{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

Albert B
Albert B
Tilmeldt:
17. nov 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mellemtone i min cerwin Vega v12f {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogle af jer der kender til det problem at jeres mellemtone står af?

Og er der nogle der ved om man kan købe en ny et sted?

De er vist nok fra 2002-04 tror jeg men er ikke sikker


Mvh. Albert??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mellemtone i min cerwin Vega v12f
  • #1   17. nov 2018 Det plejer oftest at være diskanterne folk sprænger, pga overbelastning med for lille forstærker.
    Men tjek indvendige ledninger og delefilter, om alt sidder som det skal.

    Men om hifiklubben stadig har eller kan skaffe den type mellemtone, må du spørge dem for svar. Eller pille en af dem ud og google den info der står på bagsiden f.eks.
    Med den model cerwin vega skader det sikkert ikke, bare at finde en billig erstatning.


  • Albert B
    Albert B Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   17. nov 2018 Okay

  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #3   17. nov 2018 Hvis ikke hifi klubben kan hjælpe, så prøv bekent.dk, de kan måske hjælpe med en uorginal erstatning.

  • Albert B
    Albert B Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   18. nov 2018 Okay tak

  • Hans-Christian C
    Hans-Christian C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 6
    #5   22. nov 2018 Køb en forstærker der kan levere flere ampere, og evt flere watt. Du skruer for højt op, og din forstærker går i strømmangel og klipper. Derfor brænder dine enheder af. Det er bas mellemtone eller diskant pga. forstærker der ikke er egnet til de lydtryk du byder den. Og det må fandme betyde du er tonedøv. Kæft det må lyde dårligt langt før det sker

  • Hans-Christian C
    Hans-Christian C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 6
    #6   22. nov 2018 Køb en forstærker der kan levere flere ampere, og evt flere watt. Du skruer for højt op, og din forstærker går i strømmangel og klipper. Derfor brænder dine enheder af. Det er bas mellemtone eller diskant pga. forstærker der ikke er egnet til de lydtryk du byder den. Og det må fandme betyde du er tonedøv. Kæft det må lyde dårligt langt før det sker

  • Jon B
    Jon B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   24. nov 2018 hey, har du fået løst problemet? ellers har jeg et sæt mellemtoner til v12f, du kan købe

  • #8   24. nov 2018 Hans Christian C: Man behøver ikke være så uhøflig og kalde nogen tonedøv, bare fordi de spørger om hjælp angående noget.


  • Jon B
    Jon B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   14. dec 2018 Fik du løst problemet? ellers har jeg et sæt mellemtoner du kan købe. Vh Jon

  • Karsten S
    Karsten S Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   28. feb 2019 Mellemtonen er V-12F´s arkilleshæl. Diskanten har termosikring, men mellemtonerne fløjter af hvis du fyrer op for en underdimensioneret forstærker. Højttalerne er 300W og jeg vil ikke anbefale at skrue helt op for en forstærker der leverer mindre end det. Jeg vil anbefale du køber de mellemtoner Jon har hvis det er, for de laves ikke mere. Jeg skulle bruge en for et par år siden, og efter lang tids søgen fandt jeg de sidste to hos Speaker Exchange i USA og fik dem sendt over. Jeg købte begge og har stadig den ene liggende i reserve.

Kommentér på:
Mellemtone i min cerwin Vega v12f

Annonce