{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Denon AVR 2809 & B&W DM683 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Jeg er ved at kigge på nyt udstyr. Og er faldet lidt for Denon's AVR 2809 og B&W's DM683'ere

Nogen som kender til disse to ting? altså, egne erfaringer.
Og et lille dilemma jeg har, Den Denon reciver, er på PAPIRET kraftigere end min nuværende effekt NAD 216thx, men hvad med praksis?

Håber på noget respons fra ejere eller tidligere ejere, skal lytte til det i morgen, men jo rart at høre hvad folks egne erfaringer er smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Denon AVR 2809 & B&W DM683
  • #1   30. nov 2008 Jeg tror den reciever får rigtig svært ved at trække de højtalere.

    Jeg har selv højtalerne og ved hvor meget de kræver. Da jeg talte med HFK sagde de, at skulle jeg partout have surround reciever, skulle det minimum være 3808 fra Denon. (Det blev dog 805 fra Onkyo).
    Den kan følge dem pænt til dørs. Men heller ikke mere end det. Det er også derfor jeg den dag i dag er på jagt efter en effektforstærker smiley

    Evt kan du overveje hvor meget du får brug for surround sammenlignet med stereo?
    For en stereo forstærker der kan trække disse højtalere koster blot en brøkdel smiley


  • #2   30. nov 2008 kan du ikk bi-amp de B&W???
    altså lade nad 216 THX trække bunden og denon trakke mellemtone og diskant.....
    det var da en mulighed, som jeg tror kunne være meget vellykket smiley


  • #3   30. nov 2008 John Z
    Problemet ligger i at jeg vil sælge ud af det jeg har, og købe noget i samme design og mærke, og samtidigt kan komme til at køre blue-ray. nad's blue-ray afspiller koster omkring 7k. hvor denon's koster omkring 4,5k plusj eg langt bedre kan li denon's design.

    Nicklas S
    Super træls sku smiley hehe, må sku se hva jeg kan gøre så.


  • #4   1. dec 2008 Ret tilfældig så har jeg selv en Nad 216 thx og dog den mindre denon avr 2309. Og jeg får mine B&W dm683 i morgen så jeg kan da fortælle dig hvordan det kommer til at lyde. Regner med at koble dem til NAD 216 og så lade recieveren styrer center og baghøjtaler. Så skriv hvis du vil hører nærmere når jeg har fået det..

  • #5   29. jan 2009 Hej, ved godt at det er en lidt sen besked.

    Men jeg har også dm683'erne og de bliver kørt på min denon 2808.

    Og jeg må indrømme er jeg synes at de får den kraft de skal bruge.

    Jeg har prøvet at sætte min fars The end millennium effektforstærker på, som levere mellem 200 - 300 watt i 8 ohm i hver kanal.. og jeg kunne ikke høre forskel?

    Mvh. Jesper


Kommentér på:
Denon AVR 2809 & B&W DM683

Annonce