{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Denon {{forumTopicSubject}}

Hey kan man høre hvis bias står forkert i forstærkeren ydermere hvis den spiller rigtig flot er det så ikke usandsynligt den fejler noget den spiller rigtig godt hvad kan egentlig blive slidt i sådan en lytterne eller? Hvor længe holder sådan nogle lytter? skal vi ikke bare være enige om at den er ok trods at den bliver ret varm men som nogle nok ved sagde en tekniker fra Hifiklubben at det var helt normalt for sådan en at blive meget varm som Søren sagde så er det jo absolut luksus komponenter der sidder i den og så holder det vel længe tænker jeg




Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Denon
  • #1   2. feb Hej ved det ikke ,men det vigtigt er vel at de står fri og for lugten og kan komme av med varmt mvh per smiley

  • #2   2. feb Ok Per men den står også frit og kan komme af med varmen



    Kenneth


  • #3   2. feb Kenneth selv luksus kan fejle, det der typisk sker i en kondensator er at den tørre ud med tiden.
    Du kan ikke høre om bias står forkert (nogen vil nok være uenig med mig, men så skal den også stå meget forkert før du kan)
    Jo højre din bias står jo mere varme udvikler transistorerne og står biasen alt for høj så går transistorerne til de evige jagtmarker, men er det ikke så galt men bare det at de står og udvikler en del mere varme end de burde så nedsætter det livslængden på de komponenter der udsættes for den ekstra varme... Kenneth det ved du jo godt....
    Nogen stiller biasen lidt højre end specifikationerne fordi de mener forstærkeren spiller bedre, fordi forstærkeren yder lidt mere i Klasse A ved at juster bias længer op ulempen er så mere varme.

    Og ja hvis du åbner en Dennon og en Nad så vil du se forskel i kvalitet på indmaden, Denon bruger meget Elna kondensator kikker du i en NAD så finder du de billigste der kan støves op og der er ret stor prisforskel på Elna og de billigste og det var bare et eksempel.


  • #4   2. feb Ok Søren men det er heller ikke så vigtigt for jeg bruger den faktisk aldrig hører musikken på mine bøffer tænker at så kan nogle vel arve når jeg engang stiller sutterne tørrer kondensatorerne ud selvom den ikke bliver brugt? Men altså for fan så er den vel også ok min elskede Denon bamse eller? hvor lang tid tror du kondensatorerne holder? Helt seriøst fik at vide af en tekniker i Hifiklubben at det var helt normalt for lige netop den forstærker at den bliver meget varm



    Kenneth


  • Andreas S
    Andreas S Online Tilmeldt:
    sep 2022

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 27
    #5   2. feb Den historie har vist været oppe og vende 30-40 gange og det sjove af det hele er at du stort set aldrig bruger den forstærker.
    Kvaliteten af Denon VS NAD kan man ikke bare skære over en kam.
    F.eks en NAD S300 som er fra omtrent samme tid, den er bygget ret godt, desværre er den kørt lige til kanten mht spændinger.
    Det er dybest set en Gryphon kopi, men med lidt højere spænding og effekt
    Kondensatorerne er Nichicon 105 gr typen og er ganske glimrende

    Stod mit valg mellem NAD S300 og Denon PMA S10 MKII, valgte jeg NAD S300, men sådan er vi så forskellige.

    NAD havde en periode med enormt ringe forstærkere (NAD c270, 216 osv) hvor Denon gjorde det noget bedre (PMA 1500/2000) . Men går man lidt længere tilbage og kigger på f.eks NAD 2200/2600 og sammenligner dem med Denon POA 4400/6600 så ser historien noget anderledes ud.
    Denon POA 2800 var god, men POA 2200 (som egentlig er 2 x POA 4400 i en kasse og lidt lavere spænding) og POA 2400 var en smule bedre end POA 2200.
    De effekter var efter min mening ret dårlige og ustabile

    Denon havde så S1 serien som bød på noget usædvanligt.

    Som Søren helt rigtigt skriver, så kan lidt for høj bias, det høres ikke, men det slider lidt mere på komponenterne og bruger en smule mere strøm.
    Der skal efter min mening en del ændring til i bias før man lægger mærke til det.

    At en person fra hifiklubben siger det er meget normalt at sådan en bliver varm, er jo et vidt begreb.
    Er du usikker, hvad meget tyder på, så send den på værksted eller til en der kan tjekke den.


  • #6   2. feb Ja ja Thomas den er god med dig smiley




    Kenneth


  • Andreas S
    Andreas S Online Tilmeldt:
    sep 2022

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 27
    #7   2. feb Ja jeg var godt klar over at det var overflødigt at skrive noget.

    Den er jo champagne farvet mand og vejer 30 kg


  • #8   2. feb Som der skrives.. kender ikke alle NAD så referer til dem jeg har kendskab til og tænker da heller ikke NADs dyreste modeller bruger de billigste komponenter, men igen det ved jeg ikke noget om.
    Og til spørgsmålet om en kondensator "slides" i et apparat selvom den ikke er sat til er svaret JA. Dog er "sliddet" minimalt.

    Mener der er en tommelfinger regel om at for hver gang temperaturen halveres forlænges levetiden med det dobbelte hvilke vil sige at en given kondensator på 105grader 2500timer har en levetid på 5000timer ved 52 grader og igen 10000timer ved 26 grader. men kan ikke helt huske det det kan også være det er for hver 20 graders nedsættelse.... måske Andreas S ved dette ?


  • #9   2. feb Søren kom igen forstår ikke rigtig hvad du skriver??? det der med grader og levetid smiley




    Kenneth


  • Andreas S
    Andreas S Online Tilmeldt:
    sep 2022

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 27
    #10   2. feb #8 levetiden fordobles/forkortes for hver 10 gr

  • #11   2. feb Ok hvor meget er levetiden så hvis det er ved 65 grader ved ikke hvor varm Denonen er øh tja smiley




    Kenneth


  • #12   2. feb Men helt ærligt Thomas det er sgu et eller andet sted meget godt vi har dig for så sker der sgu da i det mindste noget smiley



    Kenneth


  • #13   2. feb Det er ikke noget problem at de blive lidt varme . Forstærkeren er jo lavet til det ikke . smiley

  • #14   2. feb Ja det mener jeg jo også Per




    Kenneth


  • #15   2. feb Kenneth du skal nok forstå det sådan at hvis din forstærker er ny justeret og bliver 50 grader varm så vil kondensatorerne halver deres levetid hvis forstærkeren er 60 grader som fks. kan skyldes en for høj bias justering.
    Sagt på en anden måde.. hvis din Denon´s kondensator har en levetid på fks. 50000timer ved 50 grader så ville de samme kondensatorer have en levetid på 25000timer ved 60 grader, så helt ligegyldigt er det heller ikke hvis forstærkeren bliver meget for varm.


  • #16   2. feb Ok men ved du hvor længe levetid de kondensatorer der sidder i den har?




    Kenneth


  • #17   2. feb Nej

  • #18   2. feb Men dvs. At de f.eks har en levetid på 50000 timer fra NY ikk???

  • Andreas S
    Andreas S Online Tilmeldt:
    sep 2022

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 27
    #19   2. feb Kenneth for fanden, du bruger aldrig den forstærker og om de kondensatorer holder 5 eller 10 år endnu er så helt ligegyldigt.
    Lytter holder normalt 20 - 30.000 timer
    Er forstærkeren tændt 3 timer om dagen er det mellem 20 og 30 år
    I deres levetid bliver kapaciteten og serie modstand dårligere.

    Alle de ting begynder man først at spekulere på hvis man skal købe en forstærker eller hvis den laver unoder.


  • #20   2. feb He he ok gamle smiley




    Kenneth


  • #21   2. feb Men er det ikke lidt hyggeligt det her vi har gang i her på Hifigalleri? jeg hygger mig bekosteligt ved at skrive med jer alle



    Kenneth


Kommentér på:
Denon

Annonce