{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Hvordan skifter jeg til surround mode? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået mig et JVC XV THS-11 surround sæt, men hvor der IKKE var nogen fjernbetjening med.
Når jeg sætter det op til fjernsynet ved hjælp af 2xRCA, som går ind i forstærkeren via scart-stikket, spiller den kun via de 2 front højttalere samt subwooferen. Er det på nogen måde muligt at skifte disse indstillinger, så den kan spille surround, eller bare et "fiktivt" surround?
De eneste muligheder jeg har er de 5 knapper på fronten.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skifter jeg til surround mode?
  • #1   11. aug 2017 Medmindre en af knapperne på fronten hedder surround, dolby digital eller dts. Så tror jeg du skal have fjernbetjeningen, for at kunne slå over på det.
    Scartstikket sender kun stereolyd og billede imellem video/dvd og tv´et.
    Nu er det ikke nemt at se ordentligt på billedet, men har den optisk ind, og har du optisk ud på tv´et. Skulle du godt kunne køre surroundlyd fra tv til anlægget.
    Men jeg kunne forestille mig, at du ikke kan gøre det vilde med den uden fjernbetjeningen desværre.


  • #2   16. aug 2017 Du kan jo ikke få surround ud af 2 kanaler, de to rca stik er jo kun 2 kanals, du skal bruge optisk eller hdmi. Og du kommer nok til at mangle fjernbetjening alligevel

Kommentér på:
Hvordan skifter jeg til surround mode?

Annonce