{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

valg af dali {{forumTopicSubject}}

halløjsa

jeg står og skal ha mig et sæt højtalere og jeg er har meget kig på dali

men lige om det skal være lektor, ikon, eller concept har jeg ikke nogen ide om

jeg vil ha mit et surround sound sæt ala 5.1 og da jeg både skal bruge det til at s film og høre en del musik har jeg fået at vide jeg skal vælge en forholdsvis stor front højtaler så som ikon 7 eller lektor 8 men kan det nu os passe

min stue er ikke ret stor max 6x5m og med skrå vægge

selve tv delen af stuen er 3x3,15m

spørgmålet er om jeg skal gå efter de store front højtaler eller kan nøjes med de lidt mindre og en vidre om jeg skal ha lektor eller ikon eller måske køb helt nye oberon/zensor

ps jeg kommer til at høre meget musik på dette anlæg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af dali
  • #1   29. nov 2018 vil lige skynde mig at sige jeg også kigger en del på spektor da den i mange tilfælde er billigere af ny end brugt ikon eller lektor

  • #2   30. nov 2018 Til den stue behøver de ikke være voldsomt store, i et 5.1 setup skal du bare have en god sub der er noget power i.

  • Ramzon
    Ramzon Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 5
    #3   18. dec 2018 Jeg havde fuld Dali Concept 1 surround sound og skiftede fronten ud med Ikon mk2 højtalere. Concept er fint, men Ikon er i en anden klasse. Jeg har ikke hørt Lektor, men jeg kan ihvertfald anbefale Ikon.

    Hvis du er interesseret i et fuldt fukntionelt surround sound sæt fra DALI, så skriver du bare. Jeg skal af med mit Concept 1 surround sound. 4 satellit, 1 center og en forstærker (denon avr 3805)


  • #4   18. dec 2018 jeg var så heldig at finde et komplet sæt Dali concept surround Sound system med concept 6 front højtalere og det spiller til en start godt men planen er da at de skal skiftet en noget bedre med tiden

  • Ramzon
    Ramzon Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 5
    #5   18. dec 2018 Jeg var også glad for mit Concept, og bruger stadig et par Concept 1 som baghøjtalere.

    Du kan eventuelt skrive en besked til DALI over facebook, det gjorde jeg og de er rigtig flinke til at hjælpe og besvare spørgsmål.


  • #6   18. dec 2018 En god sub gør hele forskellen i oplevelsen, specielt i film hvor lyden tit går dybere end højtalere kan følge med ned på Hz skalaen


  • Ramzon
    Ramzon Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 13 Følgere: 2 Svar: 5
    #7   18. dec 2018 Subwoofer(s) er et must.

  • #8   18. dec 2018 Jeg har concept 10 som front og selvom de kan sparke røv, så går de bare ikke dybere end 33 hz, og med en sub der går ned til 20 hz så er det en helt anden oplevelse. Både til film og musik

  • #9   18. dec 2018 jeg fik skam også en lille fin Dali 8" sub med (kan ikke huske modellen) men ja den runder det hele af

    jeg høre en del musik og vil ikke gå af vejen for et at få fat i en større front højtaler end de jeg har nu


Kommentér på:
valg af dali

Annonce