{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.124 visninger | Oprettet:

Mikkel P
Mikkel P
Tilmeldt:
7. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Dalie AXS 10K {{forumTopicSubject}}

pænt halløj til alle jer fantastiske Højtaler guruer, Jeg har et lækkert par Dali AXS 10K, de er ret så svære at finde noget info på. og da min manual desværre er gået tabt, er det jo lidt vært at finde ud af hvad der egentlig er af specifikationer på dem.

men det egentlige problem er at de er begyndt at skradte lidt når jeg spiller musik, specielt når jeg høre et styk musik med klaver eller piano i ( ved ikke om det helt er det same ). har spurgt en ven og han mener at det muligvis kunne være et delefilter. i dem begge to. men jeg ved ikke så meget om det. eller om det bare er min forstærker der er ved at være for gammel.

så her er mine spørgsmål.

Hvor sidder delefilteret på en Dali AXS 10 K?
kan man selv skifte det ?
i så fald, hvor kan man købe delene ?
hvordan skifter man dem ?

ps.

Min forstærker er en Kenwood ka5050r

har en tysk manual på den, men det er jo tudse gammel nu. men spiller rigtig godt efter min mening.

På forhånd tusinde tak, skriv eller spørg endelig hvis der er noget info der mangler. Er ny i faget så håber det kan gå an.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dalie AXS 10K
  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #1   8. jul 2012 Dine filtre fejler intet. Dine svingspoler lyder derimod til at have set bedre dage...

  • Mikkel P
    Mikkel P Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   8. jul 2012 hvad er svingpoler for noget ? det er ikke mine bas enheder. men det lyder meget som om det kommer fra midt tonen ?

    tak for svaret smiley kan du komme med noget mere info omkring sving poler ? eventuelt ligesom i spørgsmålene.


  • Mikkel P
    Mikkel P Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   8. jul 2012 svingspoler *

  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #4   8. jul 2012 Yup: Du har stegt dine mellemtoner (sandsynligvis pga. forstærkerforvrængning) så lakken på litzetrådene er smeltet. Skift dem ud...

  • Mikkel P
    Mikkel P Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   8. jul 2012 så skal jeg bare skifte mellemtonerne ? eller skal jeg også skifte svingspolerne og diskanter osv... hvad skal der til så de spiller som ny igen ?

  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #6   8. jul 2012 Køb og udskift dine mellemtoner.

  • Mikkel P
    Mikkel P Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   8. jul 2012 og det kan gøre trekket ? så jeg behøver ikke tænke på svingspoler ?

    Også en ny forstærker eventuelt ? hvad vil du anbefale, de kræver en del watt.


  • Kleen
    Kleen Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 71
    #8   8. jul 2012 yessør! Men du kan aldrig få for meget effekt, så en mere strømstærk (vellydende) forstærker bør altid stå højt på ønskesedlen:-)

  • #9   8. jul 2012 ellers kan man vel også få repareret de originale mellemtoner.

Kommentér på:
Dalie AXS 10K

Annonce