{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.084 visninger | Oprettet:

Dennis K
Dennis K
Tilmeldt:
22. nov 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Ny Reciever - Onkyo/Pioneer {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har brug for jeres mening og måske erfaring?

Min 16 år gamle forstærker står for udskiftning. Jeg har et budget på 3 - 3.500,-
Mine højtalere som jeg købte for ca. et år siden i hifi klubben er 2stk Dali Zensor 5 gulvhøjtalere, 2stk Zensor 1 som bagkanaler og en Vokal til center.

Jeg har længe kigget meget på Onkyo TX-NR626
http://www.komplett.dk/onkyo-tx-nr626-receiver/781705

Mit alternativ kunne være en Pioneer VSX-923
http://www.komplett.dk/pioneer-vsx-923-k-receiver/783135

Jeg har brug for nogle inputs vedr. mit valg. Er jeg helt gal på den? Kom gerne med et bedre forslag, men mit budget bliver ikke hævet, da jeg ikke har så meget tid til musik og film... det skulle da lige være for Emil fra Lønneberg og Byggemand Bob, men der er go hifi nok underordnet:) DOG... skal det bare fungere når tiden endelig er der!

Håber i kan hjælpe

Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Reciever - Onkyo/Pioneer
  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #1   26. nov 2013 Produktsammenligning på Elgigantens hjemmeside:

    (link fjernet)


  • #2   26. nov 2013 Ud og samle flasker til denne:
    http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p3515_Pioneer-SC-2022-7-2-Kanal-AV-Receiver-mit-AirPlay--schwarz-.html

    Du får så meget mere lydkvalitet for pengene. Dog må du undvære 4k. Er 98% magen til SC-LX56 som står til 8500,- i DK.


  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #3   26. nov 2013 Thomas A - Den ser nu også ret fin ud, men det er ikke et spørgsmål om hva der er råd til, men et valg afgjort af hvor lidt tid jeg reelt har til at nyde grejet... Så gemmer flaskerne til dem der har brug for dem:)
    Men tak for godt input!


  • YOYO
    YOYO Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 AV-enheder: 2 Svar: 60
    #4   26. nov 2013 Med det budget spiller du din og vores tid. Du får det man betaler for. De vil spille ja men der vil ikke være tryk på eller drive dem ordenligt. Køb brugt smiley

  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #5   27. nov 2013 @YOYO det var da noget dumt at skrive, den eneste der har spildt noget tid er jo dig, på at skrive det indlæg.

    @Dennis, jeg har en pioneer receiver til at trække mine ikoner og det virker fint.
    Ud fra sammenligningen er der ikke meget forskel på de to andet end at pioneer har AirPlay så har du en iPhone eller iPad så ville jeg tage pioneer. Ellers ville jeg vælge onkyo


  • Per T
    Per T Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 40
    #6   27. nov 2013 Mindre kan også klare det der skal ikke meget effekt til at trække de zensor 5 højttalere

  • #7   27. nov 2013 Meget muligt mindre kan gøre det. De store modeller lyder bare langt bedre.

  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #8   27. nov 2013 YOYO - Beklager jeg har spildt dit liv... du må du tilbage til nationen...

    Per T - Tak for go brugbar info. Jeg holder som udgangspunkt fast i disse to modeller. Jeg har bare ikke kunne finde nogle argumenter for at den ene skulle være væsentlig bedre end den anden... bortset fra Airplay.

    Thomas A - Jeg er helt med på at jeg kan hive langt mere ud af en større forstærker. Ellers hænger tingene jo ikke sammen.
    Men måske der var nogen herinde der havde erfaring med disse modeller eller kunne hjælpe mig i valget i denne prisklasse? Men tak:)


  • #9   27. nov 2013 Onkyo har 2 hdmi udgange hvis det er vigtig til fladskærm og projektor
    Og så har den indbygget wifi , så der skal ikke købes adapter

    Ellers er de vel ret ens . Men de lyder sikkeret ikke ens


  • #10   27. nov 2013 Jeg har en Pioneer reciever. Godt nok en vsx-922 men det er næsten den samme.
    Er meget tilfreds med den. Airplay funktionen er super fed og den er iøvrigt også let at betjene når man har sat sig lidt ind i det. Du kan se hvad jeg har tilsluttet på min profil. En helt okay reciever til prisen syntes jeg. Men man skal self ikke forvente verdensklasse til den pris.. Je har ingen dårlige ting at sige om den..


  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #11   27. nov 2013 Benny A - Det er lige sådan info jeg mangler. Ja, 922'eren er vist forgængeren...?
    Jeg kigger i din profil i morgen. Tak indtil videre.


  • #12   27. nov 2013 Har hørt der kommer rigtig mange Onkyo ind på værkstederne i øjeblikket.

  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #13   28. nov 2013 Benny A - Det er jo et ret identisk setup. Dog har jeg ingen sub. Er dog på udkig efter en, men det kan altid komme.
    Men godt at høre at du har god erfaring med dit system:)

    Michael B - Det er med i mine overvejelser. Min kollegas 806'er kig amok imens vi så champions League og boksning... herre øv!
    Han fik den først repareret og efterfølgende ombyttet med en ny 828'er. Så må sige at Onkyo jo har udvist ret god service. I hvert fald i hans tilfælde!

    Lige et par spørgsmål: Umilbart må den store forskel være at wifi og bluetooth er indbygget i Onkyos, mens Airplay er i Pioneers!
    - Men hvordan kommunikerer Pioneers "remote app" til recieveren uden bluetooth?
    - Og selvom Onkyo ikke har Airplay, så kan jeg vel streame via bluetooth hvis alt andet kikser?


  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #14   28. nov 2013 Pioneer bruger dit WiFi, som fungerer bedst, når receiveren er tildelt en fast IP.

    @Benny A Har din Pioneer 922 slet ingen problemer med varme? Det overrasker mig at den kan nøjes med så lidt luft omkring sig i dit flotte møbel.


  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #15   28. nov 2013 Claus P - jeg regnede også med den benytter wifi, men vil det så ikke kræve en adaptor, da dette jo ikke er standard? Måske et mindre vigtigt spørgsmål, men det er nu alligevel en af de ting der vægter.
    Jeg har en plan om at trække et 10m hdmi kabel over loftet og ned i soveværelset og med min iphone styre recieveren.

    Og nu du siger det med varmen... Den gad jeg også godt høre erfaringer med. For jeg har netop samme størrelse hul i mit møbel. Men har alligevel fundet en anden plads hvor den kan stå frit og dermed komme af med varmen. (Ikke til stor glæde for konen... Men det må hun så leve med:)


  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #16   28. nov 2013 Du sætter bare et netværkskabel i receiveren og tildeler den en IP, så virker airplay. Ikke noget med en adaptor.



  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #17   28. nov 2013 Fair nok... Så kan det ikke være nemmere:)
    Så taler det ikke for Onkyo... Jeg smider under alle omstændigheder kabel i den!

    Men jeg vil gerne høre om i har nogen erfaring med en forstærer der er presset ind i en tv bænk, hvor der ikke er meget plads til varmen kan slippe væk?


  • #18   28. nov 2013 Min HK990 bliver rigtig varm da det er en A forstærker. Jeg har boret 3 store huller bag ved og 2 i bunden. For varmen kan komme væk.

    profilbillede
  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #19   28. nov 2013 Michael B - Ja, jeg kommer nok heller ikke uden om at fjerne bagpladen i tv møblet, hvis den skal have en chance der. Men du mener ikke at din forstærker står for varmt?
    Jeg vil have knapt 5mm friluft i siderne og ca. 8mm i toppen. Væsentlig mindre en dit. Tænker det hurtigt kan blive hårdt for elektronikken. Også selvom der er helt frit bagtil?


  • #21   28. nov 2013 Effektforstærkere forefindes i følgende kategorier:Klasse A – Forstærkerens effektforbrug er konstant og uafhængig af hvor megen effekt der afgives til belastningen. Det er ikke muligt at opnå større virkningsgrad end 50%, og det er kun ved afgivelse af maksimal effekt at denne grænse opnås, så en 50 W forstærker vil have et konstant effektforbrug på mindst 100 W. Der er to undergrupper: En single ended klasse A forstærker, der var populær med de tidlige rørforstærkere, har en enkelt aktiv komponent i udgangen og virkningsgraden kan maksimalt nå op på 25%. Enpush-pull klasse A forstærker har to aktive komponenter i udgange og kan nå en virkningsgrad på 50%. Effektforbruget er konstant for den første undergruppe hvorimod det for den anden undergruppe skal integreres over tid for at være konstant. De aktive komponenter (rør eller transistorer) arbejder udelukkende i deres lineære område og klasse A er derfor oftest synonym med høj signalkvalitet. Det store statiske effekttab medfører krav om køling af udgangstrinnet, oftest med store arealer afsat til køleprofiler, og undertiden med forceret køling.Klasse B – Forstærkerens effektforbrug er proportional med den afgivne effekt og designet kræver normalt anvendelse af komplementære transistorer i push-pull kobling, selv om klasse B kan konstrueres uden brug af komplementære komponenter, for eksempel ved brug af en transformator i udgangen. Med komplementære komponenter benyttes transistorer med to polariteter, eksempelvis NPN og PNP for bipolære transistorer eller P og N kanal for MOSFETtransistorer. Virkningsgraden kan blive højere end klasse A (op til 78%), men det er især det lavere gennemsnitlige effektforbrug der er interessant. De aktive komponenter er kun aktive i henholdsvis den positive eller negative halvperiode af signalet, så der skal tages hensyn til overgangen mellem de to polariteter af signalet. Her ligger en af udfordringerne, for ved svage signaler bliver selv en lille ulinearitet betydelig (se harmonisk forvrængning). Hvis designet ikke er vellykket bliver resultatet hørbar crossover-forvrængning, som er meget trættende at lytte til. Det er derfor normalt at indføre en tomgangsstrøm (eng. bias) af udgangstrinnet, så det ved lav udgangseffekt arbejder i klasse A og kun ved højt niveau glider over i klasse B; dette benævnes klasse AB. Stort set alle audio effektforstærkere arbejder i klasse AB.Klasse C – En variant af klasse B, hvor der kun benyttes en enkelt aktiv komponent, som arbejder i mindre end 50% af tiden. Har betydning ved højfrekvenskredsløb hvor en afstemt kreds (LC-led) benyttes som energireservoir og den aktive komponent blot holder svingningen ved lige. Et langsomt varierende signal (modulationen) kan enten ændre på amplituden af svingningen (AM) eller frekvensen af oscillationen (FM).Klasse D – En variant af klasse B, hvor de aktive komponenter skiftes til at lede 100% eller slet ikke, og udgangssignalet skifter derfor mellem maksimalt positiv og maksimal negativ værdi ved en høj frekvens (100 kHz eller højere). Det egentlige udgangssignal (lavfrekvens) moduleres ind på det højfrekvente signal som variation af pulsbredden; det vil som et gennemsnit give det lavfrekvente udgangssignal, så konstruktionen behøver et lavpasfilter inden signalet føres ud til belastningen. Virkningsgraden kan nå tæt på 100%, hvorfor kravet til køling er næsten elimineret.Specielle kategorier:Klasse E og F – Varianter af klasse C og D, som anvendes indenfor højfrekvens. Udgangens filter afstemmes til bærebølgen og indgår som en grundlæggende del af designet. Det drivende trin kan arbejde med et pulset signal (typisk en symmetrisk firkant), og trods det er den harmoniske forvrængning af bærebølgen lav. Effektiviteten er høj.Klasse G og H – Varianter af klasse B, hvor effekttabet søges reduceret for at mindske kølepladens størrelse for forstærkere med høj udgangseffekt. Ved klasse G har forstærkeren flere forsyningsspændinger og der omskiftes mellem dem når signalet passerer tærskelværdierne. Klasse H har variable forsyningsspændinger, hvorved spændingstabet over udgangstrinnet kan holdes lavt (ideelt konstant). Selve udgangstrinnet kan ved begge typer være af klasse A eller B. Der er eksempelvis mulighed for at drive udgangen fra en klasse A forstærker, hvor forsyningsspændingerne styres af to klasse D forstærkere. Det kombinerer klasse A forstærkerens lave forvrængning med klasse D forstærkerens lave effekttab.Doherty – Består af en klasse B forstærker i parallel med en klasse C og finder anvendelse indenfor højfrekvens, hvor effektiviteten af radiotransmittere kan øges. Klasse C forstærkeren træder kun i kraft ved store signalniveauer og er af interesse for AM af transmissioner, hvor signalniveauet i hovedparten af tiden er moderat.Current dump – Kan opfattes som en parallelkobling af en klasse A forstærker og en klasse B forstærker, hvor sidstnævnte ikke inkluderer bias-kredsløb og derfor vil have meget kraftig cross-over forvrængning. Ved lavt signalniveau arbejder kun klasse A forstærkeren, mens klasse B forstærkeren leverer strøm i signalets spidser ved højere signalniveau, og klasse A forstærkeren skal kun levere det resterende signal.

  • #22   28. nov 2013 Jo det bedste vil nok være den stod helt fri. Mit er nok lige på grænsen. Kommer den også til i mit kommende hjem om en måned eller to smiley

  • #24   28. nov 2013 Ja nu kommer jeg til at bruge copy past igen.

    De snakker også om det herinde. Hvor det også er målt.

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=86161

    Copy past. Er en rigtig god ting når man skriver fra mobil...


  • #26   28. nov 2013 Var bare hvad jeg havde fået af vide. Men er nu også lige meget for mit vedkommende ikke derfor jeg købte den smiley

  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #27   28. nov 2013 Klasse A eller ej, så fik jeg svar på mit spørgsmål vedr. varme, så svaret kunne jeg godt bruge... min kommende receiver kommer op og stå til offentlig skue til stor glæde for fruen og langt væk fra knægtens små fingre:)

    Jeg takker for alle jeres gode svar. Jeg skal nok vende tilbage med en update når jeg har handlet. Hvilket dog først blive i midten af december.

    Dennis


  • #28   29. nov 2013 Ang spørgsmål i #14 så kan man ikke se det på billederne, men mit møbel er identisk bagpå som det er foran. Dvs der er ingen bagplade på så jeg har ingen varmeproblemer overhovedet.

  • Dennis K
    Dennis K Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #29   22. dec 2013 Update:
    Så har jeg haft min Onkyo TX-NR626 stående et par dage og jeg må sige at den leverer varen ganske udmærket. Lydbilledet har ændret sig helt enormt, selv ved alm. tv udsendelser. Blu-ray og musik er et kapitel for sig selv... det kan slet ikke sammenlignes! Det spillede ganske fornuftigt før, men dybden og klangen er så meget mere afbalanceret nu. Der er sket meget på 16år:)

    Tak for jeres inputs. og rigtig glædelig jul.

    Mvh Dennis


Kommentér på:
Ny Reciever - Onkyo/Pioneer

Annonce