{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Simon B
Simon B
Tilmeldt:
15. maj 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19

Ny receiver? {{forumTopicSubject}}

Håber på lidt hjælp til endnu en opgradering af mit surround setup. Jeg vil gerne have en receiver med noget mere saft og kraft, har meget kraftigt overvejet at købe en Yamaha RX-V1600, den har jo fået en fornem anmeldelse flere steder, bla. her på siden. Men ved ikke om der er nogen bedre og måske også billigere alternativer? Receivere skal også gerne kunne udvides med fx. effekttrin senere, hvis dette skulle blive nødvendigt. Er der ellers nogen andre ting som jeg bør overveje ok min nye receiver skal indeholde?

Mit setup kan ses herunder, ved ikke helt om jeg i samme vending bør skifte DVD'en ud? Hvad tror i ca. jeg kan få for min gamle receiver? Den er under halvandet år gammel, jeg tænker i retningen af 1500-2000 kr?!

System:
Denon AVR-1705
Denon DVD-1710
Dali concept 6, 2 stk.
Dali concept 1, 2 stk.
Dali concept Center
SVS PB10-ISD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny receiver?
  • #1   15. maj 2006 vil mene du godt kan få 1500 for din reciever...

    ang din dvd er jeg intra


  • #2   15. maj 2006 en Yamaha RX-V1600 lyder som en god ide,
    har kun hørt gode ting om den


  • #3   15. maj 2006 Jeg har også kun hørt posetive ting om RX-V1600'eren..

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #4   15. maj 2006 Ok... men det lyder jo også godt nok, hvilke alternativer findes der?

  • #5   15. maj 2006 jokke har en til salg...
    en yderst god og strøm stærk NAD...


  • #6   15. maj 2006 Ja, den er i hvert fald en DEL stærkere end den denon der.. og den er også stærkere end den RX-V1600 skulle jeg da mene... den er i hvert fald en del mere strøm stærk..

  • #7   15. maj 2006 Arh okay.. den er ikk stærkere end RX-V1600'eren... fik lige tjekket den... men den er mindst ligeså strømstærk vil jeg tro... det vil jeg faktsik væde med...

  • #8   16. maj 2006 hvordan lyder overstyring ..? har aldrig hørt om det før!!? :S

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #9   16. maj 2006 Jaja... så var jeg da lige nede i den lokale Hifi-imports og kigge/lytte lidt. Jeg fik faktisk et par ideer mere, som jeg lige vil høre jer ad hvad i siger til: Først skal det lige siges at jeg nok bruge mit surround 80 % til musik og kun 20 % til film, så derfor foreslag den venlige sælger mig en Rotel RSX-03 til 9499,- da denne skulle egne sig bedre til Stereo end den førnævnte Yamaha. Nogen der kender noget til denne receiver? samtidig er der også muligheden for storebroren, som har HDMI tilslutningsmulighed, samt en noget større effekt, som jeg søger pris: 12499,- ved ikke om det er noget der er værd at give 3000 kroner mere for? Men HDMI bør man vel næsten have med hvis man nu skal ud og investere så mange penge, det er vel fremtiden?

    Et andet alternativ kunne være at købe ovenover nævnte Yamaha, enten den store eller den lille, ved ikke hvilken den bedst kan betale sig? Den kunne man jo så evt. senere opgradere med nogen effekttrin, for på den måde at få en bedre stereo lyd?

    Ved ikke hvad i siger til mine mange forslag, men håber da at der er nogen der måske kan hjælpe mig lidt i alt forvirringen!


  • #10   17. maj 2006 Rotel det lyder godt, når jeg engang får penge mellem hånden skal jeg også ud og investere i Rotel, tror bare jeg skal have den lidt mere dyrer ende...
    men Rotel det lyder godt...

    og jeg vil mene det godt kan betale sig at ofre det lidt mere...


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #11   17. maj 2006 Ok... men lyder jo som om jeg skal have fingre i noget Rotel, men skal jeg så give de ekstra 3000 kroner og få den helt nye model med HDMI tilslutnings muligheder?

    Der er ikke nogen fordele ved fx at købe en af yamahaerne og så opgradere dem med effekttrin, så man på den måde opnår bedre stereo effekt som ved Rotel?


  • #12   18. maj 2006 jeg er lidt intra i din SVS, en du vil sælge?

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #13   18. maj 2006 Det kan jeg skam også godt forstå, det er også virkelig i kvalitets sub, var selv oppe og hente den i norge, så kunne jeg nemlig spare en del i fragt, når nu alligevel jeg var deroppe! Men nej... det er på ingen måde tilsalg! Men kan da kun anbefale den til dig smiley

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #14   18. maj 2006 Hvad siger i til dette tilbud:

    Yamaha RX-V2500, Yamaha DVD-S1500, effekttrin: eAR 202 + følgende kabler:
    3 sæt TMC White 1 m RCA-RCA
    1 sæt TMC Gold label HT 2,5 m
    2 sæt TMC Jumper
    1 sæt TMC Yellow 1 m RCA-RCA

    Alt dette plus et oplyst THX billede kan jeg købe for 10000 kroner lige ud. Hvad siger i til dette tilbud? Tror måske godt jeg kan presse lidt på prisen.


  • #15   19. maj 2006 så må jeg selv bestille den fra norge...

  • #16   19. maj 2006 TMC er en rigtig god ide, ang yamaha kan jeg ike udtale mig om..

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #17   19. maj 2006 Hehe... ja.. det bliver du nød til, det er jo ikke lige hverdag man selv kommer forbi dig, men hvis du har nogen spørgsmål, så er jeg sikker på at du bare skal skrive til lsound, så vil de svare meget hurtigt, da det er utrolig god service!

Kommentér på:
Ny receiver?

Annonce