{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Hjemmebygget SUB {{forumTopicSubject}}

Hej jeg går og leger med tanken om at bygge en kompakt subwoffer til min stue og jeg vil gerne understrege at den skal være kompakt. Jeg har fundent den her forstærker som jeg sys passer udemærket til mit budget.

(link fjernet)

Hvilken enhed ville passe godt til denne forstærker da kabinettet gerne må være så lille som muligt går jeg ud fra at enheden max skal være 10". Kan man måske løse "pladsproblemet" med en slaveenhed ved siden af. mit budget for enheden er ca en tudse, og hvis der skal slave til så må jeg jo spare en ekstra måned for at få den med. Hvad vil i anbefale? og hvad mener i om forstærkeren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmebygget SUB
  • #1   27. nov 2007 kontakt michael g, mener han har noget til salg du kan bruge

  • #2   27. nov 2007 Hvis du vil have et rigtigt kompakt system, som båder spiller dybt. Vil jeg da anbefalde at du laver en subwoofer med en eller flere slave enheder. Jeg ved ikke om du har meget erfarring inde for lyd. Men det er svært område med svære beregninger.

    Ellers et højt kabinet med 8" og stor basreflex eller en 10" i lukket. Når kabinetteterne er lukket behøver de heller ikke nær så meget plads som basreflex for at spille optimalt.


  • #3   27. nov 2007 Jeg ved en del om at bygge enheder men lige at beregne forholdet imellem enheden og slaven har jeg sku ikke styr på men det må der vel være nogen der har smiley man må vel gå ud fra at der er nogen der kan sige køb den her enhed og den her slave og lav et kabinet på X antal liter.

    Hvis man antager at forstærkeren er stabil i 4 ohm og man bruge en enhed på 4 ohm så bliver lydkvaliteten da ikke dårligere end hvis det hele var i 8 ohm... gør det?


  • #4   27. nov 2007 og ville der være noget at hente ved at bruge 2 små enheder i stedet for en stor eller kan de ikke gå dybt nok ned selv om membranarealet er det samme?

  • #5   27. nov 2007 Det giver mere præcis lyd at bruge flere små enheder "siger man." To 6½" er det samme som et membran areal som en 10". To 8" er det samme som 12" osv. osv. Og der er det ved enheder med små membraner, at de vejer mindre og kan derfor starte og stoppe hurtigere. Det giver en mere præcis lyd. Men der er bare lige det, at nede i så lave frekvenser under 100Hz, er der ikke rigtig noget der hedder hurtig eller langsom. Der kan selv den tungeste 18" enhed følge med.

    Ja og hvis forstærkeren er stabil nok i 4Ohm, skulle jeg ikke kunne se hvorfor en enhed i 8 ohm skulle spille bedre end en i 4 ohm.

    www.Monacor.dk har et godt udvalg af enheder i god kvalitet. Hvis du skulle få løst til at prøve at bygge en subwoofer med slave enhed. Så har de gode tilbud inde på www.frequence-shop.dk. Jeg har købt derinde flere gange. De er hurtige til at få pakket tingene og få dem sendt.

    Held og lykke med projektet.


Kommentér på:
Hjemmebygget SUB

Annonce