{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

hvad er digitallyd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i søde, venlige og kloge hi-fi gutter. Min kæreste og jeg har for nylig arvet et anlæg som egentlig er ganske okay.. Min far begyndte så at snakke om noget med at det kører med analog lyd og at det kunne blive meget renere end det vi har nu.. men hvad dælen er analog og digital lyd i bund og grund og hvad skal der til for at gøre det digitalt?

Spørg evt. hvis model på diverse ting er nødvendigt:-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er digitallyd?
  • #1   20. aug 2017 ps. højtalerne er selvfølgelig ombetrukket :')

  • #2   20. aug 2017 og ledningerne er gemt væk:)

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #3   21. aug 2017 Det menneskelige øre forstår ikke digital, alle lyde der rammer dine ører er analoge i sidste ende. Musikken kan så komme fra en analog eller digital kilde, og alt efter hvilket system man har, blive i det digitale domæne, eller konverteres til analog inden signalet forstærkes og behandles.
    Fordelen ved digitale kilder (cd og streaming) er at mediet ikke slides som vinylplader og bånd gør for hver afspilning, du får en ensartet kvalitet hver gang. Hvad der er bedst handler meget om personlig smag, nogen foretrækker den typisk lidt varme lyd af vinyl frem for digitale kilder, andre værdsætter den nemme betjening og adgangen til enorme mænger af musik som streaming giver. Man kan ikke uden videre konkludere af digitale kilder lyder bedre end analoge selvom de rent teknisk er de analoge medier overlegen.

    p.s hvad er det for en pladespiller du har?


  • #4   21. aug 2017 Pioneer pl10 smiley med en elan goldring nål smiley

  • #5   22. aug 2017 Hvad da?:)

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #6   22. aug 2017 Bare nysgerrig

Kommentér på:
hvad er digitallyd?

Annonce