{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.950 visninger | Oprettet:

Kim M
Kim M
Tilmeldt:
30. jan 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Dali suite 2.5 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Synes jeg trænger til nogle nye (brugte) højttalere til stuen. Har pt et par Dali axs 8000 og en swa12 sub. Axs`erne spiller tordnene højt, men ikke super godt (måske fordi man har passeret de 30)
Har i den forbindelse haft luret lidt på suite serien, helt specifik suite 2.5.
Er det en anstændig højttaler? Hvornår er de produceret? Har ikke brug for den bas som der er i axs 8000 mere, og skulle behovet for det komme, må jeg fyre op under den gamle swa12.
Pt kører jeg med Nad c326bee forstærker. Er den kraftig nok til suite`n?

Håber lige at høre fra nogen der kender lidt til den omtalte Dali, og om det er "Go eller No go"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali suite 2.5
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   31. jan 2014 Jeg har aldrig brudt mig om lyden i axs 8000'erne. Det er helt igennem, alt for meget en bass højtaler. Så efter min overbevisning, får den en væsentligt bedre højtaler i suite 2.5. Klarere og behageligere diskant område, en tand lysere mørkere mellemtone og en noget mere kontroleret bass.

    Jeg mener ikke du bør køre hverken dine gamle axs'er eller suite 2.5 på en c326bee. Især ikke suite. Som efter min overbevisning, vil komme til at lyde for mørk. Et interessant valg, kunne være Onkyo's 90'er serie. Her tænker jeg på 9070'eren. Men jeg vil selvfølgelig anbefale dig, at kigge brugt smiley

    Side bemærkning, din nad. mener jeg slet ikke levere nok power til de axs.


  • Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #2   31. jan 2014 Nu er de kommet hjem i stuen, og jeg har spillet lidt forskelligt musik på dem. De lyder meget bedre end axs`erne.

    Synes på ingen måde at nad`en får suiten til at lyde mørk, men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan de kan komme til at lyde med noget ordentlig grej foran.

    Planen var at skille mig af med både nad`en, cd afsp. og axs`erne, og anskaffe mig en kraftig surround reciever/forstærker, og så opgradere til 5.1 lyd hvis jeg kan finde resten af suite serien, brugt.

    Nad`en blev ikke købt til axs`erne, de dumpede bare lige pludselig ind af døren;-)


Kommentér på:
Dali suite 2.5

Annonce