{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.571 visninger | Oprettet:

A.G
A.G
Tilmeldt:
15. jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23

hjælp til valg af surround/stereo setup,max 25.000 {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at interessere mig for hifi igen, og vil derfor gerne opgradere min Vifa Vr8x til noget nyere. Jeg har dog ikke fulgt med i mange år, men har brugt lidt tid på at læse test osv. føler mig dog stadig på bar bund.
jeg vil gerne have 2 max 3 alternativer som man kan tage ud og lytte til, men er i tvivl om jeg skal vælge en Receiver eller en effekt/forforstærker, hælder dog mest til en for- (processor?) / effektforstærkerløsning

Mine højtalere er et 5.1 vifa sense setup, med flg. kabler:
kimber 8TC til fronter
Kimber 4TC til center
No-name til bag

mit setup bliver dog udvidet til 7.1 når jeg har fundet mig en forstærker.

mine krav er:
hdmi 1.4
Skal lyde super både i surround og stereo
Skal helst have noget rumkorrektion
Skal have mere power end min Vifa Vr8x

Søger en meget detaljeret lyd, samtidig med at der skal være en rigtig god bund.

mit forbrug ligger på ca. 50% musik og 50% film

har kigget lidt på 4 løsninger, listet i den rækkefølge jeg hælder mest til indtil videre:

Løsning 1:
Marantz AV7005
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_97&products_id=647

Marantz MM7055 (små+center)
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_97&products_id=648

Marantz MM7025 (fronter)
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=82_84&products_id=653

Løsning 2:
Anthem MRX (som for-forstærker / processor)
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2679

Anthem PVA-7
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2683

(er lidt i tvivl om man skal lægge watt sammen her så det giver 7*80 + 7*105 = 7*185 eller hvordan det lige præcis virker med den her løsning

Løsning 3:
Integra DTR-80.2
http://www.csn-teknik.dk/00003/00030/00057/

Løsning 4:
Nad T787
(link fjernet)

mit budget er ca 25.000 og jeg er ikke låst på nogle af disse valg, hvis man skulle kunne få bedre lyd for samme eller færre penge.

håber i kan hjælpe med at bringe mig tættere på et valg


Kommentarer på:  hjælp til valg af surround/stereo setup,max 25.000
  • #1   12. sep 2011 Bare fordi du køber en marantz processor behøver du jo ikke købe marantz effekt?
    Jeg har en SR7005 og jeg skal helt klart have noget emotive effekt på. Det er satme billigt du!
    Så jeg ville ikke kun stirre mig blind på marantz effekt smiley Check emotiva ud smiley

    Jeg ville evt. selv prøve anthem mrx-300 som forforstærker og så en Emotiva XP-2 til fronter og en XPA-3 til center og bag... evt. en UDA-2 til sidehøjtalerne.
    Meget mere value for money tror jeg ikke du får efter min mening.


  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #2   13. sep 2011 ja ok de ser faktisk meget interessante ud det må jeg give dig, men ville gerne høre dem i DK inden man tager en beslutning smiley

    men jo umildbart lyder det faktisk til at være en rigtig god ide med anthem + emotiva. det tror jeg at jeg vil kigge lidt mere på faktisk.


  • #3   13. sep 2011 Tror virkelig også at man får bang for the buck i den sammenhæng.. Anthem MRC-300 har nemlig fået rigtig meget ros for at være rigtig god som processor...
    Hvis det er så kan du også lave en kombi der hedder XPA-2 til fronter og så en XPA-5 til center og surround... Så skal du også kun tænde for den ene når du vil høre stereo... Det er vel praktisk når du bruger den halvt til musik og film smiley

    Men du kan prøve på hifi4all.dk om der er nogen der bor i nærheden af dig som har emotiva... Det er ret populært der i hvert fald... Har selv læst tråden i gennem som er på 38 sider..

    Problemet med emotiva er at du ikke kan høre det inden køb, men de har 30 dages international retur ret smiley ? De sparer nemlig mellemleddet væk og det er derfor at deres produkter kan virke "billige" i det. Men det skal du ikke tro.. Altså tag XPA-2, den vejer 34 kg eller sådan noget, det er altså ret vildt smiley og watt effekterne er reelle og til at stole på.. Ikke ligesom Onkyo der måler med 1 kanal i drift og i 6 ohm..
    Så kan du jo altid prøve det eller sende det tilbage...
    Og jeg er faktisk sikker på du bliver glad for det.. Det er i hvert fald mere kraftigt end Marantz grejet vil give dig... Eller NAD'en for den sags skyld smiley

    (link fjernet)

    Hvis du køber gennem shopusa slipper du for at skulle vente på at betale told osv.. på dine produkter.. Du får en pris givet og du kan tilmed bruge beregneren for regne en pris.. Det er den endelige pris og du skal ikke betale noget ud over det smiley

    799 $ + 899 $ = 1698 $ = 12.837 DKK

    For XPA-2 og XPA-5. Dvs. du faktisk også holder dig inde for budgettet og så er der jo lidt penge til RCA kabler som skal bruges fra preout i receiveren til effektforstærkerne smiley


  • #4   13. sep 2011 hvor er du fra ?

    jeg har LMC-1 + UPA-2 + 8.3 og jeg køber nok snart UMC-1 men jeg bor i det nordjydske, hvis du er fra sjælland kan du snakke med Delaney fra hifi4all om at lytte til hans setup smiley Hvis du er fra fyn kan jeg ikke hjælpe medmindre du vil køre langt smiley


  • #5   13. sep 2011 Lars K. Jeg vil lige minde dig om at der snart kommer en opdateret version af UMC-1 med hdmi 1.4 og 3d support.. smiley
    Hvordan oplever du ellers UPA-2 selvom den ikke er så stor?


  • #6   13. sep 2011 Kristian F - jeg har ikke brug for den slags og prisen på UMC-1 er rigtig god for tiden smiley UPA-2 har rigeligt med power, mine 8.3 er så også nede på 4 ohm i gennemsnits impedans så det er alligevel 185 watt den kan levere. Højttaleren har en følsomhed på 89 db og jeg har aldrig haft LMC-1 skruet helt op endnu. Men det er klart hvis du har en højttaler med 8 ohms impedans og en følsomhed på 86 db f.eks. vil det nok begynde og knibe lidt.

  • #7   13. sep 2011 Ville bare sige det :), men ja prisen er rigtig god for tiden.. 200 dollars af pga. hdmi 1.4 versionen snart kommer..

    Jeg har 92db i følsomhed ved 8 ohm.. Og regner med at spænde enten en XPA-2 eller XPA-3 på smiley

    Og det handler vidst ikke kun om at man aldrig skruer helt op men om overskuddet? Det er derfor jeg tror at emotivas produkter har meget høj fokus på overskuds effekt selvom man reelt ikke vill få brug for det smiley


  • #8   13. sep 2011 200$ er den mindste ting, den største fordel er det 40% rabat ceritifikat man får med smiley

    92db og 8 ohm burde give omtrent samme resultat som med mine 8.3 dog med bedre dæmpningsfaktor smiley

    UPA-2 burde egentlig være rigeligt efter min mening men man kan jo aldrig få for meget effekt så jeg tror XPA-2 ville være super til dine højttalere.


  • #9   13. sep 2011 Tror også at XPA-2 vil være det oplagte.. Men tror jeg skal have XPA-3 så der også kommer lidt liv i centeren.. Så opgraderer jeg bare senere igen med en XPA-2 til fronterne smiley

    Men hvad er det for noget med 40 % rabat?


  • #10   13. sep 2011 jeg synes XPA-3 har lidt dårligere målinger i forhold til XPA-2 og XPA-5

    Hvis man køber UMC-1 nu, får man 40% rabat på den processor der kommer efter UMC-1HD (mener den hedder XMC-1)


  • #11   13. sep 2011 XPA-3 leverer da 3x200watt?
    Den kan vel det samme som XPA-5 dog bare med 3 kanaler..

    Men lyder da ret fedt med de 40 % rabat der..


  • #12   13. sep 2011 (link fjernet)

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    ja ok det ser faktisk ud til jeg husker forkert og det er XPA-5 der halt lidt bagefter og XPA-2 i 4 ohm smiley men okay nok ikke noget hørbart trods alt smiley


  • #13   13. sep 2011 Godt så smiley

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #14   14. sep 2011 jeg er fra sjælland og vil meget gerne i kontakt med nogle der har emotiva smiley er ret ofte i Jylland og på fyn også så burde ikke være det store problem. men skal lige have fundet tid til at tage ind og høre anthem inden jeg gør mere men takker da for alle de gode råd om Emotiva er ihvertfald noget jeg vil undersøge nærmere.

    men hører da også gerne hvis der er flere gode forslag smiley


  • #15   14. sep 2011 Mig bekendt er Anthem + Emotiva (hvis du synes om lyden) nok noget af det billigste value for money man kan få hvis du spørger mig ..


  • #16   14. sep 2011 Andreas H og så koster de lige omkring 100-200 % mindrre afhængig af hvilken model man vælger.. smiley

  • #17   15. sep 2011 altså min UPA-2 spiller væsentligt bedre end min rotel rb956ax smiley

    men okay det er vidst også en af de billige rotel modeller smiley


  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #18   17. sep 2011 venter på at de nye pioneer kommer, så tager jeg mine fronter med til KTradio og lytter til forskellige modeller, men nok især anthem mrx 500 som der så kan ryge et par emotiva på senere

  • #19   17. sep 2011 Anders G. Hvorfor så ikke vælge MRX-300 når du alligevel har tænkt dig at putte effektforstærker på? Forforstærker delen er den samme jo...

  • A.G
    A.G Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 23
    #20   20. sep 2011 det kan også godt være det bliver 300 det kommer an på om jeg kan trække internet radio over fjernsynet med samme resultat som du kan på 500 og 700 modellerne

Kommentér på:
hjælp til valg af surround/stereo setup,max 25.000

Annonce