da der ikke er powerlink udgang på den, som du måske skal bruge på dine pentaer.
    Så derfor kan du heller ikke få nogen frem i displayet, hvis du vil anskaffe dig denne beomaster 5500.

    Jeg håber at du fik svar på dine spørgsmål smiley


  • #2   8. jul 2011 Dem jeg har er aktive, men er faktisk i tvivl om det er 1, 2 eller 3'er..

    synes bare jeg har set flere der har et system med penta'er og 5500.. men de bruger måske en converter?


  • #3   8. jul 2011 kun kan ikke bruge converter til det med mindre at man har et ir øje også men det er ikke helt optimal.

  • #4   8. jul 2011 forstod jeg ikke helt..
    Men hvis vi ser bort fra displayet i højttalerne, burde det da være muligt at forbinde højttalere og 5500'er igennem et datalink kabel, så vidt jeg har forstået?


  • #5   9. jul 2011 det er mig som der vrøvler. Du kan ikke bruge den converter for at koble dine penta højttaler til. Hvis du høre noget i den retning skal du have en beolink aktiv hvor der er en lille sort boks med og et ir øje hvor højttalerne skal kobles på. Men for at koble den til beomaster 5500 skal du bruge et datalink kabel og en converter og så et masterlink kabel. Men det er ikke optimalt.

  • #6   9. jul 2011 Til det formål, ville jeg vælge en Beomaster 6500 eller Beomaster 7000, eller evt. et Beocenter 9500 eller en Beosound 2500 evt.

Kommentér på:
Penta + beomaster 5500

Annonce