{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Placering af gulvhøjtalere
  • #1   28. nov 2010 Ja det er en dårlig ide, hvis dit tv altså er et gammelt billedrørstv, fladskærme bliver ikke påvirket så vidt jeg har erfaret

  • #2   28. nov 2010 overvejelser vedr. placering af højttalere, signalkilder, forstærkere eller andet til et anlæg bliver meget ofte tilsidesat af folk enten p.g.a. fruens ønsker eller p.g.a. manglende viden og erfaring.

    Et CRT (katodestrålerør) TV bruger højspænding og elektromagnetisme og kan derfor dels blive påvirket af- og påvirke nærtstående højttalere som benutter magnetisme i transducer teknologien.

    Ligeledes er det uhensigtsmæssigt at placere båndoptagere tæt ved CRT TV eller højttalere.
    Man efterlader heller ikke bånd på TV eller HT.

    Pladespillere,som jo er meget påvirkelige af akustik, placeres ligeledes ikke på materiale som formidler akustikken i rummet.

    Jeg har set folk placere pladespillere på subwoofere og samtidig mangle forståelse for den frygtelige konsekvens dette har.

    Højttaleres rundstråling kan også påvirke ved aftastning af LP'er.
    Så det gælder om at finde en placering af pladespiller som yder den mindst mulig påvirkning af akustik og mekanisk på virkning. Derfor er pladespillerhylder som boltes op på en murstensvæg væk fra højttalernes rundstrålefelt en rimelig god løsning.

    Selv forstærkere og CD afspillere kan være sårbare overfor akustisk og/eller mekanisk påvirkning.

    Niklas


  • #4   28. nov 2010 @ Jesper .

    Blot fordi du ikke fatter noget og heller ikke kan høre forskel på en elefantprut og en triangel behøver du jo ikke fremstille dig selv som imbecil med så få ord i én enkelt post.

    Jeg ved godt hvad jeg skriver, jeg forstår til fulde hvad jeg her har skrevet og jeg kunne såmænd have uddybet det væsentligt men forsøgte netop at tilpasse både lichstallet og niveauet af budskab til folk med mindre kapacitet som netop dig.

    Niklas


  • #6   28. nov 2010 Hehe tak for hjælpen:D Har LCD TV så de bliver bare placeret ved siden af

  • #7   28. nov 2010 @ Jesper .

    Du er ligegyldig.
    Jeg er ældre end dig, bor syd for dig, har et anlæg som både er dyrere og bedre end dit, mit liv er langt fra trist, jeg har intet kopieret og pastet i denne tråd og der er langt mere i placering af højttalere end det der indtil videre er postet her.

    Jeg skriver længere end indbudt fordi der er så mange der negligerer hvor stor betydning placering af diverse komponenter i anlæget har for kvaliteten af den endelige lyd.

    Alt efter om Thomas N's højttalere har en port eller om det er dipol, Magnestater, plasma højttalere eller andre konstruktionsprincipper skal de placeres vidt forskelligt i rummet.

    Endvidere er der også højttalertyper som ikke er under indflydelse af CRT TV i deres nærhed.

    I øvrigt er det frit for enhver hvad de vil skrive inden for sidens regler.
    Dine postninger, Jesper ., er langt mere præget af at gå efter manden end efter bolden; givetvis fordi du "ikke kan ramme bolden".

    Niklas


  • #10   28. nov 2010 @ Andreas H

    Jeg svarede i første indlæg:
    "Et CRT (katodestrålerør) TV bruger højspænding og elektromagnetisme og kan derfor dels blive påvirket af- og påvirke nærtstående højttalere som benytter magnetisme i transducer teknologien."

    Så det lort du skrev i dit indlæg skyldes blot at du ikke havde evnen til at tænke selv da du læste mit indlæg.

    @ Daniel E

    Hvorfor giver du først Jesper ret og kalder mit indlæg langt og forkert hvorefter du henleder opmærksomheden på nogle af de mange fakta fra mine indlæg.
    Bestem dig dreng.

    Niklas


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #11   28. nov 2010 overvejelser vedr. placering af højttalere, signalkilder, forstærkere eller andet til et anlæg bliver meget ofte tilsidesat af folk enten p.g.a. fruens ønsker eller p.g.a. manglende viden og erfaring.

    Et CRT (katodestrålerør) TV bruger højspænding og elektromagnetisme og kan derfor dels blive påvirket af- og påvirke nærtstående højttalere som benutter magnetisme i transducer teknologien.

    Ligeledes er det uhensigtsmæssigt at placere båndoptagere tæt ved CRT TV eller højttalere.
    Man efterlader heller ikke bånd på TV eller HT.

    Andreas H (og andre); har han ikke svaret på det lige der ?

    At manden så vælger at uddybe sit svar, til også at omfatte andre enheder - men omhandlende samme problemstilling - kan man vel forhelvede ikke få ondt i røven over...

    I hvertfald ikke andre steder end herinde..
    Som minimum kunne i vel vise jeres utilfredshed, ved at korrigere i et nogenlunde voksent toneleje i stedet for at overfalde manden som en flok hormonforstyrrede teenagere...


  • #13   28. nov 2010 Må os indrømme at jeg blev mere forvirret af Niklas' svar end jeg blev hjulpet.
    Men syns det er lidt sjovt at sån et enkelt sporøsmål kan føre til det her hehe:D


  • #14   28. nov 2010 @ morten T

    Du har s'gu nok fuldstændig ret; det er nok bare teenage fnidder de udveksler.

    Endelig en moden person der kan se det oppefra!
    Godt med et køligt overblik, morten T

    Niklas


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #15   28. nov 2010 Det er forkert placeret.... 4 linjer længere nede synes du han har ret i det han skriver, du synes bare ik om måden det er skrevet på...

    Daniel, bestem dig ?


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #17   28. nov 2010 Thomas N:

    Jeg synes sgu nærmere det er skræmmende, at den slags kan udvikle sig til det her..

    Men hva faen - Du fik vel svar på dit spørgsmål, og det er vel det vigtigste..

    Forsat god søndag / jul smiley


  • Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #18   28. nov 2010 Amen altså, tag jer sammen.
    Niklas svarede bare på det skide spørgsmål og lidt til, så må man tage det til sig eller lade være, jeg har set hans information som noget jeg kan bruge til noget. og ikke alt jeres "Mundlort" dem der har lukket mest ligegyldigt ævl ud herinde er daniel e og jesper ..
    Get a life smiley


  • #21   28. nov 2010 Den dag, hvis den overhovedet kommer, jeg vælger at uploade fotos af mit anlæg, da taber du stor troværdighed på den slags pladder postning som denne, Jesper .

    Men eftersom jeg intet vinder ved at du gør i nælderne ansporer det mig egentlig ikke til at ændre holdning om mit valg af oplysninger i min profil.

    Niklas


  • Jeppe T
    Jeppe T Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 91
    #22   28. nov 2010 skærm gangsters:D

  • #25   28. nov 2010 @ Daniel E

    Min egen søn er på din alder.
    Tak for at godskrive mig alle de år.

    Ud over det kunne det ikke interessere mig mindre om du eller Jesper . synes der skal beviser på bordet for hvad jeg lytter på af anlæg i mit hjem.

    Lige præcis DET er nemlig en infantil indfaldsvinkel til musiknydelse.

    Niklas


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #26   29. nov 2010 I har godt nok ikke meget at gi jer til, hvis i partout vil forsætte med at diskutere noget så ligegyldigt smiley

  • #28   29. nov 2010 @ Jesper .

    Det kan du ikke.
    Du har ikke nogen "case".

    Niklas


  • #29   29. nov 2010 Case dismissed.

    Prosecution have lost all credibility.

    Niklas


  • #32   29. nov 2010 @ Jesper .

    Visse personer kommer IKKE ind i mit privatliv.

    Niklas


Kommentér på:
Placering af gulvhøjtalere

Annonce