{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

Køber muligvis nye gulvhøjtalere {{forumTopicSubject}}

Sidder lidt med tanken om, at få anskaffet mig et par gode gulvhøjtalere nu, hvor jeg stadig bor hjemme. Får garanteret ikke råd til et par når jeg engang flytter.
Men har kigget lidt rundt på diverse fora, men der er så mange forskellige meninger, så derfor laver jeg en tråd, som er lidt mere specifik, hvad angår mine behov!

Mine behov:
- Skal have god dyb, men klar lyd i film.
- Behagelig bas der kan følge med (Har en Concept basis 1000 sub)
- Skal kunne spille højt, til de få gange om året dette skulle være
- Er en ung gut, så derfor ser jeg gerne, at de har en pæn størrelse (H)100cm, (B), 30cm - Lyder tåbeligt, men skal passe til min kommende lejlighed..

Har ikke den største forstærker, men tror min nuværende er fin til formålet. Har en Denon AVR-1611 - Altså et output på 75watt i 8ohm.

Den første højtaler jeg kiggede på var sådan et her par:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-concept-8/id-91463371/ - Men har kun hørt dårlig om dem..

Kiggede derefter på noget andet end Dali, og fandt bl.a. et par B&W DM 603S3 og B&W DM 604S3, men er slet ikke sikker på mit valg..

Mit budget er ikke specielt højt, derfor er jeg ude i noget brugt. Regner med at bruge omkring 2,5k, men hvis der et super tilbud, så kan jeg godt smide lidt mere.

Håber der er en venlig sjæl derude.

Hilsen
Gerner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber muligvis nye gulvhøjtalere
  • #1   5. maj 2013 De B&W du har kig på er en ganske fin højttaler men du finder ikke en 604s3 til 2.5k

    Noget andet er at din forstærker SLET ikke vil kunne udnytte dem ordenligt, da B&W kræver en hel del power for det spiller rigtigt godt og så lyder de heller ikke specielt godt på en denon.

    Hvis du ikke har planer om at skifte forstærker ville jeg nok anbefale at du kigger efter en mindre højttaler eller en der er nem at trække =)

    Du kan godt vælge dali bare du kigger på nogle ældre modeller og holder dig fra concept serien.

    Der er også tit en del ældre Audiovector modeller fra F serien til at finde inden for dit budget og de spiller rigtigt godt.


  • #2   6. maj 2013 Min forstærker bliver skifter på et tidspunkt, men bliver ikke i denne omgang smiley
    Har i øjeblikket 2x Concept 2 højtalere, som nok ryger til salg snart, så der vil jeg kunne have lidt flere penge.
    Har fundet disse: http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-dm-604s3-200/id-91301558/

    En del mere end hvad mit budget lyder på, men hvis jeg kan presse ham ned i pris, så ville det ikke være helt skidt.

    På længere sigt ville det da kunne betale sig, at købe det par DM 604S3?
    Hvis vi altså antager, at jeg får en ny forstærker om et halvt års tid.

    H


  • #3   6. maj 2013 Det er en god højttaler til prisen men den kræver helt klart en forstærker med kræfterne i orden for at få god bass ud af den.

    Har selv haft flere sæt af dem, det jeg har fået dem til at lyde best med var en marantz med effekt blok på.



  • #4   6. maj 2013 Nu har jeg også en subwoofer til at supplere med bassen.
    Så hvis jeg fik ham lidt ned i pris, og købte en ny forstærker om et års tid, ville det sæt vel holde i et godt antal år?

    Tænker lidt at en forstærker i denne kaliber burde kunne klare det?
    http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/AVR265/harman-kardon-7-1-surround-receiver-avr-265
    Synes det lyder som et super tilbud, men er slet ikke ekspert på området.


  • #7   6. maj 2013 Dali 850, masser af bund og stadig ren i toppen.

  • #8   6. maj 2013 dali 850 er ik helt ik sammen liga som B&W 604s4 og heller ik prismæssigt så ville jeg hellere tag et par dali 870 evidence vis det skulle være dali smiley

  • #9   6. maj 2013 Har nu kigget lidt på de forskellige højtalere, og den der tiltaler mig mest er de B&W højtalere, men.. Overvejer at spare lidt flere penge op, så jeg kan få højtalere + en bedre forstærker, da jeg godt kan se, at det bliver noget af en bottleneck.. Ville jo næsten være synd!

    Men tak for hjælpen!


  • #10   6. maj 2013 Hvis du kan få ham ned på under 4000kr så syntes jeg du skal købe dem nu.

    Et sæt 604s3 plejer at sælge for mellem 4000~5000kr og har holdt den pris på længe jeg kan huske.

    Dog skal du checke alle enheder virker inden du køber, specielt diskanterne da de er relativt nemme at brænde af hvis man spiller på "fest" volume med en for dårlig forstærker.

    Med fest menes der en volume højere end hvad en person som ikke er påvirket af alkohol ville spille ved.

    Der må heller ikke være noget tegn på at der har været buler i nogle af enhederne da de er aluminium og aldrig kan rettet ud igen, specielt diskanterne er kendt for at have skader, en ny koster omkring 700kr så det er hvad de mister i værdi hvis der er en skade.

    Basserne er selvfølgelig endnu dyre.


  • #11   6. maj 2013 Hvis du har mod på at vente og spare lidt sammen så vil jeg klart anbefale dig
    XTZ i 99 serien

    De har en virkelig klar lyd med god dybde til film og mere avanceret musik
    Den levere en konstant og præcis bass
    De kan nemt spille en fest op også uden at ødelægge lyd kvaliteten
    De er nemme at drive selv med budget forstærker
    Der er brugt høj kvalitets enheder fra Seas samt de er udstyret med bånd diskant
    De kan indstilles på alle tænkelig måder (Bass, Diskant, Lukked/reflex kabinet)

    Link: http://danstv.dk/shop/xtz-hoejttalere-134c1.html

    Udover det så er servicen hos Dan fantastisk han er god til at hjælpe og vejlede desuden er han bund ærlig han prøver ikke bare at prakke dig hans produkter på han siger sin ærlige mening og hvis han mener at der er en anden opsætning der ville passe bedre (også selvom han ikke sælger produktet) så siger han det


  • #12   7. maj 2013 Brugeren med de to B&W højtalere svare ikke, men gør nu heller ikke spor.
    Har indset at jeg burde skaffe mig en bedre forstærker før, at jeg begynder på bedre højtalere, som ikke vil kunne køre på min budget forstærker.

    Tænker at en 6-7 ville være fint til 2x gulvhøjtalere og en forstærker? Her er der selvfølgeligt tale om brugte højtalere og evt. forstærker.


  • #13   8. maj 2013 Overvej eventuelt et sæt 605s2 den vil din forstærker ikke have de store problemer med da der er indbygget aktiv sub i højttalerne

    http://www.hifigalleri.dk/marked/H%C3%B8jttalere/37539-bw-dm605-s2--lcr6-s2


  • #14   8. maj 2013 Uanset hvilke højttalere du får købt skal du nok ikke forvente alt for meget på lydsiden....det bremser din reciever, den har simpelthen ikke power nok til at drive et par halvstore gulvhøjttalere, f.eks. er visse modeller B&W noget tunge at trække.

    Derfor kan du selvfølgelig godt købe dem nu men begynd bare at spare op til ny reciever/forstærker med det samme smiley



Kommentér på:
Køber muligvis nye gulvhøjtalere

Annonce