{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.392 visninger | Oprettet:

Dali Opticon 8 vs Triangle Quartet Limited Edition {{forumTopicSubject}}

Hej hifigalleri

I går var jeg ude og lytte til nogle højtalere tildeles i tapeconnection og hifiklubben i Århus.

Mit mål var at finde en rigtig god allround højtaler, som både skal bruges til film, men også til højt og hårdt rock/metal musik.
budgettet er lagt på maksimum 8000kr pr stk. Skulle kunne udvides til et surround setup, gerne i samme klasse som matcher og være pæne at se på.

Jeg sluttede dagen af med at min favorit for dagen blev Dali Opticon 8, som er på tilbud lige nu til 7.439kr (førpris: 9.300kr), hvilket jeg egentlig er ganske tilfreds med, men tilbuddet gælder kun måneden ud.

Men i øjeblikket køre hififreaks tilbud på et par Triangle Quartet Limited Edition til tildels 6000kr stykket som B-stock eller 7500kr stykket for helt nye (førpris: 15.000).
Jeg har hørt godt om disse højtalere, men eftersom at de kun står i kbh og jeg selv kommer fra Jylland, har jeg ikke lige mulighed for at få en lytter til dem, og afdelingen i Esbjerg er ikke interesseret i at få dem hjem til at jeg kan få en demonstration af dem. De giver et forslag om at jeg kan bestille dem og afprøve dem hos mig selv, og hvis jeg ikke er tilfreds med dem, er jeg velkommen til at returnere dem, indenfor de 30 dages returret.

Mit spørgsmål er så:
Er der nogen der har erfaring med disse to højtalere og som ved hvilken der er bedst og hvilken der egner sig bedst til mit formål, altså:
God volume. Stærk kontrolleret bund. Detaljeret top til film.

Højtalerene skal siddes til mit Marantz SR7008 Surround receiver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali Opticon 8 vs Triangle Quartet Limited Edition
  • #1   15. jan 2017 Jeg har en kammerat, som har købt Triangle Quartet Limited Edition. Og jeg må sige, at han er tilfreds. Jeg er ikke i tvivl om, at det er en markant bedre højttaler, end Opticon 8. Også til rock/metal. Og til den pris, er det en no-brainer smiley

  • #2   15. jan 2017 Morten: Hvordan er den så meget bedre? Kan du uddybe?

    Forstår mig ret, det er svært at vælge en højtaler som man ikke selv har hørt. Men alle taler pænt om Triangle Quartet Limited Edition


  • #3   15. jan 2017 I mine ører, har Triangle væsentligt mere kontrol over bassen og har en bedre opløsning. De spiller simpelthen mere "levende". Nu hænger pris og kvalitet ikke altid sammen, men der ER altså en grund til, at de har kostet 15.000 stk. før de kom på bud. Desuden er de meget rost i div. tests og er flere steder blevet holdt op mod dyrere højttalere, hvor de har klaret sig fremragende. Eller er der jo returret...

  • #4   15. jan 2017 Tak for svar
    Jeg har jo tænkt det samme, også derfor jeg ikke bare har valgt at købe opticon 8, uden at overvejer Triangle mere nøje, på trods af at jeg ikke kan lytte til dem.

    Men ja alt hvad jeg kan finde om Triangle Quartet Limited Edition, er jo nærmest kun gode ting og vældig rost i forhold til prisen (førpris)

    Problemet er/var at jeg nok ikke kan nå at returnere højtalerene tilbage, inden tilbuddet udgår på Opticon (hvis nu det skulle blive tilfældet)

    Men eftersom at Triangle er så rost i forhold til så mange konkurrenter i samme prisklasse, tænker jeg at jeg giver dem et forsøg og bestiller et sæt hjem.


  • #5   15. jan 2017 Ok, det tror jeg at du bliver glad for. Mht til din forespørgsel på mine højttalere, så kom jeg til at slette dit indlæg. Men så svarer jeg bare her: Grunden til de 3 sæt terminaler på hver er, at de er forberedt til bi-amping. Grunden til at jeg har valgt at kable dem, som jeg har gjort er egentlig bare, at mine kabler er bi-wire. Men det er ikke den store forskel lydmæssigt, når det alligevel er tilsluttet samme forstærker smiley

  • #6   15. jan 2017 Ja jeg har også bi-wirret (bi-amping på samme forstærker) mine egne højtalere og synes jeg kunne høre en lille forskel, som om at de var mindre forstyrret. mere rolig og præcise i diskanterne. måske en lille smule mere kraftig bas, men ikke meget.

    Men tænkte dine højtalere har jo 3 sæt, hvor mine kun har 2. Så tænker det er for at opdele enhederne endnu mere, eller for at give mere drive (bi-amping)


  • #7   15. jan 2017 Ja, der er mulighed for at opdele helt. Men pt er det ligegyldigt for mig, da jeg har fået en Hegel H360 i mellemtiden smiley

  • #8   26. jan 2017 Triangle Quartet Limited Edition spiller i verdensklasse!

    Har selv haft dem.


  • René C
    René C Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   30. jan 2017 Har netop bestilt et sæt, lurede/lyttede også på opticon 8, så jeg er meget spændt på hvordan trianglerne lyder når de lander smiley

  • #10   6. feb 2017 Mickey BG
    Det lyder rigtig godt. Hvad har fået dig til at skifte?

    René C
    spændende smiley Jeg bestiller mine inden længe. Men jeg vil meget gerne høre om din oplevelse af dem og din konklusion smiley
    Hvad tænkte du ellers om Opticon 8?


  • René C
    René C Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   6. feb 2017 Jeg nåede desværre kun at lytte til opticon i butikken, der lød de self godt. Jeg besluttede mig for at prøve et sæt triangle quartet, men det blev også kun ved prøven. Den faldt bestemt ikke min smag, horndiskanten er simpelthen for meget horn, og for lidt silke dome. Men en mere uhyre stram og præcis bas, skal man lede længe efter, nøj det er godt. Men de røg altså retur igen. Jeg har valgt at slutte fred med en quad Z-3 med bånddiskant, den er mere letlevende og homogen, end quartet'en, dog uden den samme bund.

  • #12   7. feb 2017 René C
    Lyder spændende. Hvad er så dit forhold til quad Z3, kontra Dali opticon 8?

    Jeg har endnu ikke hørt Triangle. Men jeg kunne godt lide lyden i Dali. men vil give Triangle en chance og forventer at min lydoplevelse er bedre end med Dali. Det lyder godt at du fortæller den har en uhyre stram og præcis bas, for det har jeg virkelig søgt i mange højtalere og ikke fundet det.
    Men jeg er lidt bekymret for horndiskanten, om den falder i mine øre.

    Hvilket setup har du sat det sammen med?


Kommentér på:
Dali Opticon 8 vs Triangle Quartet Limited Edition

Annonce