{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

6000 kr. surround {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har spurgt tidligere omkring køb af surround anlæg, men var om et af bestemt type.

Jeg kommer højst sansynligt til at stå med en 6-7000 kr. om en uges tid, og har længe gerne ville have et nye surround anlæg da det gamle er begyndt at skratte og forbindelsen imellem, eller selve dvd drevet i det viser ikke et særligt godt billed.

Jeg har lige været i elgiganten og kigge på PS3, som planen er at bruge som en ny afspiller.


Så, jeg har godt 7000 kr. til at brænde af, og her af hvad jeg skal have:

Reciever
front højtalere
Center højtaler
Kabler

Jeg vil genbruge min subwoofer og mine baghøjtalere til jeg får penge til at skifte dem ud.

Jeg vil meget gerne have nogle kompakte højtalere, da jeg ikke har så meget plads, så med mindre det er spild af penge, er det det i skal lede efter smiley

De ca. 7000 kr. er hvad jeg max har, og ville ikke gøre noget hvis jeg havde noget tilovers efter smiley


Mvh.
Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6000 kr. surround
  • #1   2. okt 2007 hm kan ikk se hvad du kan få for det der, du får jo ikk meget andet en eltax, med mindre du køber brugt smiley

  • #2   2. okt 2007 du kan da købe et komplet dali concept 6 syetem, for 6oookr. og du kan ikke få noget bedre i den pris klasse. det spiller simpelhen bare så godt, og så med en god sub, så har du altså et klasse anlæg for billige penge.

  • #3   2. okt 2007 #Kasper M

    Har du et link?


  • #6   2. okt 2007 Måske et dumt spørgsmål, men hvis nu man køber sådan et dali concept 6, uden subwoofer, bliver det så lidt tamt for bass? eller levere de 2 front højtalere også noget bass?

    Hvad ville være mest fremtid sikrene? og hvad skal jeg vælge af reciver? til en små 2000 kr.


  • #7   2. okt 2007 #Nicky J

    Har kigget en del på hifiklubben's hjemmeside, der ligger nemligt en i nærheden af hvor jeg bor, så kan jeg evt. prøve at høre det hos dem smiley


  • #10   2. okt 2007 Hej igen,

    det var også den hifiklubben foreslog mig, fandt den lige på dba til 1700, men med mindre jeg kan presse ham ned til 1500 vil jeg hellere købe den fra ny til 2000

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51658731


  • #12   2. okt 2007 Ok, ser lige om det kan lade sig gøre at komme forbi hifiklubben i weekenden så jeg lige kan høre det:)

  • #14   2. okt 2007 Har lige sendt personen fra dba en mail, så ser vi derfra smiley

    Nogle der ved hvad det ca. kommer til at koste i kabler? har ikke brug for nogle prof nogle, det kan altid købes senere!

    Skal bruge godt ca. 17 meter samlet til baghøjtalerene og ca. 4 til front, og 1-2 meter til center højtaleren.. smiley


  • #15   2. okt 2007 hvis du vil ofre 2000kr mere så købe dali concept 8. dem har jeg , og de lervere virkelig kanon god bass.rigtig god bass enda. synes du sagde du selv havde en sub?? men ja til film skal du have sub.. jeg vil andefale dali swa 15, eller hvis det bare skal være perfekt, så en SvS pb12-nsd.. Mmmmm det er kræs =)

  • #17   2. okt 2007 #Kasper M

    Som jeg har regnet det ud indtil vidre,

    Højtalere 5999,-
    Reciver 2000 eller 1500,-
    Kabler 350-700 kr.

    Altså er jeg allerede en del over det jeg havde besluttet mig for smiley
    Som sagt er det mit første anlæg og selvom jeg går efter "hellere rigtigt første gang" metoden, er det grænser for hvor meget jeg kan strække den smiley



  • #18   2. okt 2007 Ser lige om min far har tid til at tage med, så er jeg da ikke helt alene smiley

    Nogle der ved til om hifiklubben er til at snakke priser med? eller står de fast på det deres priser?


  • #19   2. okt 2007 jaaa man kan godt snakke med dem:) men du kan altså komme lang hvis du køber brugt. det er tit en sæt dali concept 6 til salg for 4.500kr, både inde på bda og hifi4all.dk.. men det kan også være du kan finde noget demo udstyr i hifi klubben, det kan du få noget billigere:) men pres dem det du kan. du skal ihvertfald ikke give fuld pris for det.

  • #20   2. okt 2007 #Kasper M

    Hvad kan man typisk presse dem på? højtalerene eller hvordan?


  • #21   2. okt 2007 har lige nogle inputs: :o) håber det er iorden.

    1: jeg har haft Dali Concept Center og må sige at jeg synes den hurtig blev kedelig i lyden, men smag og beha.

    2: prøv eventuelt at kigge på andet end lige Concept serien, der findes meget på nettet.

    3: ser gang på gang at folk anbefaler Hifiklubben, det er skam også fint nok men der er andre Hifi Butikker her i DK og de er til at snakke med når vi taler priser.

    4: eventuelt sparer lidt mere sammen og så købe nået der er en tak bedre, og så være ekstra glad istedet for bare et hurtigt impuls køb fordi nu har man penge, vent lidt og spar i sidste ende bliver man mere lykkelig :o)


    Håber du finder nået du er glad for :o)


  • #22   2. okt 2007 #Kasper H

    Det lyder måske lidt mærkeligt, men de penge jeg tjener fremover skal direkte på opsparingen til lejlighed så at spare sammen til noget større er desværre ikke en mulighed..

    Grunden til jeg har pengene nu er at jeg endeligt havde købt bærbar til 12500 men nu har jeg valgt at lade handlen gå tilbage og derved står jeg med 12500 kr. som endeligt er brugt, de 5000 kr. er til en PS3:)


    Nu ved jeg ikke helt hvordan et "rigtigt" anlæg lyder, men er jo vant til en 5 år gammelt 4000kr.s anlæg fra elgiganten der skratter fra baghøjtalerene og er ret tamt generalt, så tror endeligt et concept 6 sæt er fint til mig som begynder anlæg smiley


  • #23   2. okt 2007 okey, ja det er træls sådan når man skal sparer sammen til nået andet smiley

    men synes du skal tage ud og lytte til det først så :o)


  • #24   2. okt 2007 Vil som sagt se om jeg ikke kan få booket en tid til at få en lytter i på fredag eller lørdag smiley


  • #25   3. okt 2007 ja det er en god ide at lytte først. det kan jo også være du falder for nogle B&W højttaler over i hifi klubben. men hver sin smag jo:) men det setup jeg har, det lyder altså meget bedre en fx, bose lifstyle 28 osv, og bose er jo også i den dyre ende. og lige fordi jeg nævner bose lifestyle 28, er fordi en af mine venner har det, og han synes også mit spiller bedre end hans. og har også hørt en masse jbl, hvor det hele også har kostet 30-50000kr, og det spillede mit også bedre. men selvfølgelig hver sin smag. du får ihvertfald en masse for pengene med dali.(bare min mening)

  • #26   3. okt 2007 Det lyder jo godt nok smiley
    Skal lige have booket den tid smiley


Kommentér på:
6000 kr. surround

Annonce