{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Kim N
Kim N
Tilmeldt:
6. jan 2012
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8

Hjælp til dilema (hi fi noob) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg er totalt grøn på dette område, det har aldrig interesseret mig som sådan, men vi står og har fået en pladespiller og pt er den bare sat til vores samsung surround ht 5500 og har på fornemmelse jeg kan få lidt mere ud af det hvis jeg fandt en anden løsning, det lyder som om at bassen forsøger at komme ud af højtalerne og ikke subwooferen, så det bliver let mudret.

Min situation er lidt sådan at jeg ikke rigtigt ved hvad skal gå efter og hvad jeg skal vælge.

Findes der et fornuftigt minianlæg?

Eller skal man ud i noget med forstærker osv.?

Er klar til at smide en 4000,- efter det og det skal bare være bedst i nybegynder klassen, hvis man kan sige det sådan.

Det må helst ikke være gulvhøjtaler., men hvis det er der den gode lyd ligger så er det sådan det bliver smiley








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til dilema (hi fi noob)
  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #1   13. jan 2017 Du kan ikke bare sætte en pladespiller til samsung surround ht 5500. Den har ikke indbygget Riaa. Det er nok derfor det lyder underligt

  • #2   14. jan 2017 hvor er du henne i landet?

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #3   14. jan 2017 Umiddelbart skulle der være indbygget Riaa i den, kan dog ikke læse mig til det nogen steder, det er bare en billig en af slagsen også.

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #4   14. jan 2017 Jeg er fra Odense

  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #5   14. jan 2017 1 x lydindgang ( RCA phono x 2 ) Der er ingen RIAA https://www.komplett.dk/product/746220#technical-details se nederst på siden


  • #6   14. jan 2017 Der behøver ikke være indbygget riaa i forstærkeren, hvis den er indbygget i pladespilleren.

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #7   14. jan 2017 Skulle måske være mere specifik med model, det er et ht f5500 system og plade spilleren er en ion Classic LP.

    Som jeg forstår det skulle det være i pladespilleren der er en riaa, men det kan selvfølgelig også være det bare er pladespilleren der er af super dårlig kvalitet. Den var også mest tænkt på et forsøg for at se om det var noget man fik brugt og har på fornemmelsen at med lidt bedre udstyr så skal det nok blive brugt.


  • #8   14. jan 2017 Må være ærlig og sige jeg ALDRIG har hørt en af de (indbygget USB RIAA) pladespiller som har været af særlig god kvalitet, men når det så er sagt tror jeg bestemt heller ikke du skal regne med at kunne trække særlig god lyd ud af et lille Samsung Surround anlæg.
    Min bedste anbefaling er at finde nogle gode men brugte komponenter til et ordenligt stereo set-up der kan hurtigt findes nogle gode HT en god forstærker med indbygget RIAA og en fornuftig pladespiller for selv 4000,- som med garanti spiller 1000 x bedre en det set-up du har nu og som du vil blive meget gladere for.
    Hvis du har brug for lidt rådgivning ang. dette vil jeg gerne hjælpe.


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #9   14. jan 2017 Okay. Sættet passer fint til film osv her synes jeg vi har en ret fornuftig lyd i forhold til stuens størrelse også.

    Jeg ville sætte stor pris på hjælp til et foruftigt stereo setup i en om egn af 4000 kr. Bedst for mig ville være nyt i forhold til garanti osv. Men hvis det er brugt skal det kunne hentes i Odense/Fyn.


  • #10   15. jan 2017 Nyt kommer du ikke i nærheden af med en samlet pris på 4000,- for et helt set-up, men brugt kan det lade sig gøre. Her er nogle rigtige gode bud. som i min mening er lysår væk fra det du har

    pladespiller 800,- : http://www.dba.dk/pladespiller-akai-ap-100/id-1030503973/

    Forstærker 2200,- : http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-rotel/id-1029972184/

    Højtaler 2000 : http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-p6-aktiv/id-1030552324/

    Som du kan se er der for 5000,- i oplyst handelspris meeen mon ikke de er til at handle med, så du kan lande omkring 4000,- smiley


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #11   15. jan 2017 Nå for søren.

    Jeg takker mange gange for at du gad at lede for mig og så må jeg lige have overtalt den bedre halvdel til at gulv højtalere er vejen frem smiley

    Det var mest for hende at jeg ikke rigtigt har haft kigget den retning og mere i en minianlæg stil, men personligt er jeg selv lidt vild efter den type setup du har fundet.


  • #12   15. jan 2017 Er bare glad for at kunne hjælpe og håber du/i får en løsning der virker smiley
    ang. Ht så er de B&W heller ikke skidt at kigge på smiley + de er forholdsvis slanke så de burde være nemme at finde plads til.
    ønsker dig god lyd fremover, og hvis du har brug for hjælp så skriver du bare smiley


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #13   15. jan 2017 Så har hun kigget lidt på sagerne og hun holder sgu på et sæt reolhøjtallere og de er jo ikke "pæne" de gulv højtalere, den der "dims" oven på, så det er sgu lidt oop af bakke her. smiley

    Kan som sådan godt følge det, vores stue er ikke ret stor. ca 10-12 m lang og 4-5 m bred.

    Men jeg må kæmpe videre. smiley


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #14   15. jan 2017 Men om andet er, ville det så være en god start at købe den pladespiller og så sætte en riaa imellem den og mit surround?

    Så kan jeg altid få skaffet de andre sjove ting.


  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #15   17. jan 2017 Jeg er lidt usikker på din beskrivelse når du skriver ”det lyder som om at bassen forsøger at komme ud af højtalerne og ikke subwooferen, det bliver let mudret.”
    Hvis du ikke har RIAA-filter et sted i kæden, vil du næsten ikke kunne høre noget bas, men vil høre en del diskant. Er det det som du beskriver som ”mudret”. Hvis der modsat næsten ikke er nogen diskant, men meget bas, så kan det skyldes noget helt andet. Jeg overvejede om du kunne være kommet til at sende signalet igennem to RIAA-forstærkere – en indbygget i din grammofon og en i din forstærker, for det ville have forklaret det. Men når jeg googler din forstærker og din grammofon, så ser det ikke ud til at nogen af dem har RIAA-forstærker. Måske er der noget helt andet galt. Prøv evt. at koble en CD-afspiller på den indgang på forstærkeren, som du ellers har koblet grammofonen på. Sørg for at du har skruet ned for forstærkeren inden du tænder og skru så påpasseligt op. Hører du en OK lyd, så er der noget galt med din grammofon. Hører du en mudret lyd, så er der noget galt med din forstærker. Jeg regner ikke med at det er dine højtalere, som der er noget galt med, da du jo sikkert bruger dem til TV og lignende.


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #16   17. jan 2017 Mange tak for dit svar Jørgen, jeg har nu taget mit minianlæg fra sove værelset også fra Samsung mm-d330/xe jeg har købt et nyt kortere Phone til minijqck, da anlægget ikke har Phone indgang, men i stedet en aux indgang.

    Det lyder meget bedre nu, der er ikke nogen vild bassist i de højtalere og de er sikkert ikke hi fi kram, men de klare det meget bedre end mit surround, så tænker det har kunne være flere ting.

    Et kunne være at jeg har fået købt et alt for langt og stort phonokabel, og at pladespilleren ikke har kunne skabe lyd igennem, hvis det giver nogen mening.

    Eller også håndtere surrounded bare ikke det input ret godt.

    Måske det har været noget af det som du nævner Jørgen, men om ikke andet så er det til at holde ud at høre på og pladerne kan nydes.
    , jeg skal dog helt sikkert have opgraderet det setup til noget bedre med tiden, men det må der spares op til.


Kommentér på:
Hjælp til dilema (hi fi noob)

Annonce