{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

casper h
casper h
Tilmeldt:
25. sep 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78

subwoofer og reciever {{forumTopicSubject}}

hey. jeg har haft købt en pioneer reciever og sætter alle højtaler til og sub og sætter den til det der auto mac med mikrofon så den selv indstiller det hele.og det virker også perfekt med surround og alt det. men det er lige som om at min aktive sub ikke slår ordentlig til. den slår kun til hvis jeg sætter den til dolby movie. og så skal der store brag til for at den slår til og man skal skrue nogenlunde højt op for reciever. og så når jeg sætter den på dolby music foreksempel og jeg bare hører musik så slår den slet ikke til og hjælper højtaler med bas... nogen som kan hjælpe mig. skal den ikke slå til noget mere eller er det fordi jeg har halv store højtaler har cerwin vega som front med 12 bas. håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  subwoofer og reciever
  • #1   8. nov 2009 Det er fordi mac funktionen kan måle at dine front højttalere er store, og derfor lader dem trække det tunge læs.
    Men inden i recieverens indstillinger kan man manuelt indstille størrelsen af sine højttalere.


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #2   8. nov 2009 okay.. ja det kan man. man kan vist sige om de er large eller small. kan ikke huske om der er en mellem ting. skal man så sætte dem ned eller hvad. sikker på det er derfor..

  • #3   8. nov 2009 Hvis du sætter dem til small så vil den sende meget mere kraft videre til subwooferen.

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #4   8. nov 2009 havde også lige et andet spørgsmål. den mac funktion indstiller jo også højtaler med lyd og alt det. der sætter den højtaler i db. og det gør den med foreksempel mine 10 db på front højtaler. har set man kan skrue dem op manuelt også. sker der noget ved det. hvis man skruer op. selvfølgelig lige meget på alle højtaler. så lyden er højere eller hvordan. hvis i ved hvad jeg mener.

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #5   8. nov 2009 okay.. super. mange tak sebastian. for det er jo det den er bygget til subwoferen. den giver jo lidt bedre bas.. kan du også svare på mit andet spørgsmål jeg har skrevet. så lige du også havde pioneer nemlig

  • #6   8. nov 2009 Men så belaster du selvfølgelig også subben meget mere.

    Hvilken reciever har du fået fat i?


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #7   8. nov 2009 der skulle stå minus 10 db i den foregående besked:)

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #8   8. nov 2009 det er den nye serien fra pioneer. den hedder vsx-919 ahk eller spdan noget

  • #9   8. nov 2009 Hvis mac funktionen har indstilt det så ville jeg lade det være. Altså undtagen det med størrelsen af højttalerne. Den har også sat nogle af mine højttalere i minus. Tror den gør det for at man får et jævnt lydtryk fra alle højttalere, og hvis du sætter fronterne til 0db så vil de spille markant højere end dine baghøjttalere når du f.eks. ser film.

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #10   9. nov 2009 okay.. det er selvfølgelig rigtig nok. men hvad hvis man satte alle højtaler op med foreksempel 5 db. altså alle sammen både front og center og bag

  • #11   9. nov 2009 Så vil du få meget højere lyd ved at skruge op på det samme som du f.eks. gør nu på selve recieveren. Men du belaster også recieveren meget mere. Du kan evt. også prøve at nulstille hele mac delen, og så manuelt indstille det hele med at indtaste afstanden fra dig til højttalerne. Tror det vil give et bedere resultat end mac.

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #12   9. nov 2009 okay. tror du det er bedre at man selv gøre det manuelt. macc indsstiller jo også det hele med afstand og alt det.men kna jo godt være. hvad har du gjordt da..?

  • #13   9. nov 2009 Mac er ikke altid helt så god til at få de rigtige mål.

    Jeg har selv ladet mac indstille det hele og derefter manuelt justeret målene. Den var op til 50cm ved siden af flere steder. Og det betyder en del når ens stue ikke er større end min er.


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #14   9. nov 2009 okay. jeg troede ellers den var rimelig præcis. så skal jeg da lige indstille på ny og så selv manuelt justere hvis det ikke passer helt. og så sætte højtalerne på small. for syntes en aktiv bas giver bedre bas ind en højtaler. men du har foreksempel ikke justeret på dine med hensyn til det med db med minus og det. for den sætter alle mine højtaler i minus faktisk

  • #15   9. nov 2009 Vil også mene at den er ret præcis i forhold til at den kun måler afstanden med lys, men den kan jo også tage fejl hvis lyden først rammer en mur.
    Jeg har ikke rørt ved det, med hensyn til db. Men nu er mine højttalere jo også ret små og holder slet ikke til det samme lydtryk som dine. Men den sætter også alle mine højttalere i minus.


  • #16   9. nov 2009 Der skulle stå lyd og ikke lys

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #17   9. nov 2009 okay..det er rigtig nok. men jeg prøver at indstille det så.:) men mange tak for hjælpen. det hjalp meget.

  • #18   9. nov 2009 Det var da så lidt smiley

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #19   9. nov 2009 men de spiller nu godt de pioneer recieverre syntes jeg. jeg skal have købt nogle pioneer højtaler når jeg får solgt det jeg har.

  • #20   9. nov 2009 Ja jeg er også rigtig glad for min. Jeg vil også have et komplet 7.1 pioneer anlæg engang når økonomien er til det.

  • #21   9. nov 2009 Kan du ikke sætte din reciever til at spille det der hedder MAIN+LFE? Så sender den fuldt signal til både fronterne og sub'en. Yderligere har den vel også en level indstilling af subwoofer? Så bare fuld skrald på den også smiley SÅ kan du høre din sub smiley

  • #22   9. nov 2009 Du kan sagtens hæve alle dine højtalere med dB, så dine fronter fx står til 0 (nul) dB i stedet for -10dB. Det belaster IKKE forstærkeren mere, men gør blot at du ikke behøves skrue så højt op for at få samme lydniveau. Grunden til at din receiver sætter fronterne til -10dB er fordi dine fronters følsomhed er så høj (fortæller noget om hvor meget power de skal have for at spille højt) - de fleste Cerwin Vega! modeller ligger jo på omkring 90dB, som må siges at være ret flot... Havde også et sæt CV VE8 på som fronter hvor receiver satte dem til ca -10dB med auto setup. Med min nye fronter, B&W CM1, satte receiver dem til omkring 0(nul) dB da de har en de har en følsomhed helt nede på 84dB. Mht til din sub vil jeg også prøve at indstille receiver til LFE+MAIN, ligesom Anders siger. Dog er der ikke sådan en funktion på fx min nye onkyo hvor man istedet skal indstille hvornår subben tager over (delefrekvensen). Til sidst kan du prøve at hæve subben med 2-3 dB i forhold til hvordan auto setup har indstillet den. Kender ikke meget til Pioneer, men både min tidligere Denon og min Onkyo sætter altid subben lidt lavt...
    Håber det kunne hjælpe lidt, selvom det måske blev skrevet lidt roddet smiley


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #23   9. nov 2009 okay.. takker. ja har også sat mine front højtaler til small i stedet for så subben tager over og så har jeg hævet db på subben med 2-3 stykker så håber jeg det hjælper..ja det er rigtigt med at sætte dem op i db så spiller de jo bare højere. men så skal jeg jo gøre det med alle fem højtaler i surrounden:)

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #24   9. nov 2009 det mener jeg også der var på min med autu set op for da jeg satte alle højtalerne til small. så stod der noget med at 50hz. det betyder ved at hvis der er brag eller bas over det så tager subben over. hvor det var 80 før mener jeg

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #25   9. nov 2009 for tror også kun der er det med frekvensen på min.

  • #26   9. nov 2009 Du mener at subben tager over ved frekvenserne under delefrekvensen ikke? smiley Ja, du skal huske at hæve alle højtalere så volumeindstillinger svarer til det samme som før... Hvis du har nogle kraftiger fronter er 50 hz fint som dele frekvens, men sæt hellere baghøjtalere (hvis det er kompakthøjtaler) til omkring 80 hz... Så vil subben hjælpe dem mere i basområdet og give noget mere "dynamik" når der sker noget i bagkanalerne...

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #27   9. nov 2009 okay. mine baghøjtaler er også halv store det er cerwin vega dem med 8 " bas i ve serien. så tror 50 basser meget godt d´til det hele så..mange tak for det

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 78
    #28   9. nov 2009 mener 50 hz... ikke basser..hehe

Kommentér på:
subwoofer og reciever

Annonce