{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Hvilken sub og center til mit setup? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Jeg skal have sammensat mig et surround system, så jeg kan få lyd i topklasse når der skal ses film, eller bare høres musik.

Jeg har en surroundreciever der hedder Sony DA2400ES, som lyder rigtig godt og har rigelig med funktioner til mig.

Mine fronter er Avance Epsilon 980, som jeg synes er lidt et mix af den gode bass fra Dali Ikon 6 MK2 og klarheden fra Mentor 6. Ikke helt, men lidt derhen ad.

Baghøjttalere er et par Dali 202'ere, som egentlig lyder rimeligt, dog mangler de lidt bund men det må man vel forvente af et par reolhøjttalere.

Til dette, hvilken subwoofer samt centerhøjttaler ville i anbefale, der passer nogenlunde ind?

Det bliver mest brugt til musik, men det bliver også brugt til fjernsyn og film.

Kom med forslag? Budget er vel omkring de 1000kr pr. ting. Køber gerne brugt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sub og center til mit setup?
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   6. maj 2014 Jeg kender ikke umildbart dine fronthøjtalere, men det lyder jo til at du godt kan lide Dali. Så hvis går med tanker om på sigt at skifte dine fronter ud med Dali i stedet, vil jeg da anbefale at du finder ihvertfald centeren i Dali, da det derved bliver langt nemmere at lave et gensalg - Samtidig opnår du jo også nogenlunde samme klang hele vejen rundt.

    Centeren kunne meget vel være c70, der med lidt held godt kunne findes for en 1000 lap.

    Subwooferen er straks værre - 1000 kroner er ikke meget til dette køb.
    Der er en paradigm pdr10 på dba til 1200. Burde være muligt at få ned i 1000.
    Ellers kunne et bud også være eltaxs atomic serie. 10" udgaven er ganske fornuftigt. Prisen hopper meget, alt mellem 7-800 til 1500. Så hold godt øje.


  • #2   6. maj 2014 Hej Peter,

    Mange tak for dit svar!

    Mine fronter skal ikke udskiftes, da de spiller bedre end alt Dali jeg selv har hørt, til under 5000,-.

    Har faktisk kigget lidt på noget C70 center, men er lidt på herrens mark, mht. valg.

    Jeg kigger nærmere på dine forslag til subwoofer - jeg takker ihvertfald mange gange for din hjælp smiley


Kommentér på:
Hvilken sub og center til mit setup?

Annonce