{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Nad + dali. {{forumTopicSubject}}

Til folk med nad ss. forstærkere, hvad har i sat jeres højttalere til på forstærkeren. Small eller large?

Ved ikke om det er noget jeg bilder mig selv ind, men efter jeg satte mine concept 6 (Front) til small lyder de bedere i mine øre er det noget jeg bilder mig ind eller er det også sådan hos jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nad + dali.
  • #1   22. feb 2007 Nu har jeg ikke hverken dali, eller nad snurrerundt, men har nad effekt.
    og det skal nok passe at det lyder bedre på small, det er jo bar mere om hvor dybe bass toner den sender ud til dem smiley


  • #2   22. feb 2007 Hvis du sætter den til small, så sender den bare bas signalet til subwooferen istedetfor...

  • #3   22. feb 2007 ja mine 8008 er sat til large.

    hvis den står på small, syntes jeg der mangler lidt bas
    når der sker en eksplotion i en film.

    men det er jo smag og behag.


  • #4   22. feb 2007 Hej Morten A!!!

    Nu er dit spørgsmål faktisk af generel karakter.

    Du skal jo i hvert fald have en subwoofer før du sætter dem til small, hvilket du også har.

    Når du sætter dem til "small", så skærer receiveren bassen fra, ved en given delefrekvens, og så ryger alt bass information under denne frekvens ud til subwooferen. THX standarden foreskriver 80Hz. Delefrekvensen er varibabel på nogle receivere.

    Din center og baghøjttalere bør helt sikkert stå til small.

    Grunden til at dine Concept måske lyder bedre, kan være fordi mellem spiller mere rent, da den ikke skal "bøvle" med det tunge basssignal, og samtidigt har din forstærker lidt mere overskud, da den ikke heller ikke skal spille den dybeste bass til fronterne.

    Ulempen kan være at sub'wooferen nu spiller alt bass i film. Den spiller også den dybeste bass i film musikken. Er subwooferen skruet godt op, så eksplosioner lyder realistiske, så spiller den også højere end det måske er meningen, når den skal spille bassen til filmmusikken, og derfor bliver musikken brummende, i stedet for tør og detaljeret.

    Hvad lyder bedst, tja det kan man kun finde frem til, ved at eksperimentere.


  • #5   22. feb 2007 Takker for dit svar Andy.

    Ved musik spiller det bedst når de står til small og film bedst ved large. Så det hænger meget sammen det du skriver. Tror det bliver bedere når jeg for mig en effekt forstærker. (Er igang med at handle mig frem til en)

    Min center står selvfølgelig til small.


Kommentér på:
Nad + dali.

Annonce