{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

David K
David K
Tilmeldt:
24. sep 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Gammel surround sound forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Onkyo tx-sv525r forstærker, som er ret gammel. Den har dog surround sound. Jeg bruger den lige nu kun til mine 2 cerwin vega højtalere, og har aldrig brugt den som surround forstærker før. Men nu kunne jeg egentlig godt tænkte mig at bruge den som surround forstærker. Men den har hverken HDMI eller optisk indgang. Den har kun RCA indgange som i kan se på billedet. Jeg har prøvet at tilslutte et mini jack til phono kabel, men dette giver ingen lyd, når surround sound er slået til. Har også prøvet at sætte den til en dvd afspiller men også uden held. Hvad skal der til for at jeg kan få 5.1 lyd ud af den? Vil det hjælpe at bruge coaxial kabler? Eller skal jeg bare opgive, når den er uden HDMI og optisk?
Håber i kan hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel surround sound forstærker
  • #1   24. sep 2017 5,1 lyder kræver jo stadig 5 højtalere og 1 sub.
    Men den der kan vist ikke køre andet end det gamle dolby pro logic, hvilket egentlig ikke var særlig godt.
    Den har heller ikke analog 5,1 ind, så den kommer aldrig til at kunne bruge til dolby digital eller dts.
    Så vil du have surround lyd, skal du have en nyere surroundreceiver.


  • David K
    David K Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #2   24. sep 2017 Har skam også 5 højtalere og 1 sub. Har bare kun sat de 2 cw til da det alligevel ikke virkede med de andre. Men det tænkte jeg nok. Så må jeg ud og købe en ny. Og ja det er kun dolby pro logic. Men det må da være muligt på en eller anden måde at få 5.1 lyd ud af den, da den jo ligesom er lavet til det. Men hvordan skulle det så foregå?

  • #3   24. sep 2017 Altså hvis der ikke kommer lyd ud til de andre højtalere, når du slår dolby pro logic til.
    Så må det jo næsten være defekt, eller måske virker det kun på videoindgangene?
    Den der er noget ældre end de ældste surround receivere, som jeg har set før.


  • David K
    David K Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #4   24. sep 2017 Ingenting virker når den står på surround. Heller ikke det til front højtalerne. For at bare de kan spille så skal den stå på "by-pass" og har også prøvet med video indgangene..

Kommentér på:
Gammel surround sound forstærker

Annonce