{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

christopher k
christopher k
Tilmeldt:
5. apr 2009
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110

Daempning af vibrationer {{forumTopicSubject}}

Om to uger koeber jeg et saet XLS 215 Cerwin Vega. jeg bor i top etagen i en gammel bygning, hvordan minimere jeg bedst muligt vibrationer i gulvet? er det med fliser og saa noget lydisolerende under hver hoejtalere, eller er det spikes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Daempning af vibrationer
  • #1   17. jun 2011 En almindelig fortovsflise er perfekt til formålet.



  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #2   17. jun 2011 Hvad med det lyd isolerende? er det ikke bedre? maa indroemme jeg skal have saa meget 'daempning' som muligt smiley

  • #3   17. jun 2011 Ville mene det er en dårlig ide at sætte sådan nogle højttalere i en lejlighed de kan høres LANGT væk også med en flise under.

  • #4   17. jun 2011 Du kan lægge en tyk gummi måtte under den nederste fortovsflise., så får du ikke noget bedre, til at forhindre at bassen at "går i gulvet", uanset pris.



  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #5   18. jun 2011 Okay perfekt takker, det maa saa vaere det smiley anders h- jeg SKAL BARE HAVE DEM smiley hehe klager eller ej, godt at det er en ejer lejlighed heheh

  • #6   18. jun 2011 Hvorfor SKAL DU BARE DET?

    Jeg havde det også sådan da jeg købte CLS-215 engang, men der går ikke langt tid du bliver du trætte af at de spiller så dårligt, og vil gerne ha' noget ordentlig lyd smiley


  • #7   18. jun 2011 Kent har du eventuelt et link til nogle tykke gummi måtter der ikke koster det helt store, vil gerne have nogle under mine fliser

  • #8   18. jun 2011 Fandt ikke nogen deciderede gummi måtter, men flg kan også bruges :

    http://www.thansen.dk/product.asp?c=5453612764&n=1199145607&pn=1589007790


    http://www.thansen.dk/product.asp?c=5453612764&n=496932192&pn=553619620

    (link fjernet)

    Disse er iflg billedet, flere forskellige typer, dem du har brug for, er de sorte plader af asfalt og gummi ;

    (link fjernet)

    Denne er også en mulighed :

    (link fjernet)
    %C3%A5tte_61x200_cm_Farve_Bl%C3%A5__2311_81.aspx





  • #9   18. jun 2011 Ups det sidste link virker ikke - men der er jo nok at vælge imellem.



  • #10   18. jun 2011 Så er det bare at smide en af de plader du har linket til under ens flise så burde det spille bedre eller hvordan smiley

  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #11   18. jun 2011 Kent N-tusind tak, det vil jeg goere i sammenhaeng med koeb af to styk fliser smiley

    Kevin M- jeg skal bare have dem, pga. har gaaet og taenkt over dem i nogle aar efterhaanden og da jeg endelig har faaet mit helt eget sted vil jeg proppe dem op, ogsaa bare for syns skyld (er lidt af en drengeroev) og syntes slet ik de lyder daarligt. ikke naar man er vant til bare at laane kammeratens random ipod anlaeg. og til det meste af det musik jeg spiller behoever man sku ik lige frem de perfekte lyd toner smiley


  • #12   18. jun 2011 Anders H, det kommer an på ens gulv, men normalt vil en enkel fortovs flise være nok. En ekstra dæmpe plade, under flisen, vil være for at vise, mest mulig hensyn til underboen.

    Kevin M : Nu kommer det jo an på, hvordan (hvor højt) christopher, kan lide at spille. Hvis der over længere tid, spilles RIGTIGT højt, vil selv dine, meget fine Mentor 6, komme til kort overfor XLS-215 (længe inden denne, begynder at lyde anstrengt), når vi snakker kvaliteten af den lyd, der kommer ud af højttaleren.




  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #13   18. jun 2011 precis, saa maa jeg bare give dem en undskyldning og en flask vin en gang imellem smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #14   18. jun 2011 alle større byggemarkeder har gummimåtter... De ligger typisk ovre ved vaskemaskiner og lignende - beregnet til at ligge under disse for at opsnappe de værste vibrationer... Den lokale bauhaus tar sådan ca 40 kroner for noget der er omkring 1x1 meter og omkring 1cm tykkelse....

  • #15   18. jun 2011 Godt tænkt morten ; ) - byggemarkeder er et godt sted at kigge.

    Christopher jeg fandt disse, som kunne være en godt ide, at montere under fliserne :

    (link fjernet)





  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #16   18. jun 2011 men var det ikke bedre at montere en lydisolerende maatte? hvad med spikes over flisen?

  • #17   18. jun 2011 Gummibuffer / gummifødder er ligeså godt, havde bare ikke tænkt på dem, da jeg skrev gummi måtter. Bruger du en enkelt fortovsflise, med gummifødder under, tror jeg ikke det er mange % af bassen, der går i gulvet.

    Synes du, eller din underbo ; ) stadig, at der går for meget bas i gulvet, kan du bruge 2 fliser ovenpå hinanden - jeg tro dog en enkelt, er rigeligt.

    Hvis du vil tilkoble, højttaleren til flisen med spikes, så prøv - men det vil ikke mindske vibrationerne i gulvet yderligere.



  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #18   18. jun 2011 ok, koeber en flise per hoejtaler, og saa gummi foeder under hver flise, gider ik flere fliser, saa blir de kraftedeme for dominerende i min lille stue haha


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #19   18. jun 2011 Kent N:
    du finder ikke bedre afkobling til prisen det tør jeg næsten godt love smiley


  • #20   18. jun 2011 Hehe det er så også sandt smiley

    Men så synes jeg du burde finde nogle DC1515 i en god stand, de spiller langt bedre end de nye kinesiske CV smiley


  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #21   18. jun 2011 Har jeg ogsaa overvejet, men syntes de er grimme, og er for hoeje. men det er smag og behag men 50% mener de nye har bedre lyd men spiller ikke ligesaa hoejt som dc1515. og 50% mener at dc1515 er bedre lige meget hvad. saa vil hellere have nogle nye cerwin vegaer, de er lige mig smiley

  • #22   18. jun 2011 Sjovt, jeg synes DC1515 er skide flotte, mens de nye er grimmere (CLSC og CLS) og de helt nye XLS synes jeg er skide grimme med den røde kant på mellemtonen, det ødelægger sgu det klassiske CV look.

    Jeg har dog ikke hørt nogen sige at de nye spiller bedre, så tror ikke det er 50-50.
    Har du selv hørt dem spille side om side, hvor man lige kan skifte mellem dem? Kan være du skulle prøve det smiley


  • #23   18. jun 2011 Jeg har hørt XLS-12, og er klart positivt overrasket - særligt sammenlignet med VE serien - som er CV når det er værst.



  • #24   18. jun 2011 Morten T : Helt enig, man kan købe sig fattig, i div hifi : afkoblings - tilkoblings - frakoblings - opkoblings fødder og tæer.... : )
    uden at komme i nærheden af effekten, af en simpel fortovsflise til en 20'er.




  • #25   18. jun 2011 1. DC1515 ser klart federe ud end de nye ! DC1515 er bare den ultimative drengerøvshøjtaler smiley

    2. XLS-serien spiller bedre end CLSC og CLS, men DC1515 spiller nu bedst smiley


  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #26   18. jun 2011 jeg har ikke hoert dem side om side. men vil ogsaa bare have nogle splinternye hoejtalere, og syntes at de er de paeneste, men jeg beholder gitteret paa, for at beskytte dem fra fulde gaester, og syntes de er paenest.
    jeg glaeder mig til at bare FULDE min lille 40kvm lejlighed med den enorme lyd!!!


  • #27   19. jun 2011 Er der forskel på om det er de små gummi dutter eller en hel som du linker til Kent ?

  • #28   19. jun 2011 en hel måtte*

  • #29   19. jun 2011 Ikke hvis de bruges sammen med en fllise.



  • #30   19. jun 2011 Hvis det skal være under en flise hvad er så den bedste løsning?

  • christopher k
    christopher k Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 110
    #31   19. jun 2011 fire stykker silvan dutter, og en flise ovenpaa.

Kommentér på:
Daempning af vibrationer

Annonce