{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Digital/optisk lyd udgang fra compute {{forumTopicSubject}}

hejsa alle sammen. jeg har købt mig et media center med et maya 5.1 mk-2 lyd kort, dens lyd tager jeg ud via et optisk kabel til min keenwood forstærker, men da min forstærker selv skal opdage at der er dolby digital dts i det digitalte signal kan jeg ikke sætte den til det manuelt. Jeg kna bare ikke få det til at virke!!! Men jeg får lyd ud af det bare ikke DD DTS kun stero. Forstærkeren klikker engang når de finder signalet fra en dvd afspiller også går den selv over på endten dts eller DD. Så jeg ville høre om der Er der nogen der har noget erfaring med det? eller kan det være media player eller lign. der skal sættes op til det? som sagt det virker med stereo lyd bare ikke DD,DTS. Det skal siges at det virke fra en dvd afspiller med samme kabel! hvordan har i andre gjordt for at få surroundsound ud til en forstærker digitalt fra en computere/media center ?

tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Digital/optisk lyd udgang fra compute
  • #1   16. dec 2006 Det er fordi at AES/EBU (Herunder TOSlink og S/PDIF) kun kan bære et stereo signal...
    Men på dit lydkort der har du garanteret mulighed for at slå noget DD/DTS komprimering til, så det bliver muligt at overføre snurrerundt format, på det ellers begrænsede digitale medie smiley

    Håber det gav mening... Men at du kun får stereo signalet ud, det er faktisk tegn på at Maya lydkortet er lavet rigtig smiley Men ofte giver de i driverne/kontrolpanelet mulighed for at tilvælge komprimeringen?


Kommentér på:
Digital/optisk lyd udgang fra compute

Annonce