{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.849 visninger | Oprettet:

Overvejer udskiftning. B&W cm7 eller XTZ 99.36? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

I starten af året tog jeg beslutningen om at der skulle god lyd i stuen. Jeg havde ikke den store kendskab til de forskellige mærker ud over at jeg havde forelsket mig i et sæt B&W cm7 højttalere som jeg engang havde hørt hos min fætter og dem havde jeg aldrig glemt. God lyd og smukt design.

Nå, jeg købte i januar mit stereo setup bestående af et sæt B&W cm7 højtalere og en XTZ A100 D3 forstærker og dengang stod højttaler valget imellem B&W'erne og xtz 99.36.

Men siden da har jeg ikke kunne få de XTZ højttalere ud af hovedet og jeg bliver ved med at betvivle om jeg har gjort det rigtige valg. Sjovt nok ikke fordi jeg har hørt XTZ'erne med egne øre men fordi jeg dengang sammenlignede dali ikon 8 og b&w cm 8. Der vandt b&w'erne på fylden i lyden (de lød større hvor ikonerne lød lidt smalle og tamme) men jeg kunne bedst lide bånddiskanten fra ikon. Jeg fik at vide at grunden til at b&w'erne lød større var pga deres gode mellemtone og fordi de var 3 vejs højttalere og ikon var 2 vejs.

Jeg gik på nettet for at blive klogere da jeg havde hørt fra mange at man ville gøre klogt i ikke kun at kigge i hifi-klubben men se på hvad der ellers var derude og det gjorde jeg så. Der fandt jeg de ofte roste xtz højttalere og da jeg så specifikationerne kunne jeg se at de var perfekte til mig. 3 vejs højtalere med god mellemtone OG med bånddiskant. Altså alt det jeg indtil videre havde erfaret var det bedste for mig. Jeg skulle LIGE til at lave en bestilling på 2 stk XTZ 99.36 og en XTZ A100 D3 forstærker da der tilfældigvis kom et sæt til salg i nærheden af mig og til en fornuftig pris. Det kunne jeg ikke stå for så jeg købte cm 7'erne og bestilte kun forstærkeren (forstærkeren valgte jeg udelukkende fordi den havde optisk indgang til musik fra mit apple tv)

Jeg er egentlig godt tilfreds med både højttalere og forstærker meeeeeeen jeg kan ikke lade være med at tænke på om xtz'erne ville ha været endnu bedre. Jeg kunne til tider godt ønske mig lidt flere og skarpere detaljer fra diskanten men jeg kan også komme i tvivl om mine b&w cm7 er et niveau over xtz'erne.

Jeg hører mest elektronisk musik og bruger dem til film så jeg er interesseret i at få så mange detaljer med som muligt.

Det blev en længere smøre, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Jeg kan sandsynligvis sælge mine b&w'ere og købe nogle xtz'ere og så have lidt penge til overs. Jeg kan bedre li b&w'ernes design men jeg "tror" at jeg får bedre lyd i XTZ. Er det bare designet man betaler for ved b&w?

Så what to do? Vær glad for det man har eller skal XTZ ha en chance? Er der nogen har der bor nær Esbjerg/Varde/Ribe som har et sæt XTZ 99.36 som jeg kan komme forbi og høre?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer udskiftning. B&W cm7 eller XTZ 99.36?
  • #1   3. maj 2012 Hej Søren
    Jeg har hørt cm7 ,cm9 og ikon 6mkII men ikke xtz
    b&w 'erne har jeg hørt i klubben smiley
    Ikon 6mkII har jeg selv haft , skiftede den til et sæt
    Vienna acoustics bcg . som er den absolut bedste højtalere
    Jeg har ejet , og de spiller langt bedre end cm7, cm9, ikon, mentor,
    Helicon 400mkI også videre....

    Når du skal rundt og lytte , vil jeg forslå at du også lytter til vienna
    Der er et sæt vienna på markede , sælger er fra sønderjylland
    Så det jo ikke sikkert du har så langt
    Altid godt med et alternativ:)

    Vh Tommy


  • #2   4. maj 2012 bånddiskanter er fede, men hvis du bevæger dig ret meget vk fra sweetspot, så er de IKKE gode

    men generelt laver XTZ nogle lækre højttalere med super gode komponenter, det er oftest seas enheder der sidder i


  • #3   6. maj 2012 Prøv at tage ud og lytte .. burde du havde gjord fra starten .. så har du ikke været i den situation du er i nu .. prøv at lytte til mange forskellige mærker .. Vienna , systemaudio , xtz, monitor audio..O.s.v

  • #5   7. maj 2012 @Dennis Det ville jeg også gerne men der er sgu langt fra Esbjerg til KBH hvor den eneste danske forhandler af xtz ligger.

    @Tommy Hehe ja, som du kan læse er det sgu jeres skyld at jeg er sådan i tvivl smiley

    Nej, det var ikke en nem beslutning og jeg har ikke på noget tidspunkt været 100% sikker på hvilken højttaler det skulle være. Men Dali'en blev da sorteret fra smiley



Kommentér på:
Overvejer udskiftning. B&W cm7 eller XTZ 99.36?

Annonce