{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg opgradere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt penge der står hifi på, 1000-2000kr, hvad vil i anbefale

Nad 306 spiller godt mere kontolleret bas end kraftig og har ok med power selv den ikke har over 100 watt i 8 ohm rms, en ekstra og så brokoble dem?.

Rega Queen LE rega carbon, har aldrig haft behov for bedre pickup

Nad C 516BEE spiller fint,fik den til en god pris fordi kassen var åbnet,har ikke tænkt på at skifte den ud.

Focusrite lightning lydkort/dac, fik den billig da 4sound flyttede til et andet sted og har altid anset den for at spille neutalt

Mission QX-2 på isoacoustics stander som faktisk følger godt med i bassen når der skrues op

High Performance AirBassflex 2.5 mm2 og inakustisk signalkabler, de virker bare, har ikke haft behov for at skifte signalkablerne ud med noget andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg opgradere?
  • #1   1. dec 2018 Hvis du køber en ekstra nad 306 og brokobler dem, så skal højtalerne helst være på 8 ohm hver.
    Da det ellers risikerer at overbelaste forstærkerne.


  • #2   1. dec 2018 #2

    Nad kan tåle 2 ohm stereo og 4 ohm brokoblet.

    Har tænkt på hvis det er brugte forstærker af forskellig årgang og kvalitet/stand, vil det blive nødvending med at få dem justeret på et værksted så de lyder,måler ens?


  • #3   1. dec 2018 Jeg mindes bare at køre med en 4 ohms højtaler på en brokoblet forstærker, halverer modstanden så det egentlig kun er 2 ohm. Hvoraf det ville være bedst med 8 ohms højtaler til brokobling.
    Den eneste måde at få 2 ældre forstærkere i nærmest ens tilstand er renovering, der er ikke så meget der kan justeres inde i dem normalt.
    Dog ville jeg hellere vælge at bi-ampe højtalerne, hvis de har terminaler til dette. Men jeg ved ikke om der er en matchende effektforstærker til nad 306, det ville se pænere ud efter min mening smiley


  • #4   1. dec 2018 Der kun 1 sæt terminaler

    Der findes ingen nad 306 effektforstærker, der kun nad 306 integreret forstærker som kan brokobles og de er opgivet til at kunne klare 2 om stereo eller 4 ohm brokoblet

    Med 100 watt brokoblet og 400 watt dynamisk kommer jeg ikke til at ligge på grænse selv om jeg spiller højere end hvad den yder i 8 ohm i stereo som er 2x50 watt og 160 watt dynamisk.

    https://i.imgur.com/CZ4cQKV.png


  • #6   2. dec 2018 Behøver ikke købe noget, men når jeg nu har solgt noget hifi relateret, så plejer jeg og købe noget andet, så risikere jeg heller ikke at jeg bruger dem på mad tøj eller i disse dage julegaver.

    Havde i gamle dage 2 rotel 980bx brokoblet, men tror højtaleren var lidt for hårde ved dem, de holdt ikke i så mange år.

    Har spillet lidt Audio Mill - Releases & DJ Mixes (youtube) og det lyder faktisk ret godt i bunden når det for lidt volumen, har set en nad 106 og 2700 meget billig til salg,faktisk så billig at jeg overvejer det meget selv om det kun kan stå på toppen at mit hifi møbel ved siden af min pladespiller https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90144730/ da effektdelen er meget dyb og så en nad c372, et lokum af en forstærker med masser af power :).

    Har i mange år gerne ville have en stor topmodel og det har jeg også, den er bare ikke så stor igen f.eks 15kg, over 100 watt i 8 ohm og bass,kontrol der overgår de fleste alm forstærker samt en behalig og musikalsk lyd. Kontrollen over bassen er dog ret god, det samme med lyden.

    Forstærker og højtaler er nok det jeg mest har fokuseret på da det gir bedre lyd fra både min pc,cdafspiller og pladespiller og ikke kun min pc ved køb af en dac eller pladespiller ved opgradering af pickuppen.


  • #8   2. dec 2018 ?


  • #9   2. dec 2018 Øv så sættet solgt, nad 106 og 2700 til 1000kr uden fragt

  • #11   3. dec 2018 #10

    Jeg som den person jeg er skulle selvfølgelig lige læse lidt om den,kunne ikke finde den i hi-fi revyen, hi-fi årbogen, skulle se hvad der ellers var og så var det sket.

    Vidste heller ikke hvad prisen normalt er selv om de mindre effektforstærker godt kan gå for det samme.

    Der er mange forstærker inden for min prisklasse, skal nok finde noget andet spændende.


Kommentér på:
Hvad skal jeg opgradere?

Annonce