{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.392 visninger | Oprettet:

Kabel - Gulvhøjtalere {{forumTopicSubject}}

Halløjsa og velkommen til mit første indlæg her på Hifi

Jeg har lånt/fået et sæt Sound Dynamics RTS-11 af de gamle og jeg synes de spiller uovertruffent i vores lejlighed på 1 sal med trægulv. Imponerende bas!

Nå, men vi har flyttet rundt og kablerne kan ikke nå.
Jeg kan ikke se hvilket mm2 de er på, kun at de hedder "Monster XP NW".

Jeg skal have nye kabler, som I nok har regnet ud.
Jeg har inde på av-cables.dk fundet flere forskellige.
Alt lige fra standard højtalerkabel til "mærkekabel"

Hvilket mm2 skal jeg gå efter? Jeg har eferhånden fået pejlet mig hen på 4 mm2?

Så det er f.eks.: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/std_hoejttalerkabel/hoejttalerkabel_2x400mm2_pris_pr_meter_274_da.html
til 16 kr. meteren.

Og det er: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/profi_hoejttalerkabel/profigold_hoejttalerkabel_40_mm2_pris_pr_meter_4500_da.html
til 29 kr. meteren.

Og til sidst: http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_classic_40_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_3573_da.html
til 39 kr. meteren.

Det må helst gerne være hvid, da det er nemmere at skjule.
Og så skal jeg bruge 12 og 9 meter. Det gør vel ikke den store lydforskel at kablerne ikke er lige lange?

Forslag og råd modtages gerne smiley

Åh, hvis det gør noget nemmere, så er de tilsluttet en stereoforstærker - Harman/Kardon HK3480


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabel - Gulvhøjtalere
  • #1   17. feb 2011 Der er måske ikk' kabelnørder herinde?

  • #2   17. feb 2011 Du kan ikke bruge mm2 til en fis!!!

    Mit gamle var et 1,5mm (altså ikke mm2). Det er tyndt. Men det spillede røven ud af bukserne smiley

    Så drop det med at tænke i kvardrater. Det siger ikke noget om lyden.
    Vil du gerne have et godt og billigt højtalerkabel, som er bass-stærkt. Så køb Blue Jeans Cable Ten-White. Det koster omk £56 for 2x4 meter.

    Det har jeg selv brugt i en periode.


  • #3   17. feb 2011 Hov glemte lige.

    Du skal altid vælge lige lange kabler. Så du bliver nød til at bestille 2x12m.

    2x12m termineret med endten bananer eller spader koster hos BJC £95,-.


  • #4   17. feb 2011 nu har jeg ikke hørt bluejeans

    men JEG ville tage PR's ord for det, men lige til det sæt højttalere ville jeg ikke ofre fleretusinde kroner på kabler, MEN IGEN, så havde man dem til når man får noget bedre grej


  • #5   17. feb 2011 Dvs. 1500 kr da jeg skal have 12 meter i hver side?

    Jeg tror jeg nøjes med Supra kablet så, som er de dyreste jeg har fundet!
    Jeg tvivler på at dette "Monster XP" kabel koster over 40 kr meteren.

    Så har jeg vist spildt jeres tid, da jeg i hvert fald <b>ikke</b> vil give 1500 kr for 24 meter kabel.
    Ikke i nuværende setup!


  • #6   17. feb 2011 ja ja martin, det er jo dit valg

    men du får hvad du betaler for, af hvad jeg har hørt og læst, så får du virkelig meget for pengene,

    se det som en investering, du kan jo bruge det i dine fremtidige setups, hvor du enten ville sælge dine højttalerkabler du er igang med at købe, så vil du have et tab


  • #7   17. feb 2011 Det kan meget vel være, men jeg er yderst tilfreds med den lyd og bund det har nu, så finder jeg bare samme standard er jeg meget tilfreds smiley

    Men tak for svarene så smiley


  • #8   17. feb 2011 men nu spørger jeg så

    hvis du er tilfreds med lyden som du har nu, hvorfor vil du så bruge penge på højttalerkabler?


  • #9   17. feb 2011 Majik, læs venligst mit indlæg igen
    Kablerne kan IKKE NÅ!

    Andreas H:
    Går op i kvaliteten?
    Dvs. man skal mindst op i 1500 kr for 24 meter kabel før det er kvalitet?

    Troede I var mere seriøse herinde end BG, men blev da skuffet - over nogle!


  • #10   17. feb 2011 Martin, hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver.......
    Jeg skrev at 2x12m kostede £95,- Dvs at det er TO kabler af 12meter du får smiley
    Det er 8-900,- kr for kablet altså omk 38,- kr meteren.

    Alternativ, så går du i Silvan og køber noget lampeledning til 4,- kr meteren. Det vil helt sikkert være fint til dig og dit setup smiley


  • #11   17. feb 2011 Tænkte bare at til de højtalere jeg nævnte, så tænkte jeg at Supra kablet var riiigeligt.
    Og endda Profi kablet.


  • #12   17. feb 2011 Alm. netledning, nej tak.

    Lad nu den joke ligge?

    Havde nu bare "håbet" at jeg ikke skulle op i knap 1000 kr for kabel.

    Igen, som sagt, når at det kabel jeg har "lyder godt"


  • #13   17. feb 2011 PR !
    Har du et link til de kabler du omtaler :o)


  • #14   17. feb 2011 nu kan kabler ændre så ufattelig meget på lyd det fatter du slet ikke...

    har selv haft lidt ala din holdning med at kabler ikke helt kan ha så meget at sige... havde bare noget billigt fra Thansen af mærket Xzound, yesssh...

    så var jeg med en kammerat i hifiklubben, han skule ha et sæt højtalere... jeg havde tænkt på at få nogle bedre kabler, for havde hørt en del om at det havde mere at sige end man regnede med...

    så jeg købte 2x2 meter at Clearwater sølvbelagt bronze kabel til 70kr meteren...

    er du GAL en forskel... selv på mit low budget anlæg er der mærkbar forskel...

    lyden har altid ændret sig, til det værre, når jeg skruede over 50 når jeg spillede musik... bassen blev sløvere og mellemtone og diskant mere plastik agtigt...

    men med det nye kabel levere den hele vejen, bassen er blevet mere fast, mere præcis, mere hårdtslående og mere detaljeret... mellemtonen og diskanten lyder ikke længere plastik agtigt og må sige at de kabler har været en vigtig opgradering i forhold til mit setup...


    så at anbefale dig at droppe nærigheden og få noget ordentligt... ? ser jeg skam INTET useriøst i...

    det virker mest af alt som om det er dig der bliver lidt tøsefornærmet over at det DU selv har fundet ikke har været godt nok for nogen der kender til kvalitet...

    du spørger jo, så må du også forvente et svar der ikke passer dig eller i det mindste tage imod råd uden at kalde folk for useriøse BG folk...


  • #15   17. feb 2011 Synes ellers kun jeg har hørt godt om Supra kablet... Men det var nok på useriøse sider.

    Nå.

    Jeg tager til takke med jeres forslag og råd, og må finde ud af om min nærighed stopper mig smiley


  • #16   17. feb 2011 useriøs er den som ikke tager et ÆRLIGT svar, med oprejs pande!!!!!!!!!!!

  • #17   17. feb 2011 Det var skam 100% alvorligt ment ang det netlednings kabel. Du får intet ud af de SupraKabler der. Det billige koster 700,- kroner og så skal du have det termineret.

    Så køb du bare alm netledning til 4,- kr meteren og brug resten på en lille blomst til kæresten eller drik en extra øl imorgen smiley


  • #18   17. feb 2011 @Junior:

    http://www.bluejeanscable.co.uk/

    Skal du bruge et hammer godt signalkabel, så er det deres LC1.


  • #19   17. feb 2011 PR !
    Takker , det vil jeg kigge lidt på


  • #20   17. feb 2011 Lars C:
    det er faktisk rigtig lækkert... og også noget jeg vil kunne bruge fremover, det holder jo de næste mange år...


  • #21   17. feb 2011 jeg har Argon bananstik på... og jeg synes det spiller klasser bedre end før... men mine referencer er ikke mange endnu, men indtil videre spiller det fint... smiley

  • #22   17. feb 2011 hvis i ville få det bedste ud af jeres kabler, så køb nogle ORDENTLIGE banastik, fx fra WBT

  • #23   17. feb 2011 Så det er ikke engang nok at købe kabler mere... Jeg skal også have dem termineret.

    Kan godt høre jeg er på plastik-konfi-stadiet i forhold til jer herinde.

    Tror jeg finder noget staniol og laver ledning ud af....... smiley


  • #24   17. feb 2011 martin, jeg ønsker da bare at du skal have det maximale ud af dit kabel

  • #25   17. feb 2011 Martin, staniol er dyere end netledning. Så køb du nu bare sådan noget og spar de penge smiley



  • #26   17. feb 2011 Majik
    Jow, det var nu heller ikke negativt ment... Nok mere som et spørgsmål, om det er "nødvendigt"?
    Tænker bare, at hvis kablet har forbindelse, så har det vel forbindelse? Altså med måde.

    PR !
    Jeg ved ski ikke helt endnu... Om jeg prøver inde fra av-cables eller jeg skal prøve de "Blå Bukser" der - men der kommer vel lige fragt oveni smiley


  • #27   17. feb 2011 <i><b>To Terminate or Not?</b>

    While it's common to use banana plugs or spade lugs to terminate speaker cable, one option worth considering is simply using bare wire termination--just buy the speaker cable raw, strip the ends, and insert them into the side holes in the binding posts. Whether this will work in your application depends largely on how big the holes in your binding posts are, and whether you can successfully access them to get the wire properly inserted (not an easy task on many surround receivers). When it's feasible to do, we like to use bare wire termination because it's simple and inexpensive, and because it avoids making additional connection points (e.g. wire to banana plug) which can fail.</i>

    Der fik jeg vist mit svar.


  • #28   17. feb 2011 Det der "Ten white" er ikke på lager.
    Hvad så med "Twelve white"?

    Og skal jeg f.eks. vælge 12 meter og spades to unterminated?
    Og så add 2 x 12 meter?


  • #29   17. feb 2011 Åh.. havde ikk lige set man kunne vælge unterminated only...

    Men de er stadig out of stock


  • #30   17. feb 2011 fuck det.............. du er jo klogere end alle os andre tabere herinde

    gider ikke bruge mere tid på det her


  • #31   17. feb 2011 Well... Jeg takker alligevel, Majik og co. smiley

    Nu har jeg da i det mindste en side mere til at købe kabler fra smiley


  • #32   17. feb 2011 Til det anlæg du har burde det kabel til 20 kr meteren altså være nok vis du så på et senere tidspunkt ønsker At opgradere så kan du jo købe noget nyt smiley

  • #33   18. feb 2011 Martin F her er kvallitetskabel , eller det skriver de da og prisen kan du sq ikke klage over ;o)

    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9543&Grp=&n=60100


Kommentér på:
Kabel - Gulvhøjtalere

Annonce