{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Dit seneste køb!? {{forumTopicSubject}}

Det godt nok ca. 2 måneder siden, men der fik jeg købt et par Audio Note AN-K/LX højttaler (Anlæg kan ses under min profil)

Jeg har nok haft ca. 50 par højttaler inden for de sidste 15 år.

De her Audio Note AN-K/LX er nok de bedste højttaler jeg har haft. De har en musikalitet og dynamik som ingen anden højttaler jeg har haft!

De købt ved Audio Consult på Frederiksberg.

Hvis i en dag skulle komme på de kanter, så skulle i prøve at tage en tur forbi der - Det er noget af en oplevelse!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dit seneste køb!?
  • #1   3. feb 2017 Hvad er dit seneste køb smiley

  • Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 7
    #2   3. feb 2017 System Audio Aura 30.
    En design højtaler, med lille udseende, og stor lyd.
    Der fulgte en center, og baghøjtalere med, har jeg ikke brugt endnu, kommer nok heller ikke til det.

    Før det købte jeg et sæt Monitor Audio Silver RX2, stor standerhøjtaler, med fantastisk dynamik, god fast bund, og en lethed i dens måde at spille musik på, uafhængigt af lydniveau.
    Her har jeg så købt yderligere center, og baghøjtalere, skal op når jeg flytter.

    Da jeg købte min Monitor Audio købte jeg et par dage efter en Cambridge Azur 651W så jeg kunne levere noget strøm til dem.


  • #3   3. feb 2017 smiley smiley smiley

  • #4   3. feb 2017 Philips RH 702 receiver og beovox s30 højtalere.
    Plus et rca til din kabel lavet af supra kabel og rca stik.


  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 5 Følgere: 9 Svar: 31
    #5   5. feb 2017 Wavecor PR310WA01. den spiller sammen med en SW310WA02 og XTZ Subamp 1 i et passive radiator enclosure.

    Den er tunet til 22Hz. den kan spille ekstrem højt, og giver en god kontant bas gengivelse.


    profilbillede
  • #6   5. feb 2017 Fedt med en aktiv og en passiv enhed. Hvordan har du regnet data ud på kassens størrelse i forhold til enhederne?

  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 5 Følgere: 9 Svar: 31
    #7   6. feb 2017 det giver en stor fordel lydmæssig da der ingen portstøj er på den ved høj lydtryk. samtidig spiller den væsentlig højere ved lave Hz i forhold til da jeg kun havde den aktive, i en noget større kasse. det lækre ved den passive radiator er at den er nem at tune ved hjælp af de medfølgende vægt skiver.

    Det er en side Earthquake har lavet til at beregne kassen
    https://earthquakesound.dk/slaps/index.html

    Wavecor enhederne har ca den samme Fs værdi som dem Earthquake har angivet i det her regnestykke, så det er det min beregning er taget ud fra. men det er nok ikke helt 100% korrekt.


    profilbillede
  • Kasper  V
    Kasper V Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 27
    #8   12. feb 2017 En Lenco L-3867 pladespiller fra AV-Connection. min første pladespiller. og hold da op. analog lyden er lækker. meget kropslig, varm og opløst.

  • #9   13. feb 2017 Ja en god pladespiller er cd formatet langt overlegen.

  • Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 7
    #10   13. feb 2017 #9
    Uenig, CD, og digital er langt overlegen.
    Hi-fi er high fidelity, altså høj troværdighed. Det materialer der på CD, og endda som Lossless er mere troværdigt, end hvad der er på en LP.

    Når det så er sagt er der en charme over at sætte en LP på, og der er en charme over lyden, men overlegen mener jeg bestemt ikke, og fremtiden er digital, ukomprimeret, direkte fra studiet smiley


  • #11   13. feb 2017 Lyden på en LP på god pladespiller, er langt mere naturtro og musikalsk.

  • Magnus M
    Magnus M Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 7
    #12   13. feb 2017 Jeg foretrækker klart losless, frem for LP - har begge dele.

    Jeg mener ikke LP er hverken mere naturtro, eller mere musikalsk.. Specielt nye indspilninger mener jeg ikke høre til på LP, da de slet ikke er indspillet til at blive udgivet som LP, men som lossless digital medie..

    Det bedste eksemepel jeg overhovedet kan give er symfonimusik, fordi der ofte bliver fjernet spor for at de kan være på en LP - de spor er der digitalt..

    Ydermere, så bliver basspor ofte mono, i stedet for stereo.

    Så kommer der en knasen/støj på - mange beskriver dette som hyggeligt, og som en del af oplevelsen, jeg ser det som en fejl, da det ikke er tiltænkt..

    Jeg har været i nogle studier, og leget lidt med indspilninger selv, og der har jeg hørt en indspilning først live, så som digital, og så som LP - den digital kom langt tættere på det der var live end lp'en gjorde.



    Men, skal jeg høre The Wall af Pink Floyd bliver det stadig min originale LP, og ikke den digitale, fordi der er noget charme over det.


  • #13   14. feb 2017 Min ven tag forbi Audio Consult og hør forskel på et ordentligt anlæg, som der virkelig kan gengive kvaliteten på CD kontra en god LP.

    Næsten alle CDer efter 2000 er i øv kvalitet, da der kom noget der hedder Komprimering ind i billedet. Og næsten alle de nye LPer er også indspillet efter Komprimering.

    Min bedst indspillet CD er en CD fra 1991 (Gnags Lygtemanden)


    profilbillede
  • S.G
    S.G Tilmeldt:
    feb 2014

    Svar: 9
    #16   18. feb 2017 AN-K er en dejlig musikalsk højttaler - der giver lytteglæde og masser af musik og fodtramp. Den spiller hvad som helst godt og med en nerve, som giver en lyst til at høre mere. Kan sq godt forstå du er endt på den. Prøv en lille god rørforstærker på dem, så bliver det ikke meget bedre i den prisklasse og mere til.
    Den har dog et minus, som stort set alle andre 2 og 3 vejs højttalere har. Den ikke er fasekorrigeret. Det betyder at den ikke er ret fokuseret, da lyden fra bas mellemtone rammer dit øre før lyden fra diskanten. Desværre er der langt imellem de fasekorrigerede - og priserne (medmindre du kigger efter fuldtoner, som kan være helt fænomenale) kan være meget høje, da det ofte kun er det helt tung grej, der fasekorrigerer.

    Lyden på en LP på en god pladespiller er nødvendigvis ikke langt mere naturtro og musikalsk end så meget andet som CD, streaming m.m. Det drejer sig bl.a om masteringen på mediet - især dynamikken i masteringen er altafgørende. Masteringen på en LP kontra en CD / stream kan gå begge veje, dvs du kan opleve bedre lyd på en LP kontra samme CD / stream og omvendt. Du kan prøve at tjekke denne database:
    http://dr.loudness-war.info
    Dertil er der mange led i en pladespiller, der skal gå op i en højere enhed. Arm, plint, tallerken, riia, pickup, kabel.
    Mange købe pladespillere, fordi de mener lyden er bedre i deres setup, men det kan være en kompensering for lyden i anlægget, som ikke er god nok til at spille en cd eller streame, så det lyder godt. Dermed ikke sagt at pladespiller er no go, for det kan skam være rigtig godt.
    I mit setup, er det CD´en, der er pladespilleren overlegen - på alle punkter - det er et setup i mill. klassen - bestående at to højttalere, en CD afspiller og en forstærker.

    Dertil så er der masser af musik efter år 2000, der er godt indspillet. Brug evt linket længere oppe til at gå på opdagelse. Men ja, der er også meget lort imellem. Det gælder også på LP´er og i nyere tid også streaming. Det er ikke mediet der afgør kvaliteten, men derimod masteringen, som kan være forskellig mediet imellem - selv på samme album.
    Prøv at søge på linket, så vil du se at selv en LP kan være skod kontra en CD og omvendt. Du vil også se at meget lossless og high def filer er ringere end fx CD eller vinyl.

    Oplevelsen ved Audio Consult mht LP, der kan man sagtens få den modsatte oplevelse andetsteds. Det ene er ikke bedre end det andet og i en demo kan en forhandler hurtigt vælge forskellige medier med forskellig dynamik, som kan overbevise en evt køber - ikke dermed sagt at det er det der er sket. Der er mange flere faktorer der spiller ind, så det at påstå at en vinyler er en CD langt overlegen holder ikke en meter.
    I sidste ende er det selvfølgelig kun ens egen præference for lyd, der afgør om man kan lide lyden eller ej. Og dertil skal man huske at netop den præference kun kan bestemmes ud fra det man har hørt igennem livet. Den præference ændrer sig løbende i takt med interessen, pengepungens størrelse og behov.


  • #17   21. feb 2017 hmm er det en vinyl kontra cd tråd ? så skal vi lige have ændret overskriften til noget med mudderkast smiley

    mit seneste køb er emotiva ERD-1 og ERM-6.3


  • S.G
    S.G Tilmeldt:
    feb 2014

    Svar: 9
    #18   21. feb 2017 Nop smiley Men når man postulerer at vinyl er bedre end CD, så må man også forvente et modsvar smiley Det er skam ikke mudderkast. smiley

  • #19   22. feb 2017 i min verden ligner det mudderkast. "Det her jeg har er bare det bedste i hele verden" "naiiiiii det her JEG har er bare endnu bedre" smiley

  • #20   22. feb 2017 Der er ikke skyggen af mudderkast i S.G's post #16,.
    S.G skriver endda " Det ene er ikke bedre end det andet", så Lars K, du skylder ham, at læse hans indlæg en gang til.


  • #21   22. feb 2017 Et af mine favorit albums The Nightfly (Donald Fagen), har meget fine DR tal, både på original udgivelsen og på senere genudgivelser.

    profilbillede
  • S.G
    S.G Tilmeldt:
    feb 2014

    Svar: 9
    #22   22. feb 2017 Lars K: det er nok øjnene, der læser. Og sikkert også den normale tone herinde?
    Men læs mine indlæg igen, som Kent foreslår

    Opsummerer gerne for dig smiley
    - Det ene medie er ikke bedre end det andet - dvs det er ikke mediet der afgør kvaliteten
    - Det er flere faktorer der spiller ind end bare mediet. Setuppet af anlægget fx.
    - Masteringen er afgørende - se blandt andet det link jeg lagde ind




  • #23   23. feb 2017 Kent - nu var det ikke SG jeg mente der mudderkastede smiley

  • S.G
    S.G Tilmeldt:
    feb 2014

    Svar: 9
    #24   24. feb 2017 smiley

Kommentér på:
Dit seneste køb!?

Annonce