{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.701 visninger | Oprettet:

Kan mine højtalere tilsluttes denne forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej, lavede et forum igår om hvilken forstærker min højtalere skulle bruge.. og det har jeg nogenlunde fået styr på. MEN, fandt lige dette anlæg i en papkasse, og kan simpelthen ikke tilslutte mine højtalere til det. har prøvet, og det spiller fint i equliseren (stavefejl er gratis), men der kommer kun meget meget lidt lyd ud af mine højtalere, og jeg kan ikke skrue op på forstærkeren, så tror ikke jeg har fået den sluttet til.

Ville gerne have lidt hjælp, og kan det overhovedet tilsluttes?

Her er billeder af den forstærker og det jeg har, og de stik jeg har, og stikket i mine højtalere: http://www.hifigalleri.dk/fotoalbum/diverse_hifi/2751-hjaelp_til_at_tilslutte_mine_hoejtalere

Og det er disse højtalere jeg har: http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=92797

Håber virkelig i kan hjælpe. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan mine højtalere tilsluttes denne forstærker?
  • #1   13. jun 2012 Og jeg skal vel enlig kun bruge forstærkeren ikke? Tog bare billeder af hele anlægget, og godt nok også en pladespiller liggende meeen smiley

• #2   13. jun 2012 For det første er den forstærker du har for lille til dine højtaller.( men Det kan da godt spille men du for ikke den bedste lyd og den vil blive meget varm og til sidst vil den nok brænde af pga overbelastning)
    Du kan ikke bruge din EQ da din forstærker ikke har pre out ( ellers kan du kun bruge den til en indgang) har du prøvet kun at køre lyden ind i forstærkeren alså uden EQ.

• #3   13. jun 2012 Lille rettelse glem det med pre out. det passer ikke tænkte lige på for/effekt forstærker.

• #4   13. jun 2012 Hej. Nej har ikke prøvet kun forstærkeren fordi jeg ikke ved hvor mine stik skal sidde. smiley ja, ved godt forstærkeren er for lille, men nu vil jeg bare lige hører mine højtalere:)

• #5   13. jun 2012 Har lige prøvet at sætte min mobil til cd/aux med et aux stik, og højtaleren i rec out, og der kommer kun meget meget lidt lyd ud af højtaleren og man kan ikke skrue op.

• #6   13. jun 2012 Det er rigtigt at mobil skal i Cd/aux men du skal sætte dine højtalere til højtaller udgangen og ikke rec out det vil sige at du skal have dine højtaller kabler sat til speakers out der hvor der står main (Billede 4 i album) den ene til den røde og den anden til den sorte det gør du med begge højtaller alså et kabel til R og et til L.
    men husk at den røde er + og den sorte er -. hvilke stik bruger du i højtallerne Et langt jack stik eller et rundt specon stik.
    Kan lige ligge et billede ud af hvordan under min profil om 5 10 min. hvis du ønsker det.

• #7   13. jun 2012 Jeg har kun de kabler som er på billedet, ingen stik eller noget som helst, det ville jeg købe sammen med en ny forstærker, men nu fandt jeg jo vores gamle forstærker her. men ja okay. så skal jeg bare finde ud af hvordan jeg sætter nogle ledninger til, jeg kan godt finde ud af at sætte almindelige kobberledninger ind i speeker udgangen på min forstærker, men jeg ved ikke hvordan jeg skal tilslutte højtaleren så, fordi der er nemlig ikke sådan nogle til kobberledninger. kun de 2 forskellige slags stik som skal i? og jeg har sat et masse ledninger sammen af dem på billedet du kan se jeg har sådan en jack som man kan sætte på et almindeligt stik, og det har jeg gjort og så ind i et aux stik og til forstærkeren.

• #8   13. jun 2012 Du skal bare ned og købe noget ledning og et par stik. hvis du vælger at bruge Jack stik skal du lodde + ledningen på det midderste stik ben og - til den lange der sider på siden.
    vælger du specon stik skal de skrues på kan ikke helt huske hvordan det skal mont men det kan de fortælle dig nede i forretningen.
    Du kan jo evt bruge alm 220 V kabel ind til du for købt noget bedre kabel og anden forstærker.

• #10   13. jun 2012 Okay. hvis det stod til jer, ville i så ikke købe en ordenlig forstærker med speakon udgang, så jeg bare kan købe 2 speakon stik og bare sætte i? smiley

• #12   13. jun 2012 Ja det ville jeg nok gøre.
    4 stk skal du jo så bruge smiley
    men så kommer det næste problem de kan kun fås som effekt forstærker så skal du også have en for forstærker.

• #13   13. jun 2012 Jamen, man kan da godt bare tilslutte et stik i højtaleren, man behøver da ikke begge 2 gør man? smiley

• #14   13. jun 2012 Nej det har du ret i men hvis du vil have en forstærker med de samme stk skal du bruge 4.
    det var det jeg mente

• #15   13. jun 2012 Så man kan slet ikke tilslutte kun et stik i hver højtaler, og til forstærkeren?

• #16   13. jun 2012 jo som skrevet i mail skal der et stik i højtalleren og et i forstærkeren pr side.
    derfor 4 speecon stik

• #17   13. jun 2012 Når! nu forstår jeg hvad du mener. det er fordi jeg tænker kabler, altså et fx 10m kabel med et stik i hver ende, så mente jeg bare 2 kabler, et til den ene og et til den anden. smiley

• #18   13. jun 2012 Ja okay så er vi enige smiley

Kommentér på:
Kan mine højtalere tilsluttes denne forstærker?

Annonce