{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

jonny l
jonny l
Tilmeldt:
31. aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Dilemma med en Kammerat! Bil Sub Erstatter Aktiv Sub. {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg havde et Harman/Kardon HS 200 Anlæg til at stå, som en kammerat fik lov til at låne da han havde brændt hans egen forstærker af og ikke havde penge til noget nyt.
Jeg kommer så ud til ham en 3 uger efter, og ser at forstærkeren bare står på bordet, hvor jeg så spørger hvorfor han ikke bruger den? Han siger så at da han kom hjem med den og satte den til skete der intet, der kom hverken lys i den eller noget. Men han har så haft en ”IT-Nørd” til at kikke på den, og han kunne konstatere at den var brændt af 3 steder inde i forstærkeren, den ene ting var strømforsynningen og de 2 andre ting kan jeg ikke huske.
Men kan det virkelig passe at den bare lige pludselig brænder af bare ved at stå stille? For de 3 år jeg brugte den har den aldrig svigtet mig overhovedet.
Og har så efterfølgene fundet ud af hvordan han har brændt han egen forstærker af, han har nemlig været ved at tilslutte en Subwoofer fra en Bil som vist ikke gik så godt. Og er næsten sikker på at han os har været ved at tilslutte den til min forstærker på en eller andet måde da hans subwoofer er ”Vildere”
Men Har i nogen ide om hva der ville ske hvis en Sub fra en bil tilsluttes en forstærker der er beregnet til en Aktiv sub? For er rimelig sikker på at det er ham der har henrettet den smiley
Og det er faktisk ikke fordi at det gør så meget, for jeg brugte det jo ikke mere, men det er bare princippet i det!
Det er dette anlæg der er tale om ----> http://danstv.dk/shop/harman-kardon-surround-3568p.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma med en Kammerat! Bil Sub Erstatter Aktiv Sub.
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #1   6. aug 2014 Hvordan kan du overhovedet være i tvivl? Manden har lige brændt sin egen af og nu er din også brændt af... 2+2=5??

    Han har vel tilsluttet sin subwoofer til en af højttalerudgangene på din HK. En kombination af lav modstand fra subwooferen og en svag forstærker, giver hurtigt en død forstærker. Her antager jeg selvfølgelig at han har en passiv subwoofer.


  • #2   6. aug 2014 Han har futtet den af - man får jo ikke en tekniker til at kigge på noget man lige har lånt, hvis det var defekt fra starten, uden at informere personen man har lånt den af?

    Din "kammerat" tør bare ikke sige han har brændt den af... Den type mennesker smiley


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #3   6. aug 2014 ja han har da sikkert smidt en 1/2 ohms bil sub på den...

  • #4   6. aug 2014 nok nærmere 2x2ohm parallel koblet, det er ikke lige frem det letteste at finde en på kun 0.5 ohm for ikke at sige at jeg er ikke stødt på sådan en endnu herhjemme.

  • jonny l
    jonny l Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   6. aug 2014 Ja det tyder lidt på at min teori holder stik, ville bare høre fra nogle der har lidt mere forstand på sådan noget inden jeg siger noget til ham smiley

    Havde han bare indrømmet det, så ville det sku være okay selvom at han er en tumpe, men når han fyre sådan en løgn af, så må han jo bare erstatte den smiley

    Og kender ham os så godt at jeg ved, hvis den ikke virkede da han kom hjem, så ville han have haft ringet og sagt det istedet for at trække det sådan ud.


  • #6   7. aug 2014 Du skriver dilemma med en kammerat. Godt jeg ikke har sådan nogle kammerater smiley

  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #7   7. aug 2014 @rene

    Det skulle selvfølgelig have været 1-2 ohm smiley og ikke 1/2 ohm! :D


Kommentér på:
Dilemma med en Kammerat! Bil Sub Erstatter Aktiv Sub.

Annonce