{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

DAC som eksternt lydkort {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Det er efterhånden længe siden jeg har været aktiv angående opgraderinger, er efterhånden færdig med stuen og har fået surround sat op.
Kan melde om at baghøjttalerne blev hængt ned fra loftet i stålwire uden at miste noget af lydkvaliteten.

Mit grubleri i dag består i at kæresten længe har plaget om at få lov at sætte sin computer til anlægget, som hun gjorde i gamle dage. Jeg har været imod det fordi hun dengang havde ufatteligt mange sange i en så skrigende elendig kvalitet, at mine 'rigtige' højttalere nærmest græd over det. På hendes gamle computeranlæg var der jo ingen forskel at høre.
Nu har hun heldigvis oppet sig.
Men først og fremmest er jeg nok på udkig efter en god DAC som hun kan bruge som lydkort, da hendes bærbare nok ikke lige er det mest veludviklede på det punkt. Fik lige øje på en Abrahamsen til 1500,- der skulle vel ikke være nogen der kender den? Ellers bliver det en Cambridge.

Andet problem jeg har med tilkobling af computer, er de spændingsforskelle der er. Hun vil nok koble til og fra en del gange. Vil DAC'en fungere som skel mellem anlæg og computer når den nu er sat til via usb?

Det var vist alt smiley
På forhånd tak hvis der er nogen der kan give deres inputs, hvor relevante de end er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DAC som eksternt lydkort
  • #1   22. jul 2010 læser lige med her! Står med samme hovedpine.

  • #2   22. jul 2010 Ja, hovedpine, det kunne man også kalde hende.

    Ha! Hehe..


  • #3   22. jul 2010 hehe

  • #4   22. jul 2010 Hej Bjarke

    Jeg har ved op til flere lejligheder hørt Cambridge Dac magic , som jeg må sige er et kæmpe step up i forhold til det lydkort der befinder sig i alle computere i dag !
    Den D/A converter der sidder i denne er den samme som der bliver brugt i Cambridge 840CD afspiller som er en af deres top maskiner.
    Jeg har selv hørt en test mellem 840 cd afspiller og dac magic , med lydfil i lossless kontra samme nummer på CD og må sige at der ingen forskel var at spore.
    Sætter du et dårligt format som mp3 igennem bliver det da markant bedre end ved det normale lydkort , men dog ikke i CD kvalitet.
    Flere og flere benytter i dag tranportable musik medier og med dette i tanke er det alle pengene værd at investere i en DAC.
    Kender ikke den omtalte abrahamsen men kan på det varmeste anbefale en Magic fra Cambridge Audio.

    et lille link med anmeldelse:

    http://www.nerds.dk/?page=visanmeldelse&id=133

    har du spørgsmål er deu velkommen til at sende PM


    Håber dette er til hjælp !! smiley


  • #5   22. jul 2010 (link fjernet)

    Har hørt fra et par stykker at denne DAC er bedre end Cambridge's. Så den ville jeg klart give et forsøg især til den pris.


  • #6   23. jul 2010 Morten E: Tak for et godt svar smiley Ja jeg har godt nok hørt megen godt om DACMagicen, det kunne være den skulle afprøves.

    Jonas: Jamen den har ikke meget WAF over sig! hehe


  • #7   23. jul 2010 pas du bare på med sådan en DAC. du ender nok med at indrage den til eget brug smiley " for en god extern DAC kan nogle trix med lyden som selv rimlig dyre cdasfpillere ikke kan matche. smiley " og MP3s ringe metalliske lyd fra en PC forsvinder som dug for solen.

    men det er plug and play på en usb dac. ingen istallation, det siger bare ding dong, human USB interface detected. og så spiller DACen..



  • #8   23. jul 2010 Hmm.. Ja men tror at jeg får stillet min nørd-trang bare ved at der skal sættes mere teknik til smiley
    Indtil videre har jeg brugt en NAD ipod dock og en Touch som standard afspiller af musik. Det er jeg meget meget glad for, skulle det være noget andet for min skyld så blev det nok noget sonos, bare for at jeg kunne styre musikken fra sofaen istedet.

    Men tror lige jeg grubler over det, og om ikke andet så må vi have sådan en DAC på prøve og se om ikke det ville være et hit for os begge smiley


Kommentér på:
DAC som eksternt lydkort

Annonce