{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

Janne M
Janne M
Tilmeldt:
15. jan 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Hvordan får jeg lyd ud af tv? {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig set denne type stik før.

Nogle som kan hjælpe med at identificere, hvilke kabler der skal til - eller hvordan jeg ellers kan få lyd ud hér??

Det er i øvrigt et ældre LG plasma tv, som ingen lyd har. Sindssygt irriterende og er meget åben for ideer til, hvordan jeg kan få lyd på tv'et - i det hele taget.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg lyd ud af tv?
  • #1   15. jan 2013 Det er en form for højttaler stik, som er beregnet til at trække et par små TV højttalere. Der er en lille indbygget forstærker i TVet til formålet. Kan forestille mig, at disse højttalere har kunne købes sammen med TVet i sin tid.

    Hvad er der ellers af stik på bagsiden? Der må næsten være noget lyd ud på en eller anden måde. Evt. skriv model nummeret på TVet, så kan det måske støves op smiley


  • Janne M
    Janne M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   15. jan 2013 Tak for svar..... Tjaa, hvad er der ellers af stik på bagsiden. Jamen vi har sat en ps3 til direkte i tv'et. Derudover er der 2 scartindgange, samt det du kan se på billederne her.

    Nogle forslag? :).


    profilbillede
  • Janne M
    Janne M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   15. jan 2013 1 billede mere

    profilbillede
  • Janne M
    Janne M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   15. jan 2013 og 1 mere

    profilbillede
  • Janne M
    Janne M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   15. jan 2013 Kan man evt. tage selv "pille" ved ledningerne bag det underlige stik til "External Speakers"??

  • #6   15. jan 2013 Til det billede hvor du skriver "1 billede mere" er der da ikke et hovedtelefon stik også? Det vil kunne bruges.

    Du kan i den forstand godt "fuske", så du kan bruge "External speakers" udgangen, men forstærkeren er meget lille og kun beregnet til TV højttalere i samme klasse, som TV normalt er forsynet med. Altså kun noget sølle noget, som hverken kan det ene eller det andet.

    Den rigtige løsning er at få lyd (fx fra en hovedtelefon udgang) og koble den til en ekstern forstærker, som så kan trække dine højttalere


  • Janne M
    Janne M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   15. jan 2013 Der er desværre ikke et hovedtelefonstik (Det er til et Jackstik, ikk?)

    Kan man få lyd ud af det røde og hvide stik, som ps3'en sidder i?


  • #8   15. jan 2013 vis du nu bare kom med et model nr på din av enhed ville det være tusind gange nemmer for folk at hjælpe og vejlede dig frem alt det gætte leg smiley

  • #9   16. jan 2013 Ja de 2 mest optimale måder at få lyd ud er: Optisk stik, over i en forstærker med det indbygget, eller sætte en lille DAC imellem.
    Eller ! At bruge et hovedtlf stik...
    Jeg har endnu til gode at opleve et TV inden for de sidste 10 år, som ikke har et hovedtlf stik... Selv et billederør, har det...

    Men ja, skriv da lige modelnavnet på det TV smiley


  • #10   16. jan 2013 er du sikker på det ik er en monitor du har synes du ligner meget en monitor og ik et tv set fra de tilslutninger du har vist.. har det nogen hmdi eller tv tuner ???

  • Janne M
    Janne M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   18. jan 2013 Har nu fundet ud af, det faktisk er 10 år gammelt, men det ændrer ikke på, at jeg godt kunne tænke mig at få lyd ud af det. Har givet det til min søn, så han kan spille på det, men han synes naturligvis, det er for nedtur uden lyd smiley

    Har fundet modelnummer, som er rz-42pz70. Det er et LG Plasma tv. Vedhæfter også lige et billede af tv'ets bagside, som jeg har fundet i en gaaaaaammel manual på nettet :).

    Tænker at eneste mulighed måske er at se, hvad der gemmer sig bag "external speakers" stikket. Man kan vel selv gøre et eller andet med de ledninger, der går til det stik. Er godt nok helt blank på hvordan, men det må jeg finde ud af....

    Tak for alle jeres svar indtil videre :))



    profilbillede
  • #12   18. jan 2013 Ja det ser jo godt nok lidt sort ud med lyd udgange.

    Du kan sikkert godt bruge "external speakers" udgangene. Hver stik svarer jo bare til alm. +/- på en forstærker, så det er bare at finde en måde at fastgøre højttalerkablerne til stikkene. MEN pas meget på, hvilke højttalere i tilslutter. Udgangene er ikke beregnet til at trække store gulvhøjttalere!


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #13   18. jan 2013 Jeg ville montere sådan en her

    http://carsound.dk/produkt.asp?id=2273&pk=715&produkt=Konverter%3A_HT-Signal_til_liniesignal

    Så er det bare at montere en forstærker så er der ingen chance for at i brænder de udgange af i tv'et


  • #14   18. jan 2013 Per T:
    Sådan en dimmer har jeg sgu alligevel aldrig set før smiley
    Kunne sagtens være en udmærket løsning i dette tilfælde


  • Janne M
    Janne M Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   18. jan 2013 Super og mange tak for jeres hjælp. Ikke nemt med teknologi af ældre dato :). Kører forbi CarSound i Hillerød i morgen og håber missionen lykkes.

    Igen tak - og god weekend smiley


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #16   18. jan 2013 Jeg har sådan en monteret bag min bilradio som ikke havde line-out. Det virker fint min er bare fra monacor,


Kommentér på:
Hvordan får jeg lyd ud af tv?

Annonce