{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Første gangs køb {{forumTopicSubject}}

Hej

Er ny på området så søger derfor noget hjælp til valg af højtaler samt Stereo forstærker.

Elsker bass. hører meget forskelligt dog ikke klassik. Skal spille i et køkken/alrum på ca. 45Kvm, beton vægge, med 2.5 meter til loft, Skal se godt ud.

Har ca 14.000kr til at starte med, har ikke noget imod brugt.

Har kigget på følgende i hifi klubben.

DALI IKON 6 MK2
DALI LEKTOR 8
DALI ZENSOR 7

NAD C356BEE.

Har i andre råd/valg af højtaler.

Venlig hilsen

Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs køb
  • #2   1. dec 2012 Det ville jeg nu sige at Zensor 7'erne ikke er lige så godt detaljeret som Lektor 8, måske i toppen ja, men ikke i mellemtonen og slet ingen bund til samligning.
    Hvis det var mig ville jeg:
    Hvis bunden betyder mest - Vælg da Lektor 8 !
    Hvis toppen betyder mest - Vælg da Ikon 6 MK2 !

    Til dine betonvæge ville jeg tro at en Ikon 6 MK2 kunne lyde en smugle skinger, fordi den er så præget af diskanten som det absolut bedste.
    Hvor bunden ikke får den samme skingre klang fordi den er mere til den dybere side.

    Men den store fordel ved HiFi Klubben er jo du kan låne deres højttalere med hjem, så lån begge sæt med hjem, og vælg så hvilket du vil "lade stå" - For du vil vel have dem spritnye ? smiley

    Daniel K


  • #3   1. dec 2012 Forresten så NAD forstærkerne generalt er klart det bedste valg, specielt til det store rum, fordi de har en god power - selv i bunden så bassen ikke dør bare fordi lydstyrken er lav, fordi dens strømforsyning er så kraftig ifht. eks Yamaha og Pioneer.

    NAD er også en forstærker der hælder en smugle til den mørke side, men uden at give slip på en flot og veldefineret diskant.


  • #4   2. dec 2012 ingen af dem smiley tag et par 870 eller dali grand.. de billigere og og pænere at se på og sparkere noget mere røv smiley men er os andre gode mærke end dali hvor du os får en del mere for pengene ved at købe brugt smiley

Kommentér på:
Første gangs køb

Annonce