{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Mere lyd fra subwoofer ? {{forumTopicSubject}}

Hej har en passiv subwoofer til mit surround anlæg

Har en Yamaha brx-610 forstærker hvor den har udgang til en passiv sub . Spiller man musik osv er der fint med bass men i film siger den stort set ikke noget . Hvad kan man gøre for den siger mere i film ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere lyd fra subwoofer ?
  • #1   5. aug 2016 Kan være det er en indstiling et sted, nogle passive baskasser kan man justere basporten på. Eller en indstilling i receiver. Eller måske placeringen af baskassen.
    En passiv sub går ikke så dybt i bassen som en aktiv f.eks.


  • #2   5. aug 2016 Kan ikke rigtig ændre det store inde i receiveren kun skrue op for den og det er gjord smiley men spiller man musik er der fint med bass men i film er der ikke rigtig noget smiley


  • #3   6. aug 2016 Caveman den sidste del af dit indlæg er da noget sludder. Om kassen er aktiv eller passiv har INTET at sige med om hvor dybt den går.
    Men vil give dig helt ret i at det nok er en justering det er galt med i reciveren.


  • #4   6. aug 2016 philip n: Ved passive baskasser er delefilteret for det meste sat til at spille det samme basområde, som almindelig højtalere.
    Aktive subwoofere er som regel sat til at gå dybere, men kan for det meste justeres op og ned på den indbyggede forstærker.
    Det er i hvert fald min erfaring. Har endnu ikke mødt en passiv sub, som kunne spille lige så dybt som en aktiv i samme størrelse.
    Men det afhænger jo af delefilteret og hvad basenheden er konstrueret til smiley


  • #5   7. aug 2016 Højtaleren skal sættes til small og forstærkeren skal selvfølgelig indstilles til de antal højtaler der er

  • #6   7. aug 2016 Hej Michael kan kun justere størrelserne på højtalerne på dvd osv som er indbygget i forstærkeren . Lige så snart jeg går over i tv kan jeg ikke justere noget kan det være på grund af jeg kører med en optisk kabel ?

  • #8   8. aug 2016 Hej Thomas han se jeg har sidde
    Det er toslink jeg bruger
    1 x Sammensat video/audio input ( RCA-phono x 3 ) - side
    2 x SCART ( 21-PIN SCART ) - bagside
    1 x HDMI-indgang ( 19-pin HDMI, type A ) - side
    1 x USB 2.0 ( 4-PIN USB, type A ) - side
    1 x komponentvideoindgang ( RCA-phono x 3 ) - bagside
    1 x HDMI-indgang ( 19-pin HDMI, type A ) - bagside
    1 x VGA-indgang ( 15-PIN HD D-Sub (HD-15) ) - bagside
    1 x lydindgang ( 3,5 mm stereo mini jack ) - bagside
    1 x digital lydindgang (optisk) ( TOS-tilslutning ) - bagside
    1 x seriel


  • #9   9. aug 2016 Thomas om den er aktiv eller pasiv har INTET med dybden at gøre. Overhovedet. Kabinet størrelse, portlængde og størrelse. Driveren og ikke mindst dsp indstilninger har noget med dybden at gøre. Men om forstærkeren sidder indbygget bag på kabinettet eller i din 5.1 forstærker gøre sørme ingen forskel.

  • Leon K
    Leon K Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 15 Følgere: 1 Svar: 1
    #12   10. aug 2016 Hej
    Hvilken sub har du?


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #13   10. aug 2016 Du vrøvler Thomas, læs Philips kommentar igen

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #15   10. aug 2016 På den måde kan du kompensere for frekvensgangen så den bliver (tæt på) flad.

    Men om elektronikken sidder i subwooferkassen eller i et rack er fuldstændig ligegyldigt, du kan opnå præcis de samme resultater.


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #16   10. aug 2016 Nu kan jeg se du rettede i dit indlæg. Nej det regner jeg bestemt ikke med, medmindre der er lagt en del arbejde i at tilpasse kabinet og enhed. Og så skal der som stadig som minimum være et lavpasfilter indvolveret.

    Det korte og lange er at du påstod at en aktiv subwooferkassen går dybere / spiller bedre end en aktiv og det er simpelthen forkert. Sådan kan du ikke stille det op smiley


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #18   10. aug 2016 Mht. trådstarters spørgsmål, så kunne jeg forestille mig at dens forstærkede "subwoofer" signal blot er et lavpas af fronterne og ikke en decideret LFE kanal, hvilket forklarer hvorfor den fungerer fint til musik men ikke film.

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #20   10. aug 2016 Og det er umuligt at gøre hvis man har DSP og effektforstærker? Sludder, simpelthen. Tværtimod har man mange flere muligheder med aktivt filter og effektforstærker.

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #22   10. aug 2016 Dybere / bedre, det ændrer ikke på noget. Uanset hvilke lydkvaliteter du tillægger aktiv/passiv så vil det ike give mening,da den eneste forskel er om elektronikken fysisk sidder i subwooferkasesen eller ved siden af. Og så kan du spørge dig selv hvor godt elektronikken har af at blive rystet med 30-50hz 90-110dB.

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #23   10. aug 2016 Jeg har ikke blandet alle mulige ting ind i det - der sidder DSP og effektforstærker inde i en aktiv, hvorfor sammenligne den med en passiv uden? Typisk etellerandetlort her. Du sammenligner selv pærer med bananer men peger fingre af mig for (rent faktisk ikke) at gøre det.

    Vi ved jo allesammen godt at en passiv subwoofer i virkeligheden ikke er passiv, det er jo umuligt. Forskellen ligger i hvor elektronikken befinder sig.


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #24   10. aug 2016 Nå så blev der pakket sammen...

  • #25   10. aug 2016 Lidt af en enetale du har gang i der smiley

Kommentér på:
Mere lyd fra subwoofer ?

Annonce