{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PS3 lyd
  • #1   20. maj 2008 Hej Niels,

    du skal som udgangspunkt tilslutte din PS3 direkte til din receiver. Dit TV gør helt sikkert ikke noget positivt ved lyden.

    Lidt mere info kunne være en hjælp, men det er ser, at din receiver ingen digital indgange har. Jeg går ud fra, at du har tilsluttet din PS3 til TV med optisk og så med et jack/phono til din receiver. Hvis det forholder sig sådan, så kan du slet ikke tilslutte direkte, medmindre du benytter et kabel som dette til AV Multi Out på din PS3:

    http://gamebits.dk/shop/playstation-3-joytech-4977p.html

    Så får du nemlig en phono udgang som kan tilsluttes til receiveren. Jeg tror dog ikke du vinder så meget på denne måde.

    MEN MEN men men...................... Forholder det sig som ovenstående, så skal du helt sikkert gå efter, at få udskiftet din receiver til én som arbejder digitalt. Den er jo flere generationer gammel.

    1. Efter Pro Logic kom der (primært sammen med DVD) receievere med Dolby Digital og DTS og coaxcial og optiske digital indgange. Disse formater lyder sindsygt meget bedre end analog Pro Logic i det der er indspillet 5 individuelle kanaler + et subwoofer spor. Du får en klarere, mere dynamisk og kraftigere og dybere bass.

    2. I dag er der så kommet Blu-ray, som giver helt nye muligheder for lydspor. Man kan faktisk lægge de originale lydspor fra studierne på skivernerne, hvilket giver nøjagtigt den samme lyd som i studiet. Der er kommet en række nye lydformater, Dolby Digital Plus, DTS HD, Dolby TrueHD og DTS MA. Hvis din PS3 er opdateret kan den håndtere alle lydformaterne. Derudover kan filmene også ligge på skiven i PCM, hvilket er ukomprimeret.

    Det helt optimale for dig, vil altså være, at få dig en receiver som kan modtage lyd gennem HDMI, herefter tilsluttes dit TV receiveren med HDMI, så får billede på. Receiveren behøver ikke kunne dekode de nye lydformater, da din PS3 gør det, receiveren vil så bare genkende lyden som Multi PCM. Det vil give alle dine højttalere helt nyt liv, og det vil være en fantastisk opgradering.

    Receivere der kan dette findes helt ned i dette prisleje:

    (link fjernet)


  • #2   20. maj 2008 Takker Andy

    Det var sgu da et svar jeg kan bruge til noget! Ja lige nu kører jeg med HDMI fra PS3 til fjernsyn, og så jack/phono til receiver.. Ja den er nok lidt outdated, og du har nok ret i at det bedst kan betale sig at købe en receiver med HDMI.. Så slipper man jo også for lidt kabler:) Så skal HDMI bare i receiver, og så i TV ik?

    Takker for dit svar


  • #3   20. maj 2008 Hej igen,

    som du selv skriver, først HDMi i receiveren og så HDMI fra receiveren i skærmen.

    /Andy


  • #4   20. maj 2008 ja enten det eller optisk lyd kabel fra ps3 til surround receiveren og hdmi fra ps3 til receiveren

  • #5   20. maj 2008 Lækkert at se fornuftige svar smiley

  • #6   20. maj 2008 Til Phillip G:

    Køber han en receiver med HDMI, så skal han bruge HDMI, til receiveren, hvis han vil overføre de højopløste lydformater.


  • #7   20. maj 2008 Så kan det også være at det vil hjælpe med at få den forbandede summen væk fra mine bag- og centerhøjtaler... Lige nu summer diskanten konstant, og tror lidt at det er receiveren og ikke højtalerne..

  • #8   20. maj 2008 Det er næsten helt sikkert din receiver, hvis det summer alle steder.

  • #9   20. maj 2008 Du skal bare op i den høje ende af recivere før end du kan overfører lyd fra ps3 til recivere via HDMI - har kæmpet længere med min kammis nye Denon...

  • #10   20. maj 2008 Hvad mener du med det? Andy sendte mig et link til en Denon med HDMI til omkring 2.500... VIrker det ikke bare fra starten? Der burde da ikke være problemer med det...

    Niels


  • #11   20. maj 2008 Sorry sorry, my bad...

    Rasmus har helt ret, jeg linker til den forkerte smiley

    Jeg ville linke til denne:

    (link fjernet)

    Der skulle dog komme nye modeller i Denon's minder klasser til efteråret, der tror det bliver standard i alle.


  • #12   20. maj 2008 smiley ja så skal jeg jo nok ud og ha en anden NAD surround receiver *gg* der er desværre ikke HDMI indgang i min.. Nogen som ved om NAD har lavet en eller hvornår de gør?

    mhv Phillip G


  • #13   20. maj 2008 Hvad er problemet med den øverste du linkede til? Den har da samme HDMI ind/udgange som den nederste... Har den et problem?

  • #14   20. maj 2008 Til Phillip:

    Jeg har svaret i din AV-enhed.


    TIl Neils B:

    Den øverste 1508 som jeg linkede til, den har kun en HDMI video del. Den kan ikke håndtere HDMI lyd.



Kommentér på:
PS3 lyd

Annonce