{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.152 visninger | Oprettet:

Forstærker til Dali Ikon 6 ? {{forumTopicSubject}}

Dav drenge !

Jeg kører pt med et simpelt stereo setup af mine Ikon 6'ere, som får signal fra et par Van den Hul Hybrid Magnum. Forstærkeren er en Denon PMA50 på blot 30watt, men valgte den, da den havde bluetooth integreret.
Nu er jeg blevet lidt træt af den lille mængde strømforsyning, og har prøvet at sætte en kammerats 356'er fra NAD til på de 80watt, og synes der er en generel bedre kontrol af hele frekvensområdet.

Spørgsmålet går på, hvad kan i anbefale? Forestiller mig selv, at det er rigeligt med 80-120 watt, og gerne noget som er brugt.

På forhånd tak, og god søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til Dali Ikon 6 ?
  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #1   30. okt 2016 For at du har de samme muligheder for at streame over bluetooth så ville jeg købe f.eks. denne http://www.dba.dk/andet-andet-bluesound-node/id-1028695838/

    og kombinere den med en effektforstærker f.eks. denne http://www.dba.dk/effektforstaerker-lyngdorf/id-1028507084/

    Så er det stadig en rimelig kompakt løsning, men med langt flere kræfter. 80 solide watt er fint, men du kan som sådan ikke få for meget kraft bag, det er altid bedre med for meget frem alt for lidt.


  • #2   30. okt 2016 Hej Lars, fedt indlæg, tak for det. Er stadig ny i faget, så elsker at få nye input.
    Sådan som jeg har forstået watt, så er det mængden af strømforsyning som holder kontrol over enhederne, og de fysiske bevægelser de foretager sig. Jo flere watt, jo mere kontrol og rolig gang er der, når de modtager signal.
    Men når man har 200w vs 80w, er der så tydelig forskel i lydstyrken fra lavest til højest, eller er det kun når man spiller rigtig højt, at det bliver tydeligt?
    Og nu kender jeg ikke de links du sendte så godt. Det er tilgængeligt nok, at sætte dem sammen, og samtidigt kunne bruge tv med højtalerne også?
    Mvh


  • #3   30. okt 2016 hej har du overvejer at købe en SURROUND RECEIVER til at star med og bygge vide på det ,mvh per

  • #4   30. okt 2016 http://www.dba.dk/forstaerker-onkyo-tx-8050/id-1028720462/
    skule været en fed Forstærker til kun 1400 kr


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #5   30. okt 2016 Normal skal man ikke gå så højt op i antallet af watt, dels fordi de forskellige producenter af forstærkere opgiver tallene efter forskellige målestandarter, tag f.eks. nogen af de billige surround anlæg som står opgivet til 300w, hvor de reelt måske giver 15w pr kanal når det går vildt for sig. og dels fordi at en fordobling af antallet watt kun giver en forøgelse på 3db - prøv at læse dette link det sætter tingen lidt i forhold til hinanden http://geoffthegreygeek.com/amplifier-power/

    Når det så er sagt så er der mening med at finde en forstærker med f.eks. ikke under 50 w pr kanal, og det er fordi de som regel har en bedre strømforsyning, som ikke går i knæ fordi højttalerne trækker for meget strøm ved store dynamiske udsving i musikken. Meget forsimpelt vil jeg sige at det er ikke så meget watt'ene det kommer an på, det er strømforsyningen. Det er derfor at man før der kom digital baseret forstærkere løftede på forstærkeren for at følge vægten, fordi stor vægt som regel = stor strømforsyning.

    Omkring noden så står der en del om den på hifiklubbens hjemmeside. Desværre har den ingen inputs, så du kan ikke køre lyd fra tv'et over noden, så skal du købe Node2, som har digital input - det vil virke hvis dit tv har digital output.


  • #6   1. nov 2016 Hvis man køber en af de fancy Onkyo eller Denon reciever med alverdens funktioner - Får man så samme lyd som en klassisk forstærker?

    Kan læse i mange fora, at Lyngdorf fx, er et meget omdiskuteret mærke i forhold til lyd, da "lydtæppet" er meget sort, og ikke giver samme liv som en rørforstærker.


Kommentér på:
Forstærker til Dali Ikon 6 ?

Annonce